חדשות והודעות

הסכם פורץ דרך בין HIT למכון פוירשטיין


מימוש ההסכם יסייע להנגשת ההשכלה הגבוהה לבני העדה האתיופית הרוצים בכך וכן יציע לסטודנטים בני העדה בשנה ב' ואילך, הנתקלים בקשיים בלימודיהם, קורס מיומויות ואסטרטגיות למידה ומפגשי תמיכה והנחייה ללא עלות.

סטודנטים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון

צילום: בר קלוש


מכון פוירשטיין הוא מרכז לחינוך, טיפול ומחקר בינלאומי, המתבסס על שיטה ייחודית לזיהוי הפוטנציאל האנושי ויכולת הלמידה של כל אחד ואחת.


השיטה הייחודית אשר פותחה על ידם מעודדת לרכוש שפה חשיבתית נוספת שתאפשר להתפתח, למצות את מלוא הפוטנציאל הקיים בכל מועמד או סטודנט וכך גם להצליח במבחן.


עבור HIT מכון טכנולוגי חולון הנגשת ההשכלה הגבוהה עבור החברה האתיופית, ומגזרים נוספים בחברה הינה ראשונה במעלה מכאן ששיתוף הפעולה עם מכון פוירשטיין הוא טבעי. מוטי משען, ראש מערך נשיא HIT, אשר יזם וקידם את החתימה על ההסכם, אמר כי זהו צעד חשוב בהגשמת יעד המכון להבטיח נגישות מירבית לכל האוכלוסיות.

 

נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב, הביע את שביעות רצונו על שיתוף הפעולה, ואמר כי הנגשת ההשכלה הגבוהה לכל תושבי ישראל הרוצים בכך נמצאת בלב ליבו של חזון המכון הטכנולוגי חולון.

פתיחת אפיקי ההשכלה האקדמית לבני העדה האתיפית והשקעה בהצלחתם, כולל ליווי עד למקומות עבודתם בהיי טק היא חלק מהחזון והאסטרטגיה של HIT. "כולי תקווה שנוכל להכפיל את מספר הסטודנטים בני העדה האתיופית הלומדים אצלנו ונמשיך להפוך את החזון למציאות", אמר פרופ' יעקובוב.


הרב ד"ר רפי פוירשטיין, נשיא המכון, טוען שהאינטליגנציה אינה קבועה, שמדדי IQ ודומיו לא משקפים בצורה מלאה את הפוטנציאל האמיתי של האדם ויותר מכל, שביכולתו של כל אחד מאתנו לשפר את היכולת הקוגניטיבית, בלי קשר לגיל, למצב הגנטי או לרקע ממנו אנחנו מגיעים. שיטת פוירשטיין שואפת לזהות ולממש את הפוטנציאל האנושי של כל אחד, בכל זמן ובכל מצב, על ידי שבירת המוסכמות והתבניות שהחברה מייצרת.


מועמדים וסטודנטים חדשים העונים לקריטריונים יוכלו לזכות לאפשרויות קידום והעצמת יכולותיהם באופן בלתי תלוי ברקע ממנו מגיעים. בנוסף סטודנטים לומדים יוכלו להיתרם באצעות קורס אסטרטגיות למידה ייחודי שיעניק את היכולת לאבחן את הקושי, אם קיים, וכיצד ניתן לטפל להתעלות מעליו.


הרב רפי פויירשטיין, נשיא מכון פויירשטיין: "תוכנית 'פוירשטיין באקדמיה' מיועדת לסטודנטים מצטיינים שהפסיכומטרי איננו מצליח מסיבות מגוונות לנבא את הצלחתם. התוכנית משתמשת באבחון אלטרנטיבי לפסיכומטרי המקובלת ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, ובאוניברסיטאות ובמכללות מובילות בארץ. הסטודנטים שהומלצו על ידי האבחון מקבלים במסגרת זו, הכשרה קוגניטיבית קצרה לפני תחילת הלימודים ומפגשי תמיכה קוגניטיביים המבטיחים את אחוז הנשירה הנמוך מאד שהתוכנית מצטיינת בהם. האבחון והתוכנית התמיכה פטורים מעלות. התוכנית בתמיכת קרן רוטשילד וקרנות נוספות. HIT מהווה שילוב יוצא דופן בין מצוינות אקדמית למחויבות חברתית, ומוכיח שלא רק שאין סתירה בין השניים, אלא שהם מתחברים. מכון פוירשטיין גאה בשיתוף הפעולה הפורה של HIT עם המכון בכלל ועם תוכנית האקדמיה בפרט".



פורסם: 31/07/2022