חדשות והודעות

מנוף לשיתופי פעולה: משרד החוץ ביקר ב-HIT

מנוף לשיתופי פעולה: משרד החוץ ביקר ב-HIT


ל-HIT מכון טכנולוגי חולון קשרים בינלאומיים ענפים עם למעלה מ-130 מוסדות אקדמיים בכ-33 מדינות. היום ביקרה משלחת מטעם משרד החוץ מחלקות אירו-אסיה והבלקן – המחלקה לשיתופי פעולה תרבותיים, חינוכיים ואקדמיים של משרד החוץ, לחשיבה על שיתופי פעולה עתידיים וחיזוק הקשרים בין הגופים.


נציגי משרד החוץ, נציגי הנהלת המכון וחברי סגל אקדמי בכירים
בתמונה: נציגי משרד החוץ, נציגי הנהלת המכון וחברי סגל אקדמי בכירים


בכנס, שמטרתו מציאת דרכים לשיתופי פעולה עם כל השגרירויות במחלקת אירו-אסיה של משרד החוץ, התארחו נציגי משרד החוץ ששמעו מפי הנהלת המכון וחברי סגל אקדמי בכירים על העשייה האקדמית והמחקרית המתבצעת כאן.


נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב בירך את האורחים וסקר בפניהם את תוכניות שיתוף הפעולה שכבר מתקיימות בין המכון למוסדות השכלה גבוהה במדינות אלה לרבות אוזבקיסטן.

הוא ציין בגאווה את אחד המאפיינים הבולטים של HIT, שיתוף הפעולה ההדוק והמתמשך בין הפקולטות לבין התעשייה ואמר כי מרצים רבים במכון הם אנשי אקדמיה שממשיכים לעבוד בתעשייה מה שמאפשר להם התעדכנות ורלוונטיות מקסימלית. עוד חשף כי באפריל הקרוב מתוכננת הקמתו של אוהל יורט ענק בקמפוס כפלטפורמה לשיח בין סטודנטים שלנו לבין סטודנטים בינלאומיים.
"המטרה היא לבנות מערכת שמאפשרת תמיכה בסטודנטים מחו"ל כדי לאפשר להם להגיע ללמוד אצלנו ולעמוד ברף הדרישות" הוסיף.


ד"ר רפי ברכאן, סגן נשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות ציין כי המכון ביצע קפיצה גדולה בשיתופי פעולה אירופאיים בתחום חילופי סטודנטים (ארסמוס וארסמוס+), מחקר משותף עם מרצים מחו"ל וכי HIT משמש מודל להצלחה בתחום הזה בהיבט הבינלאומי. כמו כן, בתחום החדשות והיזמות המכון משלב שלושה רבדים: רובד רב תחומי בשיתוף בית הספר החדש והייחודי ללימודים רב- תחומיים, רובד חוץ אקדמי – מטרתו לצמצם את פערים בין האקדמיה לתעשייה, באמצעות מגוון פעילויות כגון: האקתונים, בוט קמפינג, סדנאות והרצאות ופיתוח שיטות לימוד.

רובד נוסף הוא רובד יזמי - אקסלרטור אקדמי המייצג רב-תחומיות אמיתית, בשונה מאוניברסיטאות גדולות שקשה להם לנווט בין כל עולמות התוכן שלהן, ב-HIT חיבור של כל עולמות התוכן (הפקולטות) מתקיים באופן טבעי, התוכנית היחידה בארץ של "טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה" והתוכנית שאושרה אתמול לתואר שני ב"מדעי הנתונים" הן התוצר של רב-תחומיות במיטבה.


מימין לשמאל: מיכל הרשקוביץ, אביטל מימרן רוזנברג, סימונה הלפרין, אורלי גילי, בת אל פוליאק, נירה סטרץ
מימין לשמאל: מיכל הרשקוביץ, אביטל מימרן רוזנברג, סימונה הלפרין, אורלי גילי, בת אל פוליאק, נירה סטרץ


"רפואה דיגיטלית היא בהחלט מודל שניתן לעניין בו את השותפים בחו״ל", ציין ד"ר ברכאן. "הסכר של הרפואה השמרנית נפרץ והעולם הרפואי עובר מהפך. התוכנית הייחודית שנלמדת רק ב-HIT היא התוצר שאושר על ידי המל"ג בתקופת הקורונה, תזמון המעיד על הצורך הגדול בארץ ברופאים טכנולוגים ואנשי מקצוע בעולם הרפואי.

עד כה רוב הרופאים שהמציאו פתרונות דיגיטליים הם שכבה צרה מאוד של יוצאי יחידה 8200. המדינה צריכה יותר רופאים טכולוגיים, התוכנית של "טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה" מאפשרת הכשרה לתוכנית קדם רפואה שלוש שנתית, ולאחר מכן יוכלו ללמוד לתוכנית ארבע שנתית קלינית שתאפשר להם להפוך להיות רופאים טכנולוגיים, יזמים.

ומה לגבי מי שלא מעוניין לפנות לרפואה? יוכל להשתלב בתחומי הרפואה הדיגיטלית, יתרון עצום וייחודי לבוגרי התוכנית.


שמואל גולדברג, מנכ"ל המכון, ציין בפני האורחים כי המכון נמצא בתנופת פיתוח בתחום האקדמי ובתחום התשתיות. מעונות הסטודנטים הנבנים צפויים להתחיל לקלוט סטודנטים כבר בחודש אוקטובר 2022 ויכילו חדרים ומרכז מסחרי שוקק לשירות הסטודנטים ותושבי הסביבה. המעונות יאפשרו לסטודנטים מהפריפריה לבוא ללמוד במוסד אקדמי מתקדם ולאפשר לסטודנטים מחו"ל ללמוד במכון ולגור בקרבת מקום.


פורסם: 17/11/2021