חדשות והודעות

טקס הענקת תארים ל 876 בוגרי HIT התקיים אמש בהיכל טוטו חולון

 
ביום רביעי, 3 ביולי 2019, נערך טקס הענקת תארים ל-876 הבוגרים של המכון.

האירוע החגיגי והמרגש, אשר נערך בהיכל הספורט בחולון, התקיים בנוכחות נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב, ח"כ אלי כהן שר הכלכלה והתעשייה, יו"ר חבר הנאמנים מר פנחס (פיני) כהן, יו"ר הועד המנהל פרופ' אדיר פרידור, פרופ' דוד שויחט סגן נשיא לעניינים אקדמיים, מנכ"ל המכון מר שמואל גולדברג, ראש עריית חולון מר מוטי ששון, דקאני פקולטות וראשי מחלקות, סגל אקדמי ומנהלי, יו"ר אגודת הסטודנטים מר יוסי חן וחברי האגודה וכן משלחת של אנשי אקדמיה מאוזבקיסטן שהוזמנו להשתתף בטקס. הטקס התקיים מול כ 3500 בני משפחות ואורחים. 

 

בוגרים ומוסמכים 2019

בוגרים ומוסמכים 2019

 

אורחי הכבוד באירוע היו: מר עוזיה גליל, אשר קיבל אות הוקרה על מפעל חיים; פרופ' שרית קראוס, מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן, מר אברהם קוזניצקי, מייסד ויו"ר קבוצת "מנרב" ותוכנית המלגות !IMPACT מייסודו של ארגון ידי צה"ל בארה"ב, אשר קיבלו, כל אחד, תואר לשם כבוד מ HIT.

 

פרופ' יעקובוב נושא דברים

פרופ' יעקובוב נושא דברים


נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, אמר בטקס: "מה שמאפיין את המכון הוא 50 שנות הישגים ומצוינות, ואני גאה להיות נשיא המוסד הזה ולבשר לכם היום שלומדים כאן 4500 סטודנטים בכל חמשת הפקולטות שלנו. ההיסטוריה של המכון  מאוד דרמטית. אני נוהג לומר שהמכון נשען ותומך בשני קודקודים: תעשייה וחברה שיחד יוצרים משולש חשוב ואיתן.

כמוסד אוניברסיטאי מוביל אנו גאים ב-90 שיתופי פעולה והסכמים עם אוניברסיטאות ביותר מ-30 מדינות שונות ברחבי העולם. 


חדשנות היא נר לרגלנו, ובעתיד הקרוב נכריז על התוכנית הראשונה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, תוכנית במדעי נתונים ותוכנית בפיזיקה הנדסית. אך הערב הזה כולו של  876 הבוגרים שלנו. למדתם לעבוד קשה ולהצליח. היום אתם יודעים מהי מצוינות מנהיגותית ויזמית ומהי אחריות חברתית.
וכמאמר הפתגם 'דעו מאין באתם ולאן אתם הולכים', המכון הוא הבית שלכם ואני רואה בכם שגרירים שלנו בכל מקום אליו תלכו.

 

שר הכלכלה והתעשייה ח''כ אלי כהן

שר הכלכלה והתעשייה ח''כ אלי כהן 

 

שר הכלכלה והתעשייה ח"כ אלי כהן אמר בנאומו: "היום יום חגיגי למכון ולבוגרים. בדיוק בימים אלה מתחוללות בארץ הפגנות על רקע של אפליה נגד העדה האתיופית וזה המקום לומר שאחת הדרכים לצמצום פערים בחברה היא באמצעות החינוך. 15,000 בוגרי המכון הטכנולוגי נמצאים היום בכל גוף משמעותי בכלכלה הישראלית ואני סבור שבהחלט הגיע הזמן שהמכון יקבל הכרה כמוסד אוניברסיטאי. אני מאחל לכם בהצלחה ומקווה שניפגש שוב בחגיגות המאה למכון."


יו"ר חבר הנאמנים מר פנחס (פיני) כהן אמר בנאומו לבוגרים: "השנה אנו מציינים יובל למכון. עבדתם קשה כדי להגיע למעמד הזה. אנו חבר הנאמנים של המכון המתפקד כדירקטוריון המקפיד על פרמטרים של מקצוענות, רלוונטיות, חדשנות, מחקרים פורצי דרך ושאיפה מתמדת למצוינות- קחו אתכם להמשך הדרך מאפיינים אלה. שמרו על רלוונטיות הידע והמקצוע ועל חתירה בלתי מתפשרת למצוינות."
 
יו"ר הועד המנהל ,פרופ' אדיר פרידור בירך את הבוגרים ואמר: "זהו יום חג לבוגרים, למוסמכים ולמשפחות. גדול המחנכים יאנוש וקרצ'אק אמר פעם: החפץ ביבול לשנה יזרע חיטה. החפץ ביבול לעשור ישתול מטע. החפץ ביבול לנצח יעסוק בחינוך. במשך השנים האחרונות עמלנו כאן כולנו כדי לתת בידיכם ידע וכלים רלוונטיים. לא היינו בטוחים שאנחנו מצליחים אבל אנחנו רואים שהצלחנו. אנו גאים בכם ושמחים בשמחתכם. צאו לדרך, המריאו לשחקים!"

 

ראש עיריית חולון מר מוטי ששון

ראש עיריית חולון מר מוטי ששון

 

ראש עיריית חולון מר מוטי ששון אמר בנאומו: " אנו בעיריית חולון גאים ושמחים על שיתוף הפעולה שיש לנו עם המכון הטכנולוגי. אנו תמיד נהיה עם המכון ולמען הסטודנטים שלומדים בעיר חולון. אני מודה למכון ולכל הצוותים המנהליים והאקדמיים. אתם הולכים עכשיו לתקופה מעניינת, מרתקת ומאתגרת. אין לי ספק שתתרמו תרומה משמעותית למדינת ישראל. אל תפסיקו לחלום ולהגשים את החלומות שלכם."

 

פרופ' שרית קראוס בקבלת תואר לשם כבוד

פרופ' שרית קראוס בקבלת תואר לשם כבוד

 

פרופ' שרית קראוס אמרה בטקס: "לכו אחר העניין שלכם וכל מה שאתם חושבים שחשוב וזה יבוא בסופו של דבר למרכז הפוקוס וכולם יתעניינו במה שאתם עושים. זכרו גם שמאחורי כל ההצלחות יש גם הרבה כשלונות. אל תירתעו מהכשלונות ושימחו בהצלחות." 

 

גב' אורנה פסח,מקבלת את התואר בשם תוכנית המלגות !IMPACT

גב' אורנה פסח,מקבלת את התואר בשם תוכנית המלגות !IMPACT 

 

גב' אורנה פסח, אשר קיבלה את התואר בשם תוכנית המלגות !IMPACT סיפרה כי ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה מודה בדרך זו ללוחמי צה"ל ומפקדיו ומעניק להם ליווי לאורך כל שנות לימודי התואר הראשון שלהם. עוד אמרה, כי מאז הקמת התוכנית הוענקו מלגות לכ- 15,000 לוחמים ולוחמות משוחררים אשר בתמורה למלגה עשו פעילות משמעותית ומיטיבה למען הקהילה.

 

מר אברהם קוזניצקי בקבלת התואר לשם כבוד

מר אברהם קוזניצקי בקבלת התואר לשם כבוד

 

מר אברהם קוזניצקי אמר בנאומו: "כל חיי השתדלתי לבחור פרוייקטים שיש בהם ערך מוסף. בביקורי האחרון במכון הטכנולוגי התרשמתי עמוקות מהפקולטות שעוסקות בעיקר במשימות של יום המחר. זה העתיד שלנו והעתיד של כל מדינת ישראל. אתם צריכים לשאוף למצוינות, לנהוג בהגינות וצריכים לראות מטרה ולהגיע לשלמות. אם יודעים להשתמש באבני הדרך האלה, הסיכוי להצלחה הוא גבוה מאוד".
 

מר עוזיה גליל במעמד קבלת אות ההוקרה

מר עוזיה גליל במעמד קבלת אות ההוקרה


מר עוזיה גליל אמר בדברי ברכתו: "אני רוצה לשתף אתכם במה שגרם לי להסכים ולהגיע לכאן לקבל את אות ההוקרה מכם - אתם מדברים על העתיד! רוב המקומות נוהגים להראות רק את הגדולה שלהם ואילו אתם משכילים לחבר את הטכנולוגיה עם המדע והתעשייה לטובת עתיד האדם. אני מעריך את העובדה הזו ועומד מאחוריכם, כי אם יש משהו חשוב הרי זו המחשבה על הדורות הבאים, הצעירים, שהם עתיד המדינה והעולם וכיצד ניתן לנצל את התקדמות המדע והטכנולוגיה לטובת העתיד".

 

פרופ' אוואז מרחימוב, מקבל תעודת הערכה מיוחדת

פרופ' אוואז מרחימוב, מקבל תעודת הערכה מיוחדת

 

במהלך הטקס הגישו נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב ויו"ר הועד המנהל פרופ' אדיר פרידור תעודת הערכה מיוחדת וגלימת סגל אקדמי של המכון, לפרופ' אוואז מרחימוב, רקטור האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן, על תמיכתו הרבה בשיתופי הפעולה האסטרטגיים הקיימים והמתרחבים בתחומי מחקר, תוכניות לימוד משותפות, הוראה מקוונת ופעילות משותפת בתחומי יזמות, חדשנות ותרומה לחברה, בין HIT לאוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן בפרט ולמוסדות השכלה גבוהה באוזבקיסטן בכלל.

 

פרופ' דוד ראב"ד, דקאן הפקולטה לעיצוב אמר לבוגרים: "אני רוצה לומר לכם שבקצה מסלול ההמראה שבו אתם נמצאים כרגע, רגע לפני הנסיקה, כל אחד לגובה שלו, זכרו שעיצוב הוא המחבר האולטימטיבי בין הטכנולוגיה והאדם, ואתם שם כדי לעשות את זה כאנשים באמצעות אנשים ועבור אנשים".

 

פרופ' מיקי רונן, דקאנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה: "השנה מצטרף לבוגרי התואר הראשון המחזור הראשון של בוגרי התואר השני ומעתה נעניק בטקס זה שני תארים. כל סיום הוא התחלה חדשה ולמידה לא מסתיימת לעולם."

 

פרופ' יוסף בן עזרא, דקאן הפקולטה להנדסה אמר בטקס לבוגרים: "החיים הם רצףהאירועים המתרחשים בין העבר לעתיד. יש משמעות  לתוכן שבו אנו ממלאים ואתם והיום הגעתם לנקודת ציון משמעותית. מחכים לכם עתה אתגרים גדולים ואנו מאחלים לכם שתמשיכו למלא את חייכם בתוכן עשיר ובמשמעות ואל תשכו מהיכן באתם ולאן אתם הולכים"

 

פרופ' גילה אלברט, ראש החוג לתואר שני בניהול טכנולוגיה אמרה: "היום תם פרק חשוב ומשמעותי בחיים שלכם. הפקולטה לניהול טכנולוגיה שקולה בגימטריה ל"להיות גאים" ולכם יש את כל הסיבות לכך. היום אתם מצויידים בארגז הכלים המיטבי להתמודדות עם אתגרים בחזית הטכנולוגית".

 

פרופ' עזרא זאב, דקאן הפקולטה למדעים בירך את הבוגרים ואמר: "השנה יש לכם הזכות והכבוד לסיים את הלימודים עם יובל ה-50 של המכון. תואר ראשון במתימטיקה ומדעי המחשב אינו עניין של מה בכך. אנו גאים בכם. עלו והצליחו ושמרו על קשר עם ה-  Alma Mater שלכם."  

 

יו"ר אגודת הסטודנטים יוסי חן, אמר בטקס: "הצלחתם להתגבר על כל המכשולים שמלויים חיי סטודנט: אין יותר מטלות, אין שיעורים ואין מבחנים ועכשיו נשאר השלב המעשי- הצטרפות לשוק התעסוקה. מאחל לכם בשמי ובשם אגודת הסטודנטים בהצלחה ומאחל לכם שתגשימו את השאיפות שלכם".

 

מוני ברק, מברך בשם הבוגרים

מוני ברק, מברך בשם הבוגרים

 

מוני ברק, בוגר תואר שני בניהול טכנולוגיה בירך בשם הבוגרים ואמר: "כאשר הרגשתי כי הגיעה העת מבחינתי לחזור לאקדמיה, לצורך השלמת תואר שני, היה לי ברור לחלוטין באיזה מוסד ארצה ללמוד ומה המסלול האידאלי עבורי. אני בוגר התואר הראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה של  HIT  ומהרגע שהוקם המסלול של תואר שני בניהול טכנולוגיה, ידעתי שיבוא היום ואחזור על מנת ללמוד בו.


אך לא רק תוכנית הלימודים לבדה היא שגרמה לי לרצות לחזור לכאן, היו אלה גם הזיכרונות הטובים שליוו אותי מאז שסיימתי את התואר הראשון לפני כ- 15 שנה. תמיד הרגשתי שעושים ויעשו כל שניתן, על מנת לספק לי את כל הכלים, כדי שאוכל להתמקד אך ורק בלמידה ולהצליח. לכם אני אומר- צאו לדרך, אל תחששו, היו סמוכים ובטוחים שבאמתחתכם כלים ויכולות, אשר יעזרו לכם להתגבר על כל מכשול, כוונו הכי גבוה שאפשר והגשימו את עצמכם."

 

צילום: "סרט למזכרת"

פורסם: 3.7.19