חדשות והודעות

נשמה, כישרון ועיפרון - בלה עקרוני, תערוכת רישומים

 
חברי סגל, סטודנטים, אורחים, חברים של האמנית ובני משפחתה הגיעו לאירוע הפתיחה ולא נותרו אדישים. בלה עקרוני מציגה בעבודותיה רישומים של קתדרלות וכנסיות מארצות שונות וביניהן – צרפת, איטליה, רוסיה ופרו. במבט מרחוק אנו נפעמים מיופיו של הרישום, ובמבט מקרוב רואים עד כמה כל אחד מהם הוא מלאכת מחשבת מורכבת ביותר.
 
באירוע הפתיחה סיפרה האמנית, שברישומיה היא משתמשת בנייר ובעיפרון בלבד. בנה ,טל, סיפר על תהליך העבודה ועל הרמה הגבוהה שאימצה אימו: "כשמשהו נעשה לא מספיק טוב מבחינתה, אמא אינה נעזרת במחק ומתקנת. היא פשוט לוקחת את דף הנייר בידיה, ומכאן הדרך קצרה לפח האשפה. ואז היא מתחילה את הכול מחדש".
 
 
בלה עקרוני
 
בתמונה: בלה עקרוני מביטה באחת מעבודותיה המוצגות בתערוכה
 
 
כיבדו בנוכחותם את אירוע הפתיחה: פרופ' חנה יעוז, חוקרת ספרות השואה מאוניברסיטת בר-אילן, הסופר,המשורר והעורך, איתמר יעוז-קסט, ד"ר עוזי פלג,לשעבר מפקח במשרד החינוך, מר אלי אלון, מנהל ביה"ס המנגן ולשעבר מנהל הקונסרבטוריון העירוני של פתח-תקוה, סילביה בית-הלחמי,  ששימשה 30 שנה כדוברת התעשייה האווירית וכיום יו"ר האיגוד ליח"צ ודוברות  ובעלה של בלה עקרוני, ד"ר אביב עקרוני, משורר, עורך ומתרגם ויו"ר מכון "גנזים".
 

התערוכה תוצג עד 22.11.13
בספריית המכון, בנין 5, קומה 3
בימים א'-ה' 09:00-20:00
יום ו' 09:00-13:00 


על האמנית
 בלה  עקרוני, בוגרת האקדמיה למוסיקה, תל אביב, צ'לנית ומורה לצ'לו ולמוסיקה קאמרית. למדה ולימדה בקולג' הידוע על שם מאנס בניו יורק, ארה"ב.
  • מכהנת כמרכזת המחלקה לכלי קשת בקונסרבטוריון העירוני ע"ש י. אחרון בפתח תקווה ועבדה כמורה לצ'לו ומוסיקה קאמרית בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה (שטריקר) תל אביב עד לפרישתה.
  • מציירת כארבעים שנה, בעיקר בשמן ובטמפרה, בגנון "הסוריאליזם המאופק".
  • הציגה שש תערוכות יחיד והשתתפה בהרבה תערוכות קבוצתיות בארץ, בשוויץ, בלונדון ובארצות הברית.
  • בעלת תואר בעיצוב פנים. בין עבודותיה עיצוב הספרייה למוסיקה בקונסרבטוריון העירוני בפתח תקווה.
    בשנים האחרונות מתמקדת בעיקר ברישום בעפרון על נייר.