חדשות והודעות

ברכות לד"ר אילן גולדפיין על בחירתו לנשיא הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח

עד לפני שנה, הישראלי הבכיר בכלכלה הברזילאית ובעל תואר לשם כבוד מ-HIT מכון טכנולוגי חולון וכעת, בראש אחד הבנקים הגדולים בעולם.

 

מימין לשמאל: מר גולדברג, ד''ר גולדפיין, פרופ' יעקובוב, מר  גבעון, גב' לוי

מימין לשמאל: מר שמואל גולדברג, ד"ר אילן גולדפיין, פרופ' אדוארד יעקובוב, מר יוסף גבעון, גב' טוני לוי

צילום: טל אביגד

 

ד"ר אילן גולדפיין, הוא יליד חיפה, גדל והתחנך בארץ ובנעוריו עבר עם משפחתו לברזיל, שם פיתח קריירה ענפה ועשירה, ועשה את כל הדרך עד לצמרת ההנהגה הכלכלית של המדינה הגדולה בדרום אמריקה.


בשנת 2018, קיבל ד"ר גולדפיין תואר לשם כבוד מטעם HIT במסגרת טקס הענקת תארים תשע"ח ומאז הינו אורח תכוף במכון, בעת ביקוריו בארץ הקודש. ד"ר גולדפיין מחזיק בתואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת MIT האמריקנית ותואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה הקתולית של ריו. הוא נחשב לאחד הכלכלנים החשובים והמוערכים בברזיל ובעולם, שימש כמרצה בכיר באוניברסיטאות מובילות ועל שמו רשומים פרסומים רבים.


הבנק הבין-אמריקאי הוא אחד הבנקים הרב-לאומיים הגדולים בעולם. הבנק מעודד השקעות באזורים שונים ועל פי הערכות, מנהל תיק השקעות בשווי של כ-24 מיליארד דולרים. ישראל היא אחת החברות בבנק הבין-אמריקאי, יש לה נציג קבוע במשרדיו, והיא משתפת פעולה עם הבנק בשורה של תחומים, כולל סייבר. 


"אין לי ספק שתרומתו ליציבות הכלכלה העולמית והמערכת הפיננסית היא לאין שיעור" ציין פרופסור אדוארד יעקובוב, נשיא HIT בברכתו. "הבחירה בד"ר גודלפיין, היא מדוייקת, ואני מאחל לו בהצלחה בכניסתו לתפקיד מכובד זה ובטוח שכולנו נזכה לראות את ניצני השינוי בקרוב"


שרת האוצר של ארה״ב, ג'נט יילן, בירכה מינויו החדש של ד"ר גולדפיין. ״אנחנו בוטחים בנשיא גולדפיין שיהפוך את המוסד הזה למנוע של שינוי ושל התקדמות, לטובת שכנינו באמריקה הלטינית ובים הקריבי״, אמרה.


פורסם: 27/11/2022