חדשות והודעות

סגן השר לביטחון פנים בביקור ראשון ב HIT


סגן השר לביטחון פנים, ח"כ דסטה גדי יברקן ובכירי לשכתו הגיעו לביקור ראשון ב HIT. את האורחים קיבלו נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב ומנכ"ל המכון, מר שמואל גולדברג.

 

ח"כ דסטה גדי יברקן ופרופ' אדוארד יעקובובצילום: עופר עמרם


המכון הטכנולוגי סימן כמטרה ערכית לקחת חלק פעיל בשילוב בלימודים ובהשכלה הגבוהה של בני העדה האתיופית בישראל. כחלק מאותה פעילות נפגשו בכירי המכון עם סגן השר לביטחון פנים, ח"כ דסטה גדי יברקן, אשר מחזיק גם בתואר הממונה על שילוב יוצאי אתיופיה בישראל.


בפגישה שהתקיימה באווירה חמה ולבבית נוצר חיבור מיידי בין פרופ' יעקובוב לסגן השר יברקן. הנוכחים דנו בקידום שיתוף הפעולה בתחומי הכשרה אקדמית לסטודנטים בני העדה האתיופית וכן בשיתוף פעולה עם הגופים המקצועיים השונים הכפופים למשרד לביטחון פנים. נושא נוסף שעלה בפגישה היה הכשרה מקצועית טכנולוגית של בני העדה במסגרת בית הספר ללימודי תעודה.

 

בתמונה מימין לשמאל: מר לאוניד אלזרוב, פרופ' אדוארד יעקובובח"כ דסטה גדי יברקן, מר שמואל גולדברג, מר איליה יגודאב צילום : עופר עמרם

מכיוון ש HIT ידוע בקשריו החמים עם התעשייה והתאמת תכניות הלימודים לדרישות השוק, הציע סגן השר לפתח פרויקט ייחודי המקשר בין צעירי העדה האתיופית, ללימודים ותעשייה. נשיא המכון וסגן השר סיכמו על פנייה משותפת לגורמים מרכזיים בתעשייה בנושא העסקת בוגרי המכון בני העדה האתיופית, אקדמאיים ומקצועיים כאחד, בחברות טכנולוגיות עם תום לימודיהם. כך שלסטודנטים בני העדה האתיופית אשר יחלו לימודים אקדמיים או מקצועיים, במכון, תמתין משרה מובטחת וארוכת טווח בתעשייה.


לאחר מכן סייר סגן השר יברקן במכון ועמד מקרוב על הפעילות במעבדות המכון לרבות מרכז הרובוטיקה, המעבדה להדפסת תלת ממד, המעבדה לננו חומרים ואחרות. בנוסף, הוצגו בפני סגן השר פרויקטים ייחודיים שנעשו במכון הקשורים לכוחות הביטחון ומערכת אכיפת החוק כגון אלגוריתם חדשני להקצאת משימות המייעל ומאיץ את המענה המשטרתי לקריאות הציבור, ומערכת אשר מסייעת ללמד שוטרים להתמודד עם אנשים בעלי מוגבלויות.

 

ביקור במעבדת הרובוטיקה. צילום : עופר עמרם

בסיום הביקור, אשר התארך מעל המתוכנן, ציין סגן השר כי התרשם מהעשייה המתקיימת במכון באופן כללי ומהפעולות הספציפיות שהמכון נוקט לשילוב בני העדה האתיופית בפרט. בנוסף אמר סגן השר כי הרצון העז והכנה של המכון לסייע בשילוב בני העדה האתיופית בישראל באקדמיה ובכלל, מורגש בברור. בסיפוק הוסיף שהוא רואה עין בעין את חזונו של המכון לקידום החינוך לערכים ולציונות בנוסף להשכלה האקדמית. טרם סיום הפגישה סגן השר אמר כי הוא ישמח לסייע ביצירת שיתוף פעולה בין המכון לאוניברסיטה של אדיס אבבה.


את הביקור ניתן לסכם ככזה אשר ייצר אפשרויות פעולה נוספות למכון לתרום בסיוע לשילוב בני העדה האתיופית בישראל.


אל סגן השר התלוו ראש המטה מר תמיר אלעזר ודוברו ליאור גור.
מטעם המכון השתתפו בנוסף על הנשיא והמנכ"ל, מר ישראל אוחנוב ראש בית הספר ללימודי תעודה, מר לאוניד אלזרוב, עיתונאי, גב' טוני לוי, אחראית קשרי חוץ בלשכת הנשיא ומר איליה יגודאב.
 

פורסם:21/04/2021