חדשות והודעות

תכנית האצה HandZone by HIT סיימה סבב ראשון בהצגת מיזמים מרשימה

 

FUTURE - מרכז היזמות והחדשנות של HIT הכריז על סיום סבב ראשון של תכנית ההאצה HANDZONE, בהצגת ששה מיזמים המובילים כיום את החדשנות, בתחומי בריאות דיגיטלית, Wellness וספורט. ששת המיזמים הפכו מרעיון למוצר בתוך חצי שנה בלבד.

 

הצגת מצגת מיזם במהלך הערב

 

תכנית האצה HandZone, המופעלת ע"י FUTURE-מרכז היזמות והחדשנות של המכון סיימה את הסבב הראשון לפעילותה. התוכנית מיועדת ליזמים ומיזמים צעירים ונותנת להם כלים, הכשרות וליווי על מנת להפוך את הרעיון למוצר בפרק הזמן הקצר ביותר. אירוע הסיום של התכנית הוא ה-Demo Day בו היזמים הצעירים מציגים את המוצר החדשני אשר פיתחו במאיץ לקהל של משקיעים ולקוחות פוטנציאלים.

 

פחות משנה מאז נחנך, FUTURE בניהולה של טלי מלאך, הגיע להישגים מרשימים. בנוסף לתכנית ההאצה HANDZONE המרכז מציע גם קורסים אקדמיים, סדנאות ומיט-אפים בנושאי חדשנות ויזמות, קורסים ייעודים לבני נוער ועוד. FUTURE זכה אף למימון ות"ת כפי שציינה פרופ' יפה זילברשץ יו"ר ות"ת. במסגרת ביקורה באירוע היובל של המכון.

 

 

התוכנית במכון הינה ייחודית בשני היבטים. הראשון, המיזמים הנבחרים נכנסים לתכנית בשלב מוקדם יותר מאשר בתוכניות אחרות. השני, הכנסת המימד העיצובי להליך פיתוח המוצרים כבר מהשלבים הראשונים של התכנית. למחזור הראשון של התוכנית נבחרו שישה מיזמים מתוך עשרות שניגשו. המיזמים שנבחרו היו כאלו שמנהלי התוכנית האמינו שהם יכולים לתרום להם ולקדם אותם במהירות.

 

התוכנית, כללה מפגשים פרונטליים, סדנאות עבודה וכאמור, מפגשי מנטורינג, בתכנים הרלוונטיים ובהם ידע מקצועי בעולמות התוכן שבמיקוד, בניית יכולות עסקיות וניהול מוצר, טיפוח יכולות "רכות" כגון יכולות ניהול, עמידה מול משקיעים והכל מפי אנשי מקצוע מובילים מהאקדמיה ומעולם העסקים. חברת 'קולוסיאום', בניהולו של אורן סימיניאן, יזם ומומחה בעולם ה – Sport Tech הייתה שותפה בניהול התוכן ובליווי המקצועי למיזמים. ואכן כל השישה הפכו מרעיונות למוצרים בתוך שישה חודשים בלבד.

 

 

אירוע ה-Demo Day , בו הציגו בוגרי התוכנית את המוצרים שפותחו על ידם לעשרות משקיעים ולקוחות פוטנציאלים, חתם את הסבב הראשון של המאיץ. ב-Demo Day עברו בהצלחה ששת המיזמים את טבילת האש בעולם העסקי. השישה משקפים את הערך המוסף של התוכנית למינוף יכולות העיצוב הגבוהות שלהם ותרגומן למודל הליווי הייחודי של HandZone. באירוע נכחו משקיעים ושותפים ,ביניהם: אבישי פריז, מנכ"ל רונלייט, נציגת גרמין בישראל, עו"ד עינת קצנל-שותפה במשרד קצנל דימנט ומתמחה בהיי טק ושוקי הון, רולי אליעזרוב-יזם , שחר פלג-יזם ובעלים של חברת 'פלג דיזיין', חגית אלון-מקרן Joy Ventures, אופיר שחף- מקרן health ventures, חן קילמור-רקאנטי, יניב ריבלין-מנכ"ל בירד ישראל ועוד.

 

המיזמים שהוצגו:


  • Acron
    הפתרון הבטיחותי לנסיעה ברכבי ה – Micro-Mobility בעיר- קסדה חכמה הנכנסת לכיס.
  • ANICCA
    המוצר המביא אות המשתמשים לרגיעה והסדרת הנשימה בשגרת העמוסה של החיים.
  • EATSY
    סדרת גאדג'טים למטבח המאפשרת לבשל ביד אחת בלבד.
  • MY DAY
    אפליקציה המאפשרת לאנשים החווים ירידה קוגניטיבית לשמור על עצמאות בשגרת היומיום.
  • SUPER SET
    סדרת רהיטים המאפשרת האימונים בבית ללא צורך לפנות מקום נוסף.
  • WOOOPY
    החישוק החכם שמאפשר לבצע אימון ספורטיבי אפקטיבי תוך בילוי עם חברים.

 


 

במהלך האירוע אמר ד"ר רפאל ברכאן, ראש הרשות למחקר חדשנות ובינלאומית ב-HIT, כי הרשות משמשת כאינקובטור לחדשנות ובינלאומיות ועל כך אנו קוצרים פירות במהירות וניגשים בקרוב לקול קורא נוסף לחדשנות ויזמות. טלי מלאך, ראש המרכז, המשיכה ואמרה שתהליך הקמת המרכז, משלב הרעיון וכתיבת התוכנית ועד הפיכתו למרכז פעיל ושוקק עם מגוון תכניות בתקופה כל כך קצרה זה למעשה הסטארט אפ שלנו. שירה באום, מנהלת תוכנית HandZone: "במסגרת התוכנית יצרנו עם הפקולטה לעיצוב במכון מודל מנטורינג ייחודי, המשלב צוות של מרצים בכירים וסטודנטים, שפעלו עם המיזמים למיצוי היכולת בכדי להציג בזמן כה קצר מוצר עובד. מודל העבודה חיבר את פעילות הפרויקטים והיזמים גם עם גורמים נוספים בקמפוס".

 

מר אלכס קרסנוב, נציג המיזמים המשתתפים בתוכנית סיכם את החוויה "הפכנו במהירות רעיון למוצר. בזכות התכנית, אני מוצא שינוי לטובה באספקטים נוספים בחיי - אני חושב מהר יותר, מגיב מהר יותר, מסודר יותר. אני רוצה להודות כאן לכולם על ההשקעה, מדובר בנתינה טהורה. סיפקו לנו כאן כלים והזדמנויות נדירות לפיתוח קשרים, איך לגעת ביזמות ראשונה, מנטורים והדבר היחיד שדרשו מאתנו הוא מחויבות, תודה.

 

 

פורסם: 30/01/2020