חדשות והודעות

"אליסקוד"- מכשירות את דור העתיד

 

אליסקוד הינה תוכנית המכשירה לתחום התוכנה, ילדות צעירות החל מכיתה ד'. התוכנית מתבססת על מסלול מעגלי של מחנכות וחניכות, המאפשר לבוגרות התוכנית השתלבות רכה בהייטק בעולם הטכנולוגי. מטרת התוכנית לפתח את היצירתיות, המסוגלות הטכנולוגית, יכולות אנליטיות ואלגוריתמיקה, לצד פיתוח אישי וכישורי מנהיגות.

 

קרן הראל, סטודנטית בשנה ב' לתואר ראשון בפקולטה לטכנולוגיות למידה

 

קרן הראל, סטודנטית בשנה ב' לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה ומתנדבת בתוכנית "אליסקוד" מספרת: "בזמני הפנוי אני משלבת גם את ההתנדבות בתוכנית "אליסקוד" כמדריכת תכנות לילדות בנות העדה האתיופית בכיתה ד'. כאשר נחשפתי לתוכנית ראיתי בה הזדמנות עבורי להתפתח באופן מקצועי וכן הזדמנות לתת ערך לאותן ילדות צעירות אשר אולי חוששות אף הן מתכנות כפי שאני חששתי.


כיף לראות איך משבוע לשבוע הבנות משתפרות, שולטות יותר בקוד, מצליחות להתגבר על קשיים ולהגיע להישגים חדשים שמגדילים את תחושת המסוגלות וההצלחה של כל אחת מהן.

 

חשוב לי להקנות לחניכות מיומנויות של "כישורים רכים" כמו יכולת הצגה מול קהל, עבודת צוות ועזרה לזולת, ובעיקר להגדיל את תחושת המסוגלות העצמית שלהן ממפגש למפגש.

 

אני שמחה לקחת חלק בתוכנית המצליחה לשנות את התפיסה של בנות צעירות בנוגע לתחום התכנות – דבר היכול לגרום לכך שבעתיד יבחרו ללמוד באקדמיה את התחום, ואולי אפילו נפגוש אותן בתעשייה בתפקידי מפתח".
 

תמונה ללא תיאורעו"ד אורנה קופלוביץ, יועצת הנשיא להוגנות מגדרית: "המספרים מעידים שהחשש ממדעי המחשב מתחיל כבר בגילאי היסודי. בדקנו את המחקרים והסקרים בנושא וגילינו חשש של בנות צעירות ממדעים בכלל וממדעי המחשב בפרט. בנוסף לחשש קיים גם אלמנט של דימוי עצמי המשויך למקצועות הללו ובנות חוששות להיתפס ע"י קבוצת הגיל שלהן כחנוניות ולא נשיות.

 

לזה חוברת הסללה של המערכת שמנתבת בנות למקומות אחרים ולכן חשבנו שהפתרון שלנו צריך להיות רב גילאי ולהתייחס לכמה אלמנטים ברי תיקון, גם אם הם ארוכי טווח". כדי לתת מענה נוסדה התוכנית והמכון גאה לקחת בה חלק כבר מספר שנים.