חדשות והודעות

אירוע סיום קורס הכשרת "שגרירים ירוקים"

 
24 סטודנטים מהפקולטות השונות במכון ו 160 תלמידים מכיתות ה' ו- ו' בביה"ס הניסויי "אלעומריה" ברמלה, לקחו השנה חלק בקורס "שגרירים ירוקים", קורס משלב עשייה חברתית, ביוזמתו של ד"ר חן פרימן.
 
אירוע סיום קורס הכשרת "שגרירים ירוקים"
 
קורס הכשרת שגרירים ירוקים מופעל במסגרת של קורסים משלבי עשייה חברתית בדקאנט הסטודנטים והוא הגיע לסיומו המוצלח באירוע חגיגי ורב משתתפים: מכובדים, סטודנטים, תלמידים והורים. האירוע התקיים במכון
ב 16 בינואר 2018, במהלכו קיבלו השגרירים הטריים- סטודנטים של המכון ותלמידי ביה"ס, תעודות המעידות על הכשרתם ועל היותם בעלי מודעות סביבתית גבוהה.
 
כיבדו את האירוע בנוכחותם נשיא HIT המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, מר שמואל גולדברג מנכ"ל המכון ודקאנית הסטודנטים ד"ר יוליה עינב.
 
מעיריית רמלה כיבדו בנוכחותם: 
מר מיכאל וידל – ראש עיריית רמלה
מר שמואל בן מרדכי - עוזר ראש העיר
מר רוני ברזילאי - דובר עיריית רמלה
גב' אלונה קליימן – מנהלת אגף חינוך ונוער
גב' לירון כרמלי – מנהלת מחלקת בתי הספר
מר דרור קורת – מנהל מרכז הצעירים
מר עמאד אזברגה – מנהל בית הספר הניסויי אל-עומריה 
 
מר מיכאל וידל – ראש עיריית רמלה ופרופ' יעקובוב - נשיא המכון
מר מיכאל וידל – ראש עיריית רמלה ופרופ' אדוארד יעקובוב - נשיא המכון
 
מהוות"ת, (הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה) הגיעו לאירוע:
יוסי סבג – מרכז תחום תקצוב חברה, קהילה ומכינות, האחראי על תחום המעורבות החברתית ועל תקווה ישראלית
טל גרנית – מרכז תחום תקצוב מכללות.
 
קורס שגרירים ירוקים הוא קורס משלב עשייה חברתית, שנולד ביוזמתו של ד"ר חן פרימן מרצה הקורס, שהגה, יזם והוציא אל הפועל את הקורס הנפלא הזה. השנה, השתתפו בקורס 24 סטודנטים מהפקולטות השונות במכון: סטודנטים לעיצוב, הנדסה, ניהול טכנולוגיה, טכנולוגיות למידה  ומדעי המחשב. הסטודנטים למדו את הנושאים הסביבתיים בעצמם ואת החומר שלמדו העבירו בצורה חווייתית לתלמידי בית הספר. לראשונה בתולדות המכון, פועל הקורס הזה בשיתוף בית ספר מהמגזר הערבי.
 
מר עמאד אזברגה –מנהל בית הספר הניסויי אל-עומריה, מר מיכאל וידל – ראש עיריית רמלה, ד"ר עינב - דקאנית הסטודנטים
מר עמאד אזברגה –מנהל בית הספר הניסויי אל-עומריה, מר מיכאל וידל – ראש עיריית רמלה, ד"ר יוליה עינב - דקאנית הסטודנטים
 
נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב בירך את ה"שגרירים הירוקים" הטריים ואמר כי האירוע הזה הוא התחלה של שיתוף פעולה עתידי בין המכון ובין העיר רמלה. "אתם, התלמידים תהיו הסטודנטים הבאים במכון ואני שמחים ומאוד גאים ביום חג זה", אמר הנשיא.
 
ראש עיריית רמלה: ציין את השותפות המתגבשת בין המכון לבין העירייה וציין שמדובר בחלק מתהליך המתקיים בעיר רמלה לאורך השנים ביצירת שיתופי פעולה וקידום הרב תרבותיות והשיח המשותף. ראש העיר הודה לסטודנטים של'חו חלק בקורס.
 
אירוע סיום קורס הכשרת "שגרירים ירוקים"
 
מנהל בית הספר, מר עמאד אזברגה, הביע גאווה רבה על כך שהקורס התקיים בבית הספר "אל עומריה". הוא ציין, כי ניכר שהסטודנטים וגם התלמידים וצוות המורים עברו תהליך משמעותי במהלך הקורס במסגרתו ותפיסות שונות לגבי החברה הישראלית התנפצו  והשתנו לטובה.
 
ד"ר יוליה עינב, דקאנית הסטודנטים הזמינה את כל הסטודנטים לקחת חלק בקורסים משלבי עשייה במכון וציינה את החשיבות הגדולה בקורסים כאלה לחינוך האדם מעבר להיותו סטודנט.
 
 
ד"ר חן פרימן , מרצה ויוזם הקורס: "הסטודנטים בקורס קיבלו והעניקו הרבה יותר מאשר ידע. במהלך הקורס נלמדו לעומק ובאופן מדעי נושאים בעלי אופי אקולוגי-סביבתי. הסטודנטים נדרשו לתכנן מערך שיעור חוויתי ולבנות מעבדה ניידת. את הידע שהם רכשו העבירו הסטודנטים לתלמידי ביה"ס אלעומריה ברמלה. התוצאה היתה מרגשת. כל אחד מהתלמידים הפך ל"שגריר ירוק" בסביבתו, בקרב משפחתו וחבריו".
 
יוסי חן, סטודנט שנה ב' למדעי המחשב וסגן יו"ר אגודת הסטודנטים דיבר בטקס בשם כל הסטודנטים שהשתתפו בקורס:
"קורס שגרירים ירוקים הוא קורס בחירה. אני שמח שבחרתי בקורס זה וכך גם הסטודנטים האחרים שלמדו איתי, כי זה באמת לא קורס רגיל. כולנו עברנו חוויה מדהימה ומרגשת. את החוויות שאספנו לקחנו איתנו לבית וחלקנו עם חברנו לספסל הלימודים. פשוט חיכינו למפגש עם התלמידים כל שבוע מחדש. אני מקווה שהצלחנו להשפיע עליהם ושהם ישפיעו  לטובה על סביבתם".
 
יפעה בנר, ממונה על תכנית "תקווה ישראלית" בדקנאט הסטודנטים: "אני שמחה שהצלחנו לראשונה ולאחר מאמצים רבים להנגיש את קורס הדגל "שגרירים ירוקים" גם לחברה הערבית, וזאת כחלק ממגמה כללית במכון, לרב –תרבותיות ולכשירות תרבותית".
 
לימור סבן הרמולין, אחראית תחום קמפוס ירוק במכון ומנחת האירוע:
"כשהוזמנתי לביה"ס אלעומריה ברמלה, הוקסמתי מהאנרגיה, הסקרנות  והשמחה שנוצרו בחיבור הזה בין הסטודנטים של המכון לבין הצוות החינוכי והתלמידים בביה"ס. ראיתי תלמידים שמחים, סקרנים, מחייכים, שואלים שאלות, משתתפים, משתפים פעולה , ומבינים, מבינים באמת ולעומק, למה כל-כך חשוב לשמור על הסביבה. אין לי ספק שהקורס הזה הוא חוויה משמעותית לא רק לתלמידי ביה"ס, אלא גם לסטודנטים שלנו".
 
 
פורסם: 18.1.18