חדשות והודעות

פרויקט אקדמיה אפשר לי לצלוח שני תארים במקביל ולהגיע לאיפה שאני היום

 

כבר בגיל קטן גיא ברנהרט-מגן חשב שיהיה מדען. לכן, אין זה מפתיע שהתחיל ללמוד באקדמיה. "התחלתי ללמוד הנדסת חשמל, כי האמנתי, ואני עדיין מאמין, שזה תואר רחב המסוגל לפתוח דלתות במקומות רבים, גם בתחילת הקריירה וגם בהמשכה". אז מה גרם לגיא ללמוד במקביל גם לתואר במתמטיקה שימושית? ואיך זה משרת אותו היום, כשהוא מנהל את תחום המחקר והפיתוח בחברת סטארט-אפ מובילה בהרצליה?

 

 

גיא ברנהרט מגן, בן 37 מהרצליה, סיים את הלימודים במכון בשנת 2010. כבר במהלך הלימודים לתואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה הוא 'הבריק', וכמצטיין בלימודים הוצעה לו האפשרות ללמוד לשני תארים במקביל. גיא בחר ללמוד במקביל לתואר בהנדסה, תואר במתמטיקה שימושית. הבחירה הזו, יחד עם בחירות רבות נוספות, סללה את הדרך לתפקידו הנוכחי והמאתגר כמנהל תחום המחקר והפיתוח בחברת הסטארט-אפ Nation-E.

 

 


Guy Barnhart-Magen, Nation-E CTO

 

 

מדוע בחרת ללמוד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה? ומדוע דווקא ב HIT מכון טכנולוגי חולון?
"החלטתי ללמוד הנדסת חשמל מכיוון שהאמנתי ,ועודני מאמין, שזה תואר רחב המסוגל לפתוח דלתות במקומות רבים, גם בתחילת הקריירה וגם בהמשכה. התקבלתי למוסדות אקדמיים נוספים ובהם אוניברסיטאות מובילות בארץ, אך שמעתי דברים נפלאים על המכון, על הרמה האקדמית הגבוהה ועל היחס האישי. מה שהפיל סופית את הפור לטובת לימודים במכון, הוא פנייה מפתיעה שקיבלתי מפרויקט אקדמיה. אותרתי כמתאים להתקבל לפרויקט, לאחר תהליך שכלל הגשת מועמדות וראיון אישי".

 

 

באיזה שלב בלימודים החלטת ללמוד גם מתמטיקה שימושית? מה הביא אותך לבחירה זו?
"בתחילת השנה השנייה לתואר פרופ' אדוארד יעקובוב, היום נשיא המכון ואז דקאן הפקולטה למדעים, הציג בפנינו את התוכנית ומצאתי כי היא עונה על הצורך שלי להבין טוב יותר את החומר הלימודי, בעיקר במקומות בהם נאמר לי כי תשובות לשאלות שאני שואל בכיתה, יקבלו מענה רק בתואר שני. חשתי צורך להעמיק את הידע. הלימודים בחוג למתמטיקה שימושית עזרו לי להבין ולהפנים טוב יותר את החומר הנלמד בחוג להנדסת חשמל".

 

 

במה עסק פרויקט הגמר שלך?
"פרויקט הגמר בהנדסת חשמל (פרויקט מצטיין לשנת 2010) עסק בתחום זיהוי ביומטרי עמום, או במילים אחרות, כיצד ניתן למצות מתמונת פנים של אדם קוד מזהה. זו הייתה עבודה שנערכה בתאום עם חברת סטארט-אפ שפנתה למכון על מנת לפתור בעיה אלגוריתמית והפרויקט היה פרויקט מחקרי (כלומר, לא ידענו אם נצליח לסיים אותו כשהתחלנו אותו). את הפרויקט סיימנו בלוח זמנים צפוף של 3.5 חודשים עקב אילוצי זמן מול החברה והצגנו פתרון עובד ומערכת חיה עם מצלמת וידאו המריצה את האלגוריתם שלנו. בנוסף, פרסמנו מאמר הקשור לעבודה שביצענו. את הפרויקט ביצעתי עם שותפי דאז, אבישי מרון ובהנחייתו של פרופ' גדי גולן – ראש הפקולטה להנדסת חשמל באותה עת".

 

 


גיא ברנהרט מגן. פרויקט מצטיין הנדסת חשמל שנת 2010

 

 

"בתואר למתמטיקה שימושית פיתחתי אלגוריתם מבוסס רשתות נוירונים לזיהוי מחלת תלסמיה מבדיקת דם סטנדרטית. גם עבודה זו הוזמנה במסגרת שת"פ של המכון עם ראש האגודה להמטולוגיה. בסוף הפרויקט פרסמנו מאמר על העבודה שביצענו. פרויקט זה ביצעתי באופן עצמאי תחת הנחייתה של ד"ר יוליה עינב".

 

 

כבוגר של המכון, איך התקבלת בשוק העבודה?
"לאחר הלימודים התחלתי לעבוד כחוקר אבטחה בחברת NDS בירושלים. התקדמתי בתפקידים במשך השנים עד שהגעתי לתפקיד מנהל תחום "Security Software and Countermeasures". החברה במקור נקראה NDS ונרכשה בהמשך על ידי חברת CISCO העולמית. במסגרת התפקיד היה צורך ברקע חזק בתחום האבטחה, מתמטיקה, הנדסת חשמל ותוכנה – תחומים בהם הייתי מעורב לאורך השנים. אין ספק שבסיס הידע שקיבלתי במהלך הלימודים סייע לי מאד להצליח, להתפתח ולגדול לתחום מרתק זה".

 

 

"היום אני מנהל את תחום המחקר והפיתוח בחברת הסטארט-אפ Nation-E. זה תפקיד מאתגר ומעניין מאד. במסגרת התפקיד הזה אני אחראי לפיתוח המוצר, ניהול המפתחים והחוקרים ועמידה בלוחות הזמנים. זהו תחום מרתק והיכולת שלי להשפיע באופן אישי על המוצר תורמת לי רבות. אני מאמין שבשנים הקרובות אמשיך להתקדם בתחום האבטחה והניהול. אני מאמין שלחברה שלנו, Nation-E ולי בתוכה יש עוד המון מה לפתח ולקדם, המילה האחרונה טרם נאמרה".

 

 

"באופן כללי, כאשר אני מציין שאני בוגר HIT - המכון הטכנולוגי חולון, אני בהחלט חש "גאוות יחידה". אני יודע כמה השקעתי בשני התארים שלי, מה השאיפות שלי, הניסיון והרקע אותו אני מביא לתפקיד. אני מאמין כי בעולם התעסוקה יש הערכה לבוגרי HIT. היום, כשאני מחפש עובדים בתחום, אני בהחלט מתייחס בהערכה לקו"ח של מועמדים בוגרי HIT, ויש מספר בוגרים העובדים בחברתנו".

 

 


הצגת הפרויקט בכנס IMVC 2010

 

 

זיכרון מתוק מתקופת הלימודים...
"במהלך תקופת הלימודים בהם למדתי שני תארים במקביל, עבדתי בשלוש משרות: מלגת פר"ח כפולה כל שנה, לימוד סטודנטים (באופן פרטני כמו גם לימוד במרתונים של אגודת הסטודנטים) ומשרת סטודנט רגילה – אך עדיין, איכשהו, היה לי יותר זמן פנוי ממה שיש לי היום... אולי זה קשור לכך שהיום אני נשוי ואב לילדה בת 4. אז אמנם כיום אין רגע דל וכמעט ואין לי זמן פנוי, אך אני חש שחיי מלאים ועשירים, וזה מה שחשוב".

 

 

האם יש מישהו מתקופת הלימודים שאתה רוצה להודות לו באופן מיוחד?
"בהחלט. כסטודנט של תכנית אקדמיה שהגיע אחרי שירות צבאי (קבע) ללא חסכונות משמעותיים או גב כלכלי ממשפחתי (אבי לצערי נפטר לפני שנים רבות ואמי הייתה מפרנסת יחידה) ההזדמנות שניתנה לי ללמוד במכון, בתכנית עוטפת ותומכת כמו תכנית "אקדמיה" הייתה אדירה, הזדמנות משנת חיים. כאמור, התכנית הזו הייתה 'שובר השוויון' מבחינתי, בבחירה באיזה מוסד אקדמי ללמוד (והתקבלתי למוסדות אקדמיים נחשבים כמו אוניברסיטת בן-גוריון ואוניברסיטת תל אביב). היום במבט לאחור, אין לי ספק שעשיתי את הבחירה הנכונה. זו גם הזדמנות נפלאה מבחינתי להודות לגב' מיכל זכריה, רכזת תכנית אקדמיה, שנתנה לאורך כל הדרך את הלב והנשמה כדי לסייע לסטודנטים בפרויקטים השונים".
 
 
פורסם: 16/12/2015