חדשות והודעות

עם הסטודנטים כל הדרך – עד התואר!

    
הן מלוות את הסטודנטים מהיום הראשון בלימודים ועד לסיום התואר.  הן כאן תמיד לכל שאלה, בקשה, והצעה הן חולקות עם הסטודנטים  את הרגעים השמחים וגם את הרגעים הקשים, הרכזות במזכירות האקדמית מתכוננות לקראת טקס הענקת התארים.
 
" אני זכאי לפטור בקורסים הללו? ", "תוכלי לשנות את מועד ב' של הבחינה?", "אילו עוד חובות נותרו לי לסיום התואר? ", "קיבלתי עבודה חדשה! אני חייב את אישור הזכאות לתואר!"
 
אלה הם רק מקצת הנושאים בהם מטפלות הרכזות במזכירות האקדמית  בעבודתן השוטפת מול הסטודנטים. לקראת טקס הענקת התארים, שמענו מהן קצת על התפקיד המאתגר ומלא הסיפוק שלהן.
  
צוות מזכירות אקדמית
 
יהודית לוי, מרים צ'רץ', אילנית דובלרו, אהובה אורן, אתי קרני, שושנה בן יוסף, שרה בדסר, יקי עוז, אילנה שקלים ויפעת רוזנטל-כהן, מנהלת המזכירות האקדמית, הן הצוות המנצח על כל העבודה הרבה הנעשית במזכירות האקדמית במכון.
 
המזכירות האקדמית היא ה'לב הפועם' במכון ומקיימת יחסי גומלין בין כל היחידות המנהלתיות והאקדמיות: הפקולטות, מדור רישום, אגודת הסטודנטים, מדור שכר-לימוד, מדור רווחת הסטודנט ועוד. הרכזות במזכירות האקדמית משמשות כמוקד עלייה לרגל עבור הסטודנטים, ומסייעות להם במציאת פתרונות הולמים לבעיותיהם.
 
אהובה אורן, וותיקת הרכזות במזכירות האקדמית, עוד זוכרת איך הכל התחיל לפני כ 18 שנה, עת הוקמה במכון המזכירות האקדמית: "דרך ארוכה עברה המזכירות האקדמית מהימים בהם היו תורים ארוכים משתרכים לרישום לקורסים ועד לתהליכים הממוחשבים והמקוונים המתקיימים היום. לנו, הרכזות במזכירות האקדמית, זה מפנה הרבה יותר זמן כדי לתת שירות ברמה הרבה יותר גבוהה לסטודנטים, וזה מה שהכי חשוב לנו ועומד לנגד עינינו מידי יום".
 
מרים צ'רץ,  במזכירות האקדמית משנת 2003 : "המזכירות האקדמית זמינה עבור הסטודנטים במהלך רוב שעות היום. מחמם את הלב לראות שהסטודנטים משתמשים בשירותי המזכירות האקדמית ומתייעצים איתנו רבות. זה אחד הדברים שנותן לנו סיפק כה רב בעבודתנו. שעות הקבלה שלנו הורחבו ואף פתחנו במהלך השנים במיוחד עבור הסטודנטים את מוקד השירות. כך שהסטודנטים יכולים לקבל מענה לפניותיהם בכל יום מ 08:30 ועד שעות הערב".
 
יהודית לוי, במזכירות האקדמית משנת 1996  : "צוות המזכירות האקדמית הוא צוות מגובש שעובד ביחד כבר קרוב ל 18 שנה. זה לא עניין של מה בכך. אנחנו עובדות יחד, אנו חברות אחת של השנייה, יודעות  מה נקודות החוזק של כל אחת ומגבות אחת את השנייה בעת הצורך. אני חשה שזה סוד הקסם שלנו".
 
אתי קרני, צעירת הרכזות, ו'רק' שנתיים במזכירות האקדמית:
"כשאני הייתי סטודנטית לתואר בכלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטה העברית, לא שיערתי בכלל כמה עבודה יש מאחורי הקלעים. כשהגעתי למזכירות האקדמית, הבנתי באיזו עשייה משמעותית ורבה מדובר. זו עבודה  מאד מגוונת".
 
אילנית דובלרו מספרת בחיוך, שהיא הגיעה למכון לפני 22 שנה, מיד עם שחרורה  מצה"ל. אילנית: " טקס הענקת התארים הוא סוג של נקודת שיא, שלמעשה מסכמת תהליך שלם לקבלת התואר, מסע שהגיע לידי סיום חגיגי ומרגש. זו נקודת התחלה חדשה, וחשוב לציין, כי גם לאחר שבגרו, הבוגרים  מקבלים שירות אדיב וחם בכל בקשה שלהם.
 
שושנה בן יוסף, נמצאת במכון זה 20 שנה, מרכזת את תחום לימודי המוסמכים: "כיף לראות את הבוגרים של התואר הראשון, חוזרים אלינו גם ללימודי תואר שני.  די מהר נוכחתי שגם הסטודנטים לתואר השני, על אף ניסיונם באקדמיה, צריכים יד מכוונת וסיוע במהלך הלימודים. צריך לזכור שרובם כבר בעלי קריירה ומשפחות, ותמיד מרגש לראות אותם בטקס הענקת התארים בליווי בן/ בת הזוג ואף עם ילדים קטנים".
 
שרה בדסר, יקי עוז ואילנה שקלים  הן, ביחד ולחוד, מוקד השירות לסטודנטים.
מוקד השירות הוא זרוע צעירה יחסית של המזכירות האקדמית. המוקד הוקם לפני   כ – 7 שנים, במטרה להרחיב את שעות המענה לסטודנטים, ולהקל את מתן השירות בשעות עומס, הן שירות פרונטלי והן שירות טלפוני.
 
יפעת רוזנטל-כהן, מזכיר אקדמי, העומדת בראש המזכירות האקדמית :
אין ספק, כי טקס הענקת התארים הוא יום של חג למכון בכלל, ולצוות המזכירות האקדמית בפרט. המזכירות האקדמית היא גוף התומך בהוראה האקדמית ומאפשר את קיומה באמצעות תכלול של מגוון פעולות ותהליכים. הדבר העיקרי העומד לנגד עינינו הוא לאפשר לסטודנט להתמקד בלימודיו ובהישגיו. אנו מספקים לסטודנט ולאקדמיה את התמיכה הטובה ביותר על מנת שהאקדמיה תעסוק ב"אקדמיה" והסטודנט יתמקד בלימודיו, לשאר הדברים אנחנו כבר נדאג...
 
כל צוות המזכירות האקדמית מאחל לבוגרים ולמוסמכים דרך צלחה ושיגשימו את כל חלומותיהם. אין לנו ספק, שכל אחד ואחד מהם בדרכו ובאיכויותיו יהיה שגריר נפלא של המכון.