חדשות והודעות

מחלום למציאות: השקת מעונות הסטודנטים של HiT 

שנתיים אחרי הנחת אבן הפינה והמעונות החדשים והנוצצים של HIT מכון טכנולוגי חולון כבר מוכנים לקראת הסטודנטים 

 

מחלום למציאות: השקת מעונות הסטודנטים של HiT 

 

אי שם בשלהי שנת 2020 מוכת הקורונה, היו מעונות הסטודנטים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, חלום רחוק, כלי פרקטי שיאפשר למאות סטודנטים להתחיל ללמוד ב-HIT ולגור באזור המרכז במחירים שפויים, הגיוניים וכאלה שלא נראים לעיתים קרובות בלוחות המודעות. 


כעת, שלושת בנייני המעונות על כל 428 דירותיהם, מצוידות ומוכנות לקבל את פניהם של כ-500 סטודנטים שייכנסו להתגורר בהן. מלבד הדירות, את המעונות מקיף שטח ציבורי, מסחר, חניון תת קרקעי לכ-300 רכבים ופארק ציבורי רחב ידיים המיועד לרווחת כל תושבי השכונה. המעונות נמצאים בתוך שטח המכון ומאפשרים לסטודנטים הגרים בהם להגיע לכיתת הלימוד במהירות וביעילות.


"הרעיון למעונות התחיל כבר בשנת 2004" מספר נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב בהתרגשות. "אז, לא ידענו שתוך 18 שנים יקום פה פרויקט שיאפשר לסטודנטים להתמקד בלימודים, במקום לבזבז זמן על פקקים ואולי אפילו יגרום לפחות כלי רכב להיות על הכביש".

 

פרופ' יעקובוב קובע מזוזה באירוע השקת מעונות הסטודנטים של HIT

פרופ' אדוארד יעקובוב קובע מזוזה באירוע השקת מעונות הסטודנטים של HIT


בניית המעונות התאפשרה אודות לכמה גופים וביניהם, קבוצת שיכון ובינוי סולל בונה, עיריית חולון, והועדה לתכנון ותקצוב מהמועצה להשכלה גבוהה. מגורי סטודנטים נבנו בשיטת B.O.T על שטח של כ-7 דונם עם 20 אלף מ"ר בנוי. המעונות צפויים להיות סמוך לתחנת המטרו העתידית בעיר. על פי הערכות, מדובר בתוכנית בעלות של כ-200 מיליון שקל.

 

ראש העיר חולון, מוטי ששון, הזכיר לקהל השומעים כי הוא עצמו נולד ברחוב שבו נמצא HIT מכון טכנולוגי חולון ומתגורר בו עד היום, כך שבכל יום הוא ראה את התקדמות בניית המעונות ששימחה את ליבו. "הבטחתי שנהיה מובילים והבטחתי שנגדל. כך עשינו וכך עוד נעשה" ציין ראש העיר ששון וברך את פרופ' יעקובוב על עשייה מבורכת ורבת שנים למען עתיד HIT.

 

"המכון הטכנולוגי הופך בית עבור הסטודנטים שלו ולא רק במישור הפיזי", אומר פרופ' יוסף מקורי, יושב ראש הועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה. "זהו נדבך נוסף בראיית המכון את טובת התלמיד ובפעילותו הברוכה"


פורסם: 29/09/2022