חדשות והודעות

סמינר לציון 30 שנים לקשר ההדוק בין ישראל למדינות אירו-אסיה


HIT מכון טכנולוגי חולון אירח את האירוע לציון 30 שנים של עצמאות וכינון היחסים בין ישראל לאוזבקיסטן, קזחסטאן, טורקמניסטן, טג'יקיסטן, אזרבייג'ן וקירגיסטן. 

 

סמינר לציון 30 שנים לקשר ההדוק בין ישראל למדינות אירו-אסיה. צילום: טל קירשנבאום

צילום: טל קירשנבאום


HIT מכון טכנולוגי חולון אירח לאחרונה את הסמינר הגדול "30 מתחת לגיל 30", המוקדש לציון 30 שנה לעצמאות לרפובליקות קזחסטן, אוזבקיסטן, טג'יקיסטן, טורקמניסטן, קירגיזסטן, אזרבייג'ן - ולחגיגת יום השנה ה-30 ליחסים דיפלומטיים בין ישראל למדינות אלו. האודיטוריום עלה על גדותיו בדיפלומטים, סטודנטים ו-30 נציגים משפיעים מתחת לגיל 30 שיוצרים חותם בל יימחה בזירות העסקים, היזמות, הנסיעות, החינוך, האמנות, הפיננסים והממשל במדינותיהם.


משרד החוץ הישראלי בחר ב-HIT לארח את הסמינר כאות הוקרה על הפעילות האקדמית הענפה של המכון באזור. המעורבות של המכון עם מדינות אירו-אסיה מייצגת לא רק את החזון שלה לשמש כגשר בין תרבויות ועמים, אלא גם אינטרס אסטרטגי של מדינת ישראל, המבקשת לשפר את יחסיה עם מדינות מוסלמיות מתונות אלו, אשר סיפקה קבלת פנים ומקלט בטוח ליהודים שנמלטו מזוועות השואה.


נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב ציין כי "כינון היחסים בין ישראל למדינות אירו-אסיה חיוני לישראל, לא רק מבחינה דיפלומטית, אלא אף יותר מכך, בתחומי שיתוף הפעולה המייצגים את הקשר האקדמי – תעשייה – חברה, אשר הוא סימן ההיכר המוסדי של.


בהרצאתו המרכזית על "תפקידן של מדינות מרכז אסיה במציאות הגיאופוליטית הנוכחית", מר סתיבלדי בורשקוב, שגריר הרפובליקה של קזחסטן בישראל, ציין כי שיתוף הפעולה בין ישראל לקזחסטן הוא בעל אופי ייחודי ומשמעותי". הוא המשיך וסיפר על שיתוף הפעולה הפורה בין שתי המדינות, ובמיוחד על תפקידה של בסיוע לפיתוח אזור אירו-אסיה באמצעות ידע ומעורבות משותפים.


מר שוקור ראופוב, קונסול הרפובליקה של אוזבקיסטן לישראל, העיר על הפוטנציאל האקדמי העצום של אזור מרכז אסיה, כמו גם על שיתוף הפעולה המתקיים כיום בקמפוס. הוא התייחס לתוכנית ציון דרך שהשיקה שבה 50 סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות באוזבקיסטן ואזרבייג'ן מסיימים כעת תארים במתמטיקה שימושית ומדעי המחשב.


ליוו את הסמינר תערוכת צילומים המדגימה את הפוטנציאל התיירותי של קזחסטן ואוזבקיסטן, הקרנת סרט תיעודי על המדינות והצגת כנסים של HIT והשתתפות בשבועות היזמים העולמיים, שהתקיימו באוזבקיסטן.



פורסם: 29/11/2022