חדשות והודעות

"האינטראקציה עם התלמידים מצאה חן בעיני"


"המחאה החברתית לא מתה. אני מאמינה שהסטודנטים והסגל צריכים להיות יותר מעורבים "

עדי לוי איתן (סולי) , היא אשה רבת פעלים. יש לה תואר ראשון בכלכלה, סוציולוגיה ומדעי המדינה, ותואר שני בביקורת פנימית וציבורית, שני התארים מאוניברסיטת בר-אילן. מזה כ-15 שנה היא עוסקת בייעוץ לעסקים ופרוייקטים באופן עצמאי. המשרד שלה פעל בעבר בירושלים, כשהעובדים והלקוחות היו ערבים ממזרח ירושלים בלבד. כך היא למדה את השפה הערבית ("דברתי יותר ערבית מעברית") וגם למדה להכיר את העיר המזרחית ואת אנשיה. בשנים האחרונות לוי-איתן עובדת בחולון.
 
לאחרונה זכתה בפעם השנייה בתעודת הוקרה על הצטיינותה בהוראה.
 

 
עדי לוי איתן (סולי)
עדי לוי איתן (סולי)
 
עדי, מתי הגעת אלינו למכון?
 למכון הגעתי לפני שלוש שנים, זו למעשה השנה הרביעית שלי במכון. פיתחתי קורס יזמות עסקית בפקולטה לעיצוב עבור סטודנטים שנה ג' ו-ד', ובעבר גם לתואר שני בעיצוב משולב. בנוסף, ביחידה ללימודי-חוץ אני מרכזת את קורס ניהול פרויקטים ומלמדת בו. לאחרונה, בניתי קורס חדש, העוסק בסוגיות הכלכליות המרתקות במדינת ישראל . אני מאמינה שכל סטודנט צריך לדעת איך פועלת המערכת הכלכלית. המחאה החברתית חשפה עד כמה הבורות בתחום משרתת את בעלי ההון.
 
 
מה את חושבת על המחאה החברתית ועל המעורבות של הסטודנטים?
המחאה החברתית פתחה דלתות לנושאים חברתיים כלכליים שהיו עד אז בבחינת טאבו או בבחינת "אין מה לעשות". המחאה החברתית לא מתה, היא נכנסה לפוליטיקה והיא ממשיכה באופנים אחרים כל הזמן, למשל הביקורת על בחירת הנגיד. אני מאמינה שלנו כמרצים וגם לסטודנטים צריך להיות חלק פעיל יותר בעשיה זאת, דרך ההרצאות ובחירת חומרי הלימוד וכן דרך פעילות במסגרת הלימודים ומחוץ לשעות הלימודים, בהתנדבות. שום אוניברסיטה או מכללה אקדמית עדיין לא חרתה על דגלה את הדגל החברתי-כלכלי, כולם מדברים על מצוינות אקדמית והישגים. אני חושבת שאם HIT מכון טכנולוגי חולון יעשה זאת באופן אקטיבי, הוא יוכל להוביל מהלכים בחברה הישראלית. בהקשר זה, לפני שלוש שנים כתבתי תזה במנהל ציבורי (במסגרת לימודי בבר-אילן) על התפתחות המגזר השלישי (ארגוני התנדבות) בישראל. אין ספק שבשלושים השנים האחרונות החברה האזרחית צומחת, אולם לא מספיק. עדיין יש מי שטוענים שהממשלה היא זו שצריכה לעשות הכל עבור אזרחיה, כשבפועל לנו כאזרחים עדיף וכדאי לעשות וליצור בעצמנו את החברה שלנו.

כיצד הגעת דווקא לתחום העיסוק שלך כמרצה?
 מזה כ-7 שנים אני עובדת גם כמרצה. לתחום ההוראה הגעתי במקרה כשחבר שלימד בקורס ניהול פרויקטים בתל-אביב, ביקש שאחליף אותו בשיעור בהיעדרו. הוא הבטיח לי מצגת מוכנה, אבל נאלצתי לשבת ימים ולילות כדי ללמוד ולהכין מצגת לשיעור. השיעור הראשון עבר בהתרגשות גדולה, אבל האינטראקציה עם התלמידים מצאה חן בעיני. בתחילה פיתחתי סדנאות קצרות, ואחר-כך בניתי קורסים בתחומי העיסוק שלי.לימדתי במוסדות אקדמיים שונים, ובשנים האחרונות אני כאן, במכון.
 
 
מה האני מאמין שלך לגבי הוראה? מה סוד הקסם שלך , שגרם לך להיבחר למצטיינת בהוראה בפעם השנייה?
 אני לא יודעת אם יש פה סוד, אבל אני מאוהבת בסטודנטים שלי. אני חושבת שהם מבריקים והשיעורים בשבילי הם עונג צרוף. ההכנה לשיעורים, הכוללת לימוד של חומרים ומחקרים חדשים, מאפשרת לי להיות חדה וערנית באשר לחידושים בתחומי היזמות, השיווק וניהול הפרויקטים, כך שזה מזין גם את עבודתי כיועצת. אני נהנית ללמד, לומדת כל הזמן ואף פעם לא משעמם לי. מה צריך יותר מזה?
 
 
מה הדברים שנותנים לך סיפוק במקצוע ההוראה?
 כשאני מצליחה לעורר ענין בקרב הסטודנטים לתואר ראשון, סקרנות והתלהבות בתחומי ידע כלכליים-חברתיים, שהם לכאורה, רחוקים מלימודי הליבה שלהם,יש לי סיפוק רב. בנוסף, כשאני רואה איך הזרע שנזרע בתחילת הסמסטר מניב פירות נפלאים בסופו, אין גאה ממני. בקורס למנהלי פרויקטים, עיקר הסיפוק וההנאה הוא לראות את הפרויקטים המתקבלים בסוף הקורס, בהם פרויקטים חברתיים הנעשים בהתנדבות. למשל: בקורס שהסתיים השבוע תוכנן פרויקט ייחודי עבור אנשים עם מוגבלויות, פרויקט עבור אמנים בירושלים בשיתוף עמותת "רוח חדשה" ופרויקט הקמת תנועת נוער חדשנית בשיתוף-פעולה עם עמותת "הכל חי". בנוסף, יש סיפוק בכך, שגם מנהלי פרויקטים ותיקים מדווחים שבעקבות למידה בשיעורים הם מטמיעים שינויים בפרויקטים שלהם במקום עבודתם כבר במהלך הקורס.

משהו שאף אחד לא יודע עלייך (אבל לא אכפת לך שידעו...)
שרתתי כקצינת מודיעין ביחידת 8200 בסדיר ובקבע. היום כבר מותר לומר את השם המפורש. ששש.....

אם לא היית עוסקת בתחום העיסוק הנוכחי בוודאי היית....
שופטת בבית הדין לעבודה.


קורס ניהול פרויקטים במסגרת ביה"ס ללימודי תעודה
עדי לוי איתן: כשהתחלתי ללמד בפקולטה לעיצוב במכון, פניתי לביה"ס ללימודי תעודה והצעתי להם את קורס ניהול הפרויקטים שפיתחתי. הרעיון התקבל בברכה ובהתלהבות, הקורס עבר כמה שינויים והתפתח לקורס ייחודי בו הסטודנטים משלבים בניית פרויקט חדש ועצמאי במקביל ללימודים העיוניים. בקורס לומדים מנהלי פרויקטים ותיקים וצעירים מחברות גדולות במשק, כמו חברת חשמל ואורנג'; מהמגזר הציבורי כמו עיריית תל-אביב; וכן מהמגזר הפרטי. בקורס הקרוב אנו נלמד לראשונה, גם תוכנת ms-project.
 
הענרת תעודות קורס ניהול פרויקטים
הענקת תעודות קורס ניהול פרויקטים נובמבר 2013
 

מחזור חדש של קורס ניהול פרויקטים בניצוחה של עדי יפתח במכון ב 17/12/13.
לפרטים ולהרשמה ניתן לפנות לביה"ס ללימודי תעודה: 03-5026698