חדשות והודעות

אירועי 2018 ECOWEEK נערכו במכון

ECOWEEK שבוע של סדנאות עיצוב והתערבות ליצירת מקום במרחב הציבורי נערך במכון גם השנה, זו השנה השלישית ברציפות. בשבוע זה לקחו חלק פעיל 22 סטודנטים מהפקולטה לעיצוב שהשתתפו בקורס ״עיצוב מקיים במרחב העירוני״, וסטודנטים ומנחים מחו״ל. השנה גם קמפוס המכון עצמו שימש כאתר לפרויקטים ״אמיתיים״ בהקשרי אדם, חברה וסביבה.

 

הגשות סופיות- הסטודנטים מציגים את תוצרי הסדנאות בהן השתתפו

 

את השבוע החוויתי הובילו אדר' ברכה קונדה, מנחת הקורס וד"ר אליאס מסינס, מייסד ויו״ר עמותת ECOWEEK  המרצים בפקולטה לעיצוב, והוא התקיים  בשיתוף האוניברסיטה למדעים יישומיים ואמנויות הילדסהיים גרמניה, היחידה לאיכות הסביבה בעיריית הרצליה, חברת הניהול של דיזנגוף סנטר, מכון גתה, שגרירות נורבגיה בישראל, פורום התרבות האוסטרי של שגרירות אוסטריה בישראל, החברה להגנת הטבע, המועצה הישראלית לבנייה הירוקה, אגודת האדריכלים ובוני ערים בישראל, מגזין DETAIL ו- Archisearch.

 

הפעילות נפתחה ב 2 בספטמבר בסמינר בינלאומי בו הציגו מרצים אורחים מאוסטריה, מגרמניה, מנורבגיה ומישראל את עבודותיהם ונערך פיילוט למשחק קופסא בעיצובו של אלעד אור בוגר המכון ומקבוצת טרמינל עיצוב ירוחם, שעוסק בעירוניות מקיימת ע״פ העקרונות של ג׳יין ג׳יקובס.

 

סטודנטים מהארץ ומחו"ל  מתנסים במשחק 'JANE’S NEIGHBORHOOD' של אלעד אור בוגר HIT בהשראת המתכננת ג'יין ג'יקובס.  באירוע הפתיחה שנערך במכון.

 

מר שמואל גולדברג, מנכ"ל המכון ויו"ר פורום המועצה הירוקה בירך את משתתפי הכנס ואמר:
"שבוע זה מציע למשתתפיו 'חוויה ירוקה' פעילה, המאפשרת ללמוד ולהיחשף לעיצוב מקום אקולוגי בהקשרי סביבה וחברה. אנו גאים על כך שקמפוס HIT  מוכר על ידי המשרד להגנת הסביבה כקמפוס ירוק מתמיד ועל כן אנו שמחים שהשנה המכון עצמו הוא לקוח של אחת הסדנאות".

 

במהלך השבוע נערכו סדנאות עיצוב מקיים ורב תחומי העוסקות בפרויקטים אמיתיים, במטרה לתת מענה לצורך אמיתי של רשויות וארגונים אשר הזמינו את הסדנאות. השנה היו אלה עיריית הרצליה, מכון גתה, החברה הניהולית של דיזנגוף סנטר ו...המכון הטכנולוגי חולון.

 

קבוצה בהנחייתה של המעצבת רוני לוית עיצבה ובנתה מיצגים של אינפוגרפיקה בעלי מסרים אקולוגיים חשובים.  בתמונה:  מדרגות בית גתה,  בבית אסיה בת"א


אדר' ברכה קונדה וד"ר אליאס מסינס, מנחי הסדנה אשר עסקה בקמפוס המכון:
מטרת הסדנה הייתה ליצור סדרה של התערבויות במסגרת המהלך ״מקמפוס ירוק - לקמפוס מקיים״ הנתונות להמשך פיתוח ויישום במהלך השנה האקדמית. הסדנה סיפקה הזדמנות ייחודית לחבר סטודנטים לתהליך משמעותי זה בשיתוף עם מנכ"ל HIT, מנהלי יחידות המכון חברי המועצה הירוקה, דקאנט הסטודנטים והמרכז לנגישות אקדמית. קבוצת הסדנה ערכה מיפוי חושי, חברתי ואקלימי בקמפוס וסקרה את אופן הביטוי הנוכחי של היוזמות האקולוגיות הקיימות.

 

הקבוצה עבדה בשיתוף על פיתוח רעיונות קונקרטיים וברי קיימא ברוח המושגים: "אקו-פונקטורה" ו״חוש המקום״ והציעה סדרה של התערבויות שכללו: "כיתת חוץ" - מקום מוצל ללמידה, מפגש ומנוחה, גן מיקרו-אקלים בחצר הבניינים 6 ו-7, מקום לגינון טיפולי, התנעת מהלך מעגלי של שימוש מחדש בחומרי סדנה ועיצוב פינה ייחודית לטובת כך מחוץ לסדנאות עבודה, ״גג ירוק״ כ״מעבדת מחקר ופיתוח״ רב תחומי בשדה החקלאות העירונית וכמקום לשהייה ושיתופי פעולה המופנים גם אל מחוץ למכון, ומתקני מיחזור המשולבים במרחב המשותף עם מקומות ישיבה, שיתרמו להעמקת המודעות הסביבתית בקרב באי המכון.

 

לצפיה במצגת המציגה את תוצרי הסדנה, הקש כאן >>

 

אחד מתוצרי הסדנה אשר עסקה בהתערבויות במרחב של קמפוס HIT עסק ביצירת מקומות עם מיקרו-אקלים המתאים לפעילות והתכנסות חוץ.


לימור הרמולין סבן אחראית ארגון הבוגרים ומרכזת קמפוס ירוק:

"הסדנה סיפקה הזדמנות ייחודית להנעת תהליך משמעותי אותו מקדמת המועצה הירוקה להפיכת קמפוס HIT  לקמפוס שאינו רק קמפוס ירוק, אלא קמפוס שהוא גם מקיים. תוצרי הסדנא יצירתיים, ירוקים ורבים מהם בהחלט ראויים ליישום".


אירוע מסכם בו הוצגו תוצרי הסדנאות התקיים ביום ו' 7  בספטמבר במכון גתה בת"א.

 


לפרטים נוספים על אירועי שבוע ECOWEEK הקש כאן

לראיון ששודר בגלי צה"ל עם אדר' ברכה קונדה  הקש כאן
 
לצפייה בפרויקטי סדנאות ECOWEEK קודמות (2009-2016) בערים ברחבי העולם:
https://issuu.com/ecoweek/docs/ecoweek_catalogue_2016

 

 

פורסם:13.9.18