חדשות והודעות

סטודנטים מאוניברסיטת באקו, אזרביג'ן סיימו שבוע חוויתי ב-HIT


חמישה סטודנטים מאוניברסיטת באקו BAKU State University (BSU), אזרבייג'ן, בילו שבוע  מרוכז של לימודים  ב-HIT במסגרת תוכנית מיוחדת לחילופי סטודטים של המכון עם האוניברסיטה של באקו ופרויקט Sabah באזרביג'ןסטודנטים מאוניברסיטת באקו בביקור ב-HIT במסגרת תוכנית מיוחדת לחילופי סטודטים
סטודנטים מאוניברסיטת באקו בביקור ב-HIT במסגרת תוכנית מיוחדת לחילופי סטודטים


סוניה פאראג'ובה, אפאג טנריוודייבה, נוסראט אלייב, ניגר סלמנלי ואילגר עבאסוב, סטודנטים לתואר שני במדעי המחשב, מבאקו, הגיעו לישראל לראשונה לשבוע לימודים מרוכז במסגרת וכנית חילופי סטודנטים מיוחדת ב-HIT.


עבור חלקם, הייתה זו הפעם הראשונה מחוץ לארצם. במהלך השבוע הם השתתפו בשיעורים במכון , ביקרו בכמה מעבדות ומרכזים, נפגשו עם מרצים אנשי תעשייה וגם טיילו קצת בארץ. את הסטודנטים ליוותה במהלך כל הביקור, טוני לוי, אחראית קשרי חוץ בלשכת נשיא HIT.


עם הגעתם הם הביעו עניין מיוחד בבינה מלאכותית ובחדשנות ואכן בסוף שהותם, כל החמישה אמרו שהם התרשמו מאוד מהגישה של HIT כלפי חדשנות ויצירתיות.

סטודנטים מאוניברסיטת באקו במפגש מיוחד עם נשיא HIT
סטודנטים מאוניברסיטת באקו במפגש מיוחד עם נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב


בסיום השבוע נפגשו הסטודנטים עם נשיא HIT פרופ' אדוארד יעקובוב, אשר העניק לכל אחד מהם תעודה מיוחדת. "HIT עזר לנו לשנות את הגישה שלנו למדע" אמרו חברי הקבוצה. "בסופו של דבר, כל מה שצריך זה רעיון וכמה אנשים מסורים כדי לממש חדשנות. ב-HIT גישה רב-תחומית היא חזון ודרך חיים. הביקור הזה הרחיב את אופקנו במובנים רבים. כשנחזור לארצנו אנו מתכוונים להיפגש עם בכירי האוניברסיטה שלנו ולספר להם על הגישה הרב-תחומית החדשה למדע המיושמת ב-HIT וכיצד לדעתנו ניתן לאמץ אותה וליישם אותה ב-BSU.

 

פרויקט "SABAH" לתואר שני, הוקם על ידי משרד החינוך של אזרביג'ן בשנת 2021, ויישום הפרויקט החל בספטמבר 2021. משרד החינוך שיתף פעולה עם מספר אוניברסיטאות בפרויקט זה, ואחת מהן היא אוניברסיטת באקו. במסגרת הפרויקט התקבלו 100 סטודנטים להתמחות ב"מדעי המחשב וטכנולוגיה". המטרה המרכזית של הפרויקט היא ליצור תוכן ותשתית חדשים אשר יסייעו להכשיר מומחים  שיתמודדו ברמה הבינלאומית ובהתאם לתנאי שוק העבודה העכשווי.



פורסם: 21/07/2022