חדשות והודעות

כלי נגינה דיגיטליים בהגשה סופית של קורס מבוא לעיצוב וטכנולוגיה מסייעת

 
קורס מבוא לעיצוב וטכנולוגיה מסייעת מתקיים זו השנה הרביעית בהנחייתם של יעל אבני וד"ר דניל אומנסקי העומדים בראש מעבדת MADE והשנה הצטרף גם ד"ר יונתן רובין מהפקולטה למדעים.
 
כלי נגינה דיגיטליים בהגשה סופית של קורס מבוא לעיצוב וטכנולוגיה מסייעת

במסגרת שיתוף פעולה של המכון עם כיתת התקשורת של בית הספר "ניב" בחולון, בנו הסטודנטים כלי נגינה דיגיטליים לתלמידי כיתת התקשורת הנמצאים על הרצף האוטיסיטי.

במסגרת הקורס, המופעל על ידי היחידה למעורבות חברתית בדקאנט הסטודנטים במכון, ביקרו הסטודנטים בבית הספר, שמעו הרצאות מפי צוות המורים בנושא ASD  (Autism Spectrum Disorder)) צפו בשיעורים ונחשפו לצרכים המיוחדים של הילדים וכיצד המוזיקה יכולה לסייע להם. הסטודנטים המשתתפים בקורס מגיעים מכל הפקולטות של המכון: עיצוב, הנדסה, מדעי המחשב, טל"מ ונה"ט.
 
כלי נגינה דיגיטליים בהגשה סופית של קורס מבוא לעיצוב וטכנולוגיה מסייעת

בשלב השני בנו הסטודנטים אבות טיפוס של ארבעה כלי נגינה דיגיטליים:
  • שטיח מוזיקלי- המעודד שיתוף פעולה ואינטראקציה חברתית. השטיח מהבהב ומסמן באיזה מקום ללחוץ עליו וככל שלוחצים מקבלי פידבק בצלילים.
  • NivO'loopler- מערכת להקלטה ועיוות קול משעשע. מיועדת לשני ילדים ומועדדת תקשורת ביאישית, קשר עין ושיחה.
  • Sequencer – מערכת כפתורים המשמיעה רצף מוזיקלי במקצבים שונים ומאפשרת לילדים לנגן מקצבים שונים גם ללא רקע או ניסיון קודם..
  • In-Tune- מערכת חיישנים מוזיקלית המעודדת תנועה מסונכרנת בין שני משתתפים. ככל שהתנועה ביניהם מסונכרנת יותר - כך המוזיקה המתנגנת הופכת להרמונית ועשירה יותר. הפרויקט הזה עתיד להתפתח פרויקט גמר בפקולטה לטכנולוגיות למידה.
 
יעל אבני: "בכל שנה אנו עובדים עם בית ספר אחר בעיר חולון. בעבר עבדנו עם בתי ספר הרצפלד, עוז והתבור והשנה זהו שיתוף פעולה ראשון עם בית הספר "ניב". החוויה היתה מדהימה. הצוות והתלמידים התרגשו מאד לקראת העבודה המשותפת. עבור הסטודנטים קורס משלב עשייה זה מאפשר עבודה בקבוצות רב-תחומיות, חשיפה לכלים טכנולוגיים ובניית אבי-טיפוס עובדים, בנוסף לפיתוח מוצר עבור משתמשים אמיתיים. הילדים היו לנגד עיניהם של הסטודנטים והתוצאה עצמה היא בעלת ערך חברתי חשוב".
 
כלי נגינה דיגיטליים בהגשה סופית של קורס מבוא לעיצוב וטכנולוגיה מסייעת

ד"ר יוליה עינב, דקאנית הסטודנטים: "קורס מבוא לעיצוב וטכנולוגיה מסייעת הוא אחד מקורסי הדגל שלנו ביחידה למעורבות חברתית. הוא משלב סטודנטים מכל הפקולטות בכל רמות הידע ומאפשר להם מפגש עם אוכלוסיות שייתכן שלא היו נפגשים איתן בסיטואציות אחרות. הסטודנטים מרוויחים ידע וניסיון מעשי שאינם רוכשים בקורסים תיאורטיים אחרים ולומדים את רזי העבודה מול לקוח אמיתי.
אנו גאים בקורסים משלבי עשייה שלנו ומזמינים סטודנטים ומרצים לבוא לקחת חלק בעשייה חשובה זו."
 
פורסם:12.2.18