חדשות והודעות

סטודנטים לעיצוב מאוסטריה בסדנת עיצוב משותפת עם סטודנטים מHIT

 
ביום הראשון לשנת הלימודים נפתחה סדנה משותפת של סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בראשות לוקה אור, וסטודנטים מהאוניברסיטה למדעים יישומיים בזלצבורג, אוסטריה. אל הסטודנטים התלווה סגן הרקטור פרופ' גונטר גראהל ומרצה נוסף מהפקולט לעיצוב מר מיכאל אבנר.
 
סטודנטים  לעיצוב מזלצבורג עם פרופ' יעקובוב והנספח הכלכלי מסחרי בשגרירות קזחסטן בישראל
סטודנטים לעיצוב מזלצבורג עם פרופ' יעקובוב והנספח הכלכלי מסחרי בשגרירות קזחסטן בישראל
 
הסדנה, בה השתתפו 23 סטודנטים אוסטרים ו-16 סטודנטים ישראלים, כללה שתי סדנאות נפרדות - הראשונה: סדנת ״צבע״ בהנחיית המעצבת בוגרת המכון נעמה אגסי. השנייה - סדנת ״מיומנויות״ בהנחיית המעצבת, המרצה ובוגרת המכון טל צור. הסטודנטים משתי הפקולטות שולבו בקבוצות כך שכל קבוצה כללה סטודנטים אוסטרים וישראלים העובדים יחד. 
 
תערוכה בגלריה ויטרינה של תוצרי הסדנה המשותפת
תערוכה בגלריה ויטרינה של תוצרי הסדנה המשותפת
 
הסדנה נמשכה חמישה ימים שבסופם התקיימה הגשה חגיגית של הפרויקטים השונים והמגוונים בגלריה ויטרינה בפקולטה לעיצוב בנוכחות מנכ"לית האוניברסיטה האוסטרית ד"ר דוריס  וולטר.
 
מנכ"ל המכון מעניק תעודות השתתפות בסדנה לסטודנטים
מנכ"ל המכון, מר שמואל גולדברג וראש המחלקה לעיצוב תעשייתי, מר אור-לוקה אורי מעניקים תעודות השתתפות בסדנה לסטודנטים
 
אחת העבודות המעניינות בסדנה עוסקת במעבר משרטוט דו ממדי לאוביקט תלת ממדי כאשר השרטוט עצמו תורגם אחד לאחד לאוביקט תלת ממדי. פרויקט אחר עסק בשילוב שבין זיכרון חזותי לעיצוב, בו שרטטו הסטודנטים אובייקטים שניצפו בחוץ והפכו אותם דרך תהליך של "טלפון שבור" (רישום/בניית האובייקט על פי הזיכרון) לאובייקטים תלת ממדיים.
 
חלק מתוצרי הסדנה המשותפת
חלק מתוצרי הסדנה המשותפת
 
בין הפרויקטים שעסקו בנושא צבע, היה פרויקט בו הקבוצה יצרה תהליך צביעה על תיק שממחיש את המסע שעבר התיק בזמן הצביעה ופרויקט אחר בו חקרו הסטודנטים את מקורות הצבע הוורוד ע"י יצירת אריכי צבע משעווה המשנים את צבעם בזמן ההתייבשות.
 
ד"ר עינב וחברות הדקאנט עם מנכ"לית האוניברסיטה בזלצבורג
ד"ר עינב וחברות הדקאנט עם מנכ"לית האוניברסיטה בזלצבורג

במסגרת הביקור במכון נפגשה ד"ר וולטר עם צוות דקאנט הסטודנטים בראשות ד"ר יוליה עינב ושמעה ממנו על אופן הטיפול של הדקאנט בגיוון וביצוג של האוכולסיות השונות בקמפוס. ד"ר ולטר ציינה כי היא מעוניינת ללמוד ולישם את המודל של HIT בקמפוס האוסטרי.
 
מנכ"לית האוניברסיטה האוסטרית, ציינה בסיפוק כי העבודה המשותפת בסדנה הניבה תוצרים מעולים וכי בין הסטודנטים משתי המדינות נרקמו יחסי ידידות לבביים ועמוקים יחסית לתקופה הקצרה שבה הם מכירים. לדבריה, בשנה הבאה מתכוננת להגיע קבוצה נוספת מאוניברסיטת זלצבורג לפרויקט מקביל וכי כבר השנה יתקיים שיתוף פעולה דומה, כאשר סטודנטים של המכון יגיעו לאוסטריה. היא הביעה תקווה כי שיתופי הפעולה בין שני המוסדות ילכו ויתרחבו.
 
אירוע  היום הלאומי האוסטרי במעונו של שגריר אוסטריה בישראל
אירוע היום הלאומי האוסטרי במעונו של שגריר אוסטריה בישראל

בסיום הסדנה התקיים טקס קצר ובו קיבלו הסטודנטים תעודות השתתפות ושי מידי מנכ"ל המכון מר שמואל גולדברג. לרגל סיום הסדנה ולכבוד יום העצמאות האוסטרי החל היום, הוזמנו נשיא HIT והנהלת המכון יחד עם הסטודנטים האוסטרים, לאירוע חגיגי במעונו של שגריר אוסטריה בישראל.
 
 
 
פורסם:26.10.17