חדשות והודעות

סגן שר הביטחון בביקור רשמי ב HIT

סגן שר הביטחון מר אלי בן דהן, ערך ביקור במכון ונפגש עם חיילים חרדים הלומדים במכון במסגרת המכינה הקדם אקדמית.

 

סגן שר הביטחון בביקור רשמי ב HIT

צילום: ליאור בלוך

 

בפגישה נכחו פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, מר שמואל גולדברג, מנכ"ל HIT, רס"ן אמיר ועקנין מ"מ ראש מנהלת חרדים באכ"א, יועץ השר מר גלעד וייס,  מר מנדי כץ, יועץ  לצה"ל במגזר החרדי, חגי ניסן ,פרויקטור אוכלוסיות מיוחדות במכון הטכנולוגי וגברת שרה בר, מנהלת המכינה הקדם אקדמית במכון הטכנולוגי.

 

סגן שר הביטחון בביקור רשמי ב HIT

צילום: ליאור בלוך


סגן השר הגיע כדי לעמוד מקרוב על הפעילות הקדם- האקדמית המיועדת לחיילים חרדים מגדוד "נצח יהודה" ופלוגת "תומר" בגבעתי הלומדים במכינה לבגרות במכון.


קבוצה של כ- 60 חיילים חרדים, בשנה השלישית לשירותם הצבאי "שנת המשימה", לומדים במכינה לבגרויות במימון משרד החינוך. בהתאם להחלטת רשויות הצבא ומשרד הביטחון רוכזו כל החיילים בשתי מכינות : ב HIT מכון טכנולוגי ,חולון ובמכון לב בירושלים. בכך נתן הצבא גושפנקא רשמית למעמדה של המכינה של המכון  הטכנולוגי כמוסד מוביל.

 

סגן שר הביטחון בביקור רשמי ב HIT

צילום: ליאור בלוך

 

החיילים מגיעים במשך חמישה ימים בשבוע ולומדים במערכת מלאה, שבה משולבים גם תכנים תורניים. הלימודים נמשכים שנה אחת והשאיפה היא לשלב, לאחריה, את החיילים במכינות ייעודיות נוספות במכון ובאקדמיה.

עד כה סיימו 3 מחזורים. כ- 75% מהחיילים הוציאו בבגרות ציון 100 וכ- 95% סיימו את המכינה.

 

סגן שר הביטחון בביקור רשמי ב HIT

צילום: ליאור בלוך


מר אלי בן דהן, סגן השר אמר כי משרד הביטחון רואה לעצמו חובה לדאוג לכך שכל מי ששירת בצה"ל, ישתחרר מהשירות עם הכנה לאפשרות לרכישת מקצוע. הוא העלה על נס את פעילות המכון הטכנולוגי אשר לדבריו התגייס למשימה ועשה צעדים יוצאי דופן כדי שיוכל לקלוט את החיילים החרדים ולספק להם כלים להשלמת הפערים. לדבריו, חובתה של המדינה לדאוג ולסייע בהנגשת הלימודים לחיילים החרדים וכן לספק להם עזרה להשלמת לימודי תעודה ואף לימודים לתואר ראשון לאחר סיום הבגרויות.

 

סגן שר הביטחון בביקור רשמי ב HIT

צילום: ליאור בלוך

 

פרופ' יעקובוב, נשיא המכון ומר שמואל גולדברג מנכ"ל המכון ציינו כי הקמת מסגרות לימוד אקדמיות וקדם אקדמיות למגזרים השונים היא משימה לאומית נעלה, אשר המכון הטכנולוגי גאה לקחת בה חלק, ורואה אותה כיעד מרכזי בתוכנית האסטרטגית שלו לחומש הקרוב. "אנו נעשה הכל על מנת לשלבם בסופו של יום לשוק התעסוקה ולהתפרנס בכבוד" ציינו ראשי המכון .

 

מנהל הפרויקט במכון הטכנולוגי, מר חגי ניסן מוסיף: חשוב לציין שהחיילים מגיעים ללא שום רקע בלימודי ליב"ה וחלקם אף נפלטו מהמסגרות החרדיות עוד בתלמודי תורה. אנחנו עושים הכל על מנת שהחיילים לא ינשרו ויצליחו לעבור את המכינה והבגרות בציון הגבוה ביותר. המכון מקיים עבורם סדנאות מיוחדות למסוגלות לימודית ועוד.


גב' שרה בר מנהלת המכינה הקדם אקדמית ציינה בסיפוק רב כי בתחילת השבוע  החלו ללמוד במכינה תלמידי המחזור החמישי של הפרויקט במכון.