חדשות והודעות

הכנס הראשון לקניין רוחני התקיים ב HIT

 
הכנס אשר אורגן על ידי הרשות למחקר, פיתוח וקשרי חוץ וחברת ע.י.י.ט., האחראית על מסחור הטכנולוגיות והפטנטים שמקורם במחקרים ופרוייקטים המתבצעים במכון נועד לתת ידע וכלים נוספים בנושא זה לסטודנטים, כמו גם לסגל המכון.
 
ד"ר אריאל בניס. צילום: מאיה נקר

את האירוע פתחו ד"ר רפאל ברכאן, ראש  הרשות למחקר, פיתוח וקשרי חוץ, וד"ר אריאל בניס מהפקולטה לניהול טכנולוגיה. בדבריהם התייחסו השניים לחשיבות הרבה שיש לחדשנות ב-HIT ובתעשייה, מנקודות המבט של המדענים, המהנדסים , המעצבים והמנהלים.

עו"ד יותם וירז'נסקי-אורלנד, עורך דין, מומחה בדיני קניין רוחני,חבר סגל בבית הספר ללימודי תעודה ומרצה במכון, הציג את היסודות בנושא ודיבר על עקרונות היזמות למעצבים וליוצרים. עו’’ד וירז'נסקי-אורלנד הציג למשתתפי הכנס את הכלים החשובים העומדים לרשותם על מנת להגן על רעיון או על יצירה עיצובית ו/או טכנולוגית חדשה.

עו"ד אסף שלו, עורך דין, עורך פטנטים, המייסד והבעלים של משרד Ace Patents, הקדיש את הרצאתו לעולם הפטנטים באופן כללי, ולהמצאות בתחום התוכנה באופן ספציפי. עו"ד שלו דיבר על התהליך לרישום פטנט, המשמעויות והסכנות והקשיים האפשריים שבדרך.

טלי מלאך בנאים סמנכל’’ית כספים ופיתוח עסקי של חברת ע.י.י.ט, חתמה את האירוע והזכירה את החשיבות המרכזית שיש להגנה על הקניין הרוחני של כל הפרויקטים המתבצעים ב-HIT, בין היתר לצורך קידום שיתופי פעולה בין האקדמיה לתעשייה.