חדשות והודעות

שגריר ישראל במקדוניה מר דן אורין ביקר ב HIT.


אל השגריר נלוותה  ד"ר רחל לוי דרומר, המזכיר האקדמי של אוניברסיטת בר אילן ואת פניו קיבל נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב, מנכ"ל המכון מר שמואל גולדברג , ד"ר רפאל ברכאן ראש הרשות למחקר פיתוח וקשרי חוץ ,ד"ר גיא יוסקוביץ סגן ראש הרשות למחקר פיתוח וקשרי חוץ, וגב' טוני לוי, אחראית קשרי חוץ בלשכת נשיא HIT.
 
שגריר ישראל במקדוניה מר דן אורין ביקר ב HIT.
מימין: גב' לוי, השגריר אורין, ד"ר ברכאן, פרופ' יעקובוב, ד"ר לוי דרומר, מר גולדברג, ד"ר יוסקוביץ'

ביקורו של השגריר בא על רקע  רצון משותף להוציא  משלחת של סטודנטים ואנשי סגל מאוניברסיטת בר אילן ומהמכון הטכנולוגי לצורך ניקוי ושיקום בית הקברות  היהודי העתיק של  העיר ביטולה  במקדוניה לאחר שנים של הזנחה,  וזאת במסגרת פרויקט לאומי של ממשלת מקדוניה לשימור המורשת היהודית במדינה. הפרויקט הוא רב תחומי  ונוגע באספקטים נוספים כגון תיירות כלכלה ,מחקר ופיתוח.  במהלך הביקור אמר פרופ' יעקובוב כי ל-HIT יכולות טכנולוגיות מתקדמות העונות לדרישות הפרויקט  ולצרכים נופסים של מקדוניה וכי נשמח לשתף פעולה ולתרום מהידע הרב המצוי ברשותנו.

ד"ר רפאל ברכאן סקר בפני האורחים את האפשרויות להרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי המחקר והפיתוח.

כמו כן נדונה היכולת להכשרת קבוצות של מדענים ,חוקרים וסטודנטים ממקדוניה במכון הטכנולוגי על מנת שיוכלו לשוב לארצם ולהטמיע את הידע שרכשו בישראל. סוכם לבחון את האפשרות להגשה משותפת יחד עם אוניברסיטת בר אילן במסגרת תוכניות  Erasmus + ו Horizon 2020 יחד עם מוסדות אקדמיים ממקדוניה.
 
האורחים סיירו במעבדת הרובוטיקה, במעבדת מקרוסקופ האלקטרוני  ובמעבדת הננו טכונלוגיה ושמעו הסברים מקיפים על הפעילות הנעשית במכון. עם סיום הביקור אמר השגריר כי התרשם עמקות מהעשייה הענפה  בתחום המחקר היישומי והחדשנות הקיימת במכון וכי הוא שב למקדוניה על מנת לקדם את הפעילות  המשותפת בנושאים שהועלו בפגישה.