חדשות והודעות

בוחנים שיתופי פעולה לקידום מחקר בתחום המוח

   
ביום חמישי 20.8.15 התארחו במכון הגב' מירי פולצ'ק, מנהלת עמותת IBT- Israel Brain Technologies  והגב' יעל פוקס שלומאי מנהלת תוכנית Brainnovations במטרה לקיים היכרות הדדית עם חוקרי המכון ולקדם שיתופי פעולה מחקריים.
 
נציגות העמותה בפגישה אצל נשיא המכון
נציגות העמותה בפגישה אצל נשיא המכון
 
IBT- Israel Brain Technologies הוא ארגון ללא מטרות רווח אשר הוקם בשנת 2011 לאור חזונו של מר שמעון פרס, נשיא המדינה דאז. ייעודו הוא לקדם ולמסחר חידושים הקשורים לחקר המוח ועל מנת לעשות זאת העמותה תומכת במחקר מוח יישומי, האצת פיתוח טכנולוגיות מוח, טיפוח קהילה מדעית בתחום ומשיכת בעלי עניין מרכזיים בחקר המוח לישראל.
 
תוכנית Brainnovations היא תוכנית האצה התומכת בסטרט-אפים בתחילת דרכם, כמו גם בממציאים ויזמים המפתחים רעיונות, טכנולוגיות ויישומים מבטיחים בתחום המוח.   
 
החזון של IBT  הוא להפוך את ישראל למרכז עולמי בחקר המוח ובטכנולוגיות הקשורות אליו, וHIT מכון טכנולוגי חולון שמח להצטרף למשימה לאומית חשובה זו.
 
נציגות העמותה פגשו בנשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, בסגן הנשיא לעניינים אקדמיים, פרופ' מוטי פרנק, בסגן הנשיא לפיתוח אקדמי, פרופ' מוטי חרדים, ובראש רשות המחקר, פיתוח וקשרי חוץ, ד"ר רפי ברכאן.
 
ביקור במרכז המצוינות לביו-הנדסה
ביקור במרכז המצוינות לביו-הנדסה
 
לאחר הפגישה נערך סיור במרכז המצוינות בביו-הנדסה, שם שמעו מפיו של ד"ר רונן שושניק,
ראש המרכז העומד גם בראש המסלול לביו הנדסה בפקולטה להנדסה, וחברי צוותו הסברים על הנעשה במכון בתחום פורה זה.  
 
לביקור הצטרף פאנל מכובד ממרצי המכון וחוקריו בתחומי ההנדסה, המדעים והעיצוב, על מנת להיחשף לפעילות IBT ולמטרותיה. החוקרים הציגו תמונה מקיפה של פעילויות המחקר במכון בהן ניתן לשתף פעולה בהתאם למטרות העמותה.
 
ראשיIBT , ראשי המכון, והחוקרים שהשתתפו בדיון מצאו במהירות שפה משותפת וציינו כי ישנו כר פורה לשיתוף פעולה במגוון תחומים. בסיכום הישיבה הוחלט להמשיך בקשר שנוצר בביקור על מנת להוציא שיתופי פעולה אלה מהרעיון אל הפועל.