חדשות והודעות

שרת העבודה של אתיופיה ופקידי ממשל נוספים ביקרו ב-HIT


משלחת של יזמים ופקידי ממשל מאתיופיה ביקרה בישראל במסגרת משלחת חדשנות של האו"ם והתארחה ב HIT בהמלצת משרד החוץ.

שר העבודה של אתיופיה ופקידי ממשל נוספים ביקרו ב-HIT


המשלחת כללה יזמים ופקידי ממשל, ביניהם שרת העבודה של אתיופיה ושני סגני שרים, במטרה לקשר בין פעילות החדשנות בישראל ובאתיופיה עם דגש על אקדמיה.


המשלחת נפגשה עם נשיא HIT פרופ' אדוארד יעקובוב וחבריה הביעו בפניו את רצונם בקיום תוכניות משותפות עם HIT, לרבות חילופי סטודנטים וכן תכניות לימוד היברידיות ייעודיות שיועברו בחלקן בישראל ובחלקן באתיופיה ואשר ילוו בסטודנטים ישראלים ממוצא אתיופי הלומדים ב-HIT.


נשיא המכון נתן סקירה על פעילות המכון בהכשרת דור חדש של מדענים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ועיצוב אשר שינו, משנים ומעצבים את פני מדינת ישראל זה למעלה מ-50 שנה.


נשיא המכון ציין שעם קבלת פניה, המכון ישקול בחיוב ויהיה מוכן לקחת חלק בעיצוב דור העתיד של אתיופיה , וכן ציין שמערכת היחסים עתיקת היומין עם בני העם האתיופי נמשכת כבר כ- 3,000 שנה עוד מימי המלך שלמה ומלכת שבא.

שר העבודה של אתיופיה ופקידי ממשל נוספים ביקרו ב-HIT


עוד הדגיש הנשיא, שהנהלת המכון מייחסת חשיבות רבה להנגשת ההשכלה הגבוהה לכל האוכלוסיות של מדינת ישראל מכלל הפריפריות , גם הגיאוגרפית וגם הסוציו-אקונומית . המכון פותח את שעריו לכל האוכלוסיות בישראל.


כדוגמה, ציין פרופ' יעקובוב שאחוז יוצאי אתיופיה בכלל אוכלוסיית ישראל הוא 1.8%, באקדמיה בישראל הוא 1.3% ואילו המכון מציין בגאווה כי בשעריו לומדים 2.4% מבני העדה האתיופית.


שרת העבודה של אתיופיה אמרה שנוכח ההצלחה של המכון, תשמח מאוד להיעזר ב-HIT בהקמת תוכניות נוספות אקדמיות וחוץ אקדמיות ואמרה שכלל אוכלוסיית אתיופיה מונה כ- 120 מיליון תושבים כאשר שני מיליון מהם סטודנטים וכי היא רואה שלנוכח ניסיון המכון הוא יוכל לקחת חלק חשוב בשיתופי פעולה בבניית תוכניות אקדמיות וחוץ אקדמיות נוספות.


נכון להיום ב-HIT לומדים למעלה מ-100 סטודנטים יוצאי העדה. הנהלת המכון עושה מאמצים להכפלת מספר זה בשנתיים הקרובות.


את חברי המשלחת קיבלו גם גב' טלי מלאך בנאים, ראש מרכז היזמות FUTURE ומר אורן סמיניאן, מרצה בתכנית.


בתום הביקור הביעו חברי המשלחת את התרשמותם הרבה מ-HIT ואת תקוותם ורצונם לקיים את שיתופי הפעולה שנידונו בנושא הכשרת תלמידים מאתיופיה.



פורסם: 18/08/2022