חדשות והודעות

אירוע היובל - HIT חוגג 50 שנה

 

HIT חוגג 50 שמו הישגים ומצוינות

 

המכון הטכנולוגי חולון חגג יובל 50 להיווסדו באירוע רב משתתפים. באירוע השתתפו בנוסף על סגל המכון פרופ' יפה זילברשץ יו"ר הועדה לתכנון ותקצוב במל"ג, מר מוטי ששון, ראש עירית חולון ומכובדים נוספים מהארץ ומחו"ל.

 

 בתמונה מימין לשמאל: מר גולדברג - מנכ'''ל המכון, מר כהן - יו''ר חבר הנאמנים, פרופ' יעקובוב - נשיא המכון, פרופ' יפה זילברשץ - יו''ר הועדה לתכנון ותקצוב במל''ג, מר ששון - ראש עירית חולון

בתמונה מימין לשמאל: מר שמואל גולדברג - מנכ''ל המכון, מר פנחס (פיני) כהן - יור חבר הנאמנים, פרופ' אדוארד יעקובוב - נשיא המכון, פרופ' יפה זילברשץ - יו"ר הועדה לתכנון ותקצוב במל"ג, מר מוטי ששון - ראש עירית חולון

 

האירוע מציין 50 שנה של עשייה אקדמית, מחקרית וחברתית במכון ונערך כחלק מסדרת אירועי היובל.

 

לאחר קבלת הפנים נשאו דברים נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, פרופ' יפה זילברשץ יו"ר הועדה לתכנון ותקצוב במל"ג, מר פנחס (פיני) כהן יו"ר חבר הנאמנים, פרופ' אדיר פרידור יו"ר הועד המנהל ומר מוטי ששון ראש עיריית חולון. עוד השתתפו חברי ארגון ידידי המכון, חברי חבר הנאמנים והמועצה האקדמית של המכון, בוגרי המכון לאורך השנים החל מהמחזור הראשון, בכירי משק ותעשייה ושגרירים ונציגים ממדינות העולם (ארה"ב, קנדה רוסיה, צרפת ועוד) אשר למכון קשרים אקדמיים עמם. במהלך האירוע נפתחה תערוכת היובל המציגה את הישגי המכון והופעתו של הזמר חנן בן ארי חתמה את האירוע.

 

בתמונה מימין לשמאל: פנינית ופנחס (פיני) כהן, פרופ' אדוארד יעקובוב, מר שמואל גולדברג

 

ב- 3.11.1969 פתח המכון האוניברסיטאי לטכנולוגיה חולון את שעריו, מתוך רצון לספק את הצורך במהנדסים מוכשרים למדינת ישראל. עם פתיחתו החל המכון בהכשרתם של כ-100 סטודנטים ב-3 תכניות לימודי הנדסה שונות. 50 שנה אחרי, הצורך במהנדסים רק עלה. למכון, אשר בינתיים שינה שמו ל HIT מכון טכנולוגי חולון, יש למעלה מ 15,000 בוגרים כ-4,500 סטודנטים מין המניין ועוד כ-700 תלמידי תעודה מידי שנה. המכון מכשיר את הדור הבא של המהנדסים המעצבים והמנהלים ב-13 תכניות לימוד ופיתח קשרים עם למעלה מ 90 מוסדות אקדמיים מכ-32 מדינות ברחבי העולם.

 

לאחר קבלת הפנים, החל האירוע בסיור בתערוכת היובל אשר מסכמת 50 שנות עשייה. פרופ' יעקובוב פתח את המושב בסקירה היסטורית קצרה של המכון והישגיו בעבר ובהווה. הוא שיתף עם הקהל את משולשי הערכים של המכון : הראשון – אקדמיה, תעשייה, חברה, והשני: ייחודיות ברב ממדיות, חדשנות, יצירתיות היוצרים יחד ביחד שש פאות של סמל מגן הדוד. מתוך הערכים הללו חשף פרופ' יעקובוב את היעדים אשר הציב למכון לשנים הבאות בהם פיתוח אקדמי והקמת תכניות לימוד חדשות, התאמה לחזון המל"ג ויצירת תנאים ללמידה אקדמית דיגיטלית, קורסים מולטי דיסציפלינריים ותוכניות ישירות לתואר שני. הגדלת מספר הסטודנטים ל כ- 6,500 והרחבת מעגל הסטודנטים הבינלאומיים לכדי 10% מכלל הסטודנטים, הגדלת כמות חברי הסגל האקדמי ליותר מ- 200 וכמובן בנייתם של 3 בניינים חדשים אשר יכללו בתוכם גם מקום ל- "Dream-Lab – שילוב תעשייה בתוך הקמפוס".

 

שגריר בלרוס בישראל, פרופ' אדוארד יעקובוב

 

פרופ' זילברשץ אשר הגיעה כנציגת המל"ג אמרה: המוסדות הטכנולוגים כיום מבינים כי הממשק בין עיצוב הנדסה וטכנולוגיה הוא נכס חשוב  ולמכון שהיה הראשון לזהותו ולהקימו בארץ יש "פנינה ביד". עוד הוסיפה כי למכון תפקיד חשוב בהכשרת כוח העבודה להיי טק הישראלי. זילברשץ ציינה לטובה את מאמצי המכון בשילוב האוכלוסייה האתיופית בהשכלה הגבוהה כאשר אחוז האתיופים במכון גדול בחלקם באוכלוסייה ומיעדי המל"ג. בנוסף, הזכירה את פעילות המכון בתחומי הלמידה הדיגיטלית מרכזי היזמות כאשר המכון זכה במענקים תוך התמודדות עם מוסדות כמו הטכניון האוניברסיטה העברית ואחרים. גם פעילות רשות המחקר חדשנות ובינלאומיות צוינה לטובה  ופעילות המכון בנושא קליטת מדענים צעירים זילברשץ סיכמה ואמרה כי "למכון הישגים ונכונים ופוטנציאל אדיר"  

 

מר פנחס (פיני) כהן יו"ר חבר הנאמנים, הדגיש בדבריו כי בפן האקדמי מציב חבר הנאמנים רף יעדים והישגים גבוהים מכון ומוודא את ביצועם. מר כהן הוסיף כי "מתוך כך, אוכל לומר בלב שלם, כי רמתו האקדמית של המכון, תרומתו הסגולית לחברה ולכלכלה בישראל, מעורבות הסגל והסטודנטים בחברה ובקהילה, ממלאים אחר תקוותינו וציפיותינו מהמכון." בנוסף הדגיש את התרומה לחברה וקהילה של המכון "אנו מודעים לכך כי לא כל מגזריה זכו להיות שותפים לרווחתה של המדינה ולמצבה הכלכלי השפיר ואנו רואים חובה לעצמנו לרתום את האקדמיה למען החברה ולסייע בידי החלשים שבה וכן לארוג ליריעה אחת את הפסיפס המגוון ממנו מורכבת הישראליות".

 

פרופ' אדיר פרידור יו"ר הוועד המנהל, ריגש את הקהל ואמר כי "חג היובל הוא נקודת ציון חשובה המהווה גבול בין העבר לעתיד: זכותנו לרוות נחת מהעבר וחובתנו לבנות בתבונה את העתיד".

 

ד''ר ברכאן, ראש רשות המחקר החדשנות והבינלאומיות

ד"ר רפאל ברכאן, ראש רשות המחקר החדשנות והבינלאומיות

 

את דברי הנואמים חתם מר מוטי ששון ראש עירית חולון אשר דיבר מהלב. מר ששון הזכיר את הקשיים שעמדו בפני המכון מיום הקמתו בלב אזור התעשייה הישן. הוא ציין את המאמצים בהחזקת המכון בתחילת דרכו ושעשע את הנוכחים באנקדוטות מן העבר. בנוסף סיפר על שורה של מכובדים כגון יצחק רבין, שמעון פרס, פרופ' אמנון רובינשטיין ואחרים אשר ביקרו במכון לאורך השנים והתרשמו מפעילותו. בנוסף הזכיר תכניות להרחבת המכון עם קריית קמפוסים בלב העיר.

 

במהלך האירוע הוצגו 5 סרטונים קצרים של בוגרי ומוסמכי המכון מהפקולטות למדעים, הנדסה, ניהול טכנולוגיה עיצוב וטכנולוגיות למידה אשר התברגו בתפקידי מפתח בתעשיה. הבוגרים שיתפו עם אורחים את חווית הלימודים במכון ואת הכלים והתרומה של המכון הצלחתם התעשייה. את התרגשות הקהל אשר נחשף לסרטונים היה אפשר לחוש.

 

חנן בן ארי

חנן בן ארי 

 

כמובן כדרכו של המכון אי אפשר היה להעביר אירוע סיכום 50 שנה מבלי להישיר מבט קדימה. במהלך האירוע נערכו הרצאות בזק בנושא עתיד האקדמיה – התפתחויות וחידושים. השתתפו בו נציגים מחמש הפקולטות הקיימות במכון ד"ר אמיר הנדלמן – הפקולטה להנדסה, ד"ר סופיה אמדור נלקה - הפקולטה לניהול טכנולוגיה, ד"ר מיטל אמזלג - הפקולטה לטכנולוגיות למידה, גב' טל צור- הפקולטה לעיצוב, ד"ר יהונתן שלר - הפקולטה למדעים וכן ד"ר רפאל ברכאן, ראש רשות המחקר החדשנות והבינלאומיות אשר אחראי על הקמת הפקולטה השישית - טכנולוגיות דגיטלית ברפואה.  


המשתתפים נשאלו כיצד לשמר רלוונטיות כחוקרים וכיצד ללמד את הסטודנטים והבוגרים להיות רלוונטיים. מתוך התשובות היה ניתן להבין כי יש לצפות את הכיוון אליו מתקדם המדע והטכנולוגיה ולבצע התאמות. איתור נושאים המאגדים דיסציפלינות שונות ושילובם יחדיו. כמובן שלצד לימוד של טכנולוגיות נמצאות כיום בחוד החנית יש להקנות ללימוד עצמי של טכנולוגיות חדשות. 

 

בפן האומנותי: בפתיחת האירוע קיבלה הזמרת ורוניקה ברוק את המוזמנים בשירים עם נופך אופראי ולאחר סיומי הדברים והפאנל עלה לבמה הזמר חנן בן ארי לשמחת המשתתפים הלהיב את הקהל במופע קצר של כ-45 דקות להנאת כל הנוכחים. 

 

 


 

לאתר היובל

 


 

פורסם: 13/01/2020