חדשות והודעות

אות הוקרה לנשיא המכון על פעילות לקידום בני העדה הדרוזית

  
בערב הצדעה מיוחד לגדוד הדרוזי 'חרב', קיבל נשיא המכון תעודת הוקרה מקופטאן חלבי, יו"ר העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי. ערב ההצדעה התקיים בכיכר רבין בת"א במעמד סגן שר הפנים – מר ירון מזוז.  באירוע השתתפו גם ראש אכ"א האלוף חגי טופולינסקי, מח"ט גולני אל"מ רסאן עליאן ומח"ט 300 אל"מ אלון מדנס, לצד כלל חיילי ומפקדי הגדוד. את ערב ההצדעה יזמה עיריית ת"א-יפו, ובראשה ראש העיר מר רון חולדאי, וזאת בשיתוף העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי.
 
נשיא המכון עם נכבדי העדה הדרוזית
נשיא המכון עם נכבדי העדה הדרוזית
 
בגדוד חרב משרתים בני העדה הדרוזית והצ'רקסית, וסיסמתו: "בכל מהלך - גאה להיות שייך". הגדוד נושא על גבו מורשת לחימה רבת שנים, בעיקר בגבול הצפוני של המדינה, תחת פיקוד הצפון. הגדוד הוצב משך שנים ארוכות באזור רצועת עזה, ובשנת 2001 עבר הגדוד לגבול הצפון. במלחמת לבנון השנייה, הוא היה לגדוד הראשון שנכנס לשטח לבנון. מבין מפקדי הגדוד לאורך השנים נמנים הקצינים הדרוזים המובילים בתולדות צה"ל, שחלקם הגיעו לעמדות בכירות מאוד במהלך השירות הצבאי.

ערב ההוקרה הוביל מסר ברור של כבוד ותודה לבני העדה על קשירת גורלם בגורלה של מדינת ישראל, כאחים לנשק, לתקוות ולחלומות. נוכחותם של נציגי העמותה לקידום החייל, אנשי ממשל, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה והתקשורת מיצגים את הרצון והנכונות לביצוע צעדים בצמצום פערים גם מחוץ לצה"ל .
 
נשיא המכון בטקס ההצדעה לחיילי הגדוד הדרוזי
נשיא המכון בטקס ההצדעה לחיילי הגדוד הדרוזי
 
פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון קיבל במהלך ערב זה אות הוקרה מיוחד על פועלו רב השנים לטובת קידום בני העדה ועל סיועו לעמותה במימוש מטרותיה. עוד קבלו אות הוקרה בערב זה:
מנכ"ל בנק ישראל - חזי קאלו, יו"ר פורום מנכ"לי ההיי-טק - שלמה גרדמן ואיש התקשורת - אלון בן דוד.