חדשות והודעות

הטובות לסייבר


כמה מהמעסיקים הגדולים בעולם הסייבר הישראלי הגיעו ל-HIT כדי לבחון מקרוב את דור העתיד של התעשייה.

פאנל נשים בסייבר. צילום: טל קירשנבאום

פאנל נשים בסייבר | צילום: טל קירשנבאום


33% מן ההון האנושי בתעשיית ההיי טק הן נשים, אבל למרות זאת, רק כ-6% הן מנהלות. בנוסף, על פי הדו"ח שפרסמה הרשות לחדשנות בנושא נשים בהיי טק, נחשף כי רק 10% מהסטרטאפים הישראלים של השנים האחרונות מנוהלים על ידי נשים. נתונים בלתי מעודדים אלו מצטרפים למצבן העגום של הנשים במקצועות הטכנולוגיים באקדמיה ומעוררים את הצורך בשינוי.


HIT מכון טכנולוגי חולון אירח את "כנס נשים בסייבר – המשאב הלאומי" מיסודם של משרד הכלכלה והארגונים cyber 7, hackeriot ו-anashim.il . הכנס עסק בצורך בשוויון מגדרי ובהגברת נוכחותן של נשים בולטות על מפת ההיי טק הישראלי. במסגרת הכנס נערך פאנל של נשים מצליחות מהתעשייה ומן האקדמיה וביניהן: קרין בן שמחון, סמנכ"לית חדשנות בסיטי בנק, ענת גולדיאן, מנהלת תחום אבטחת מידע וסייבר בבנק דיסקונט, אלינה מיטלמן-כהן, ראש תחום מוכנות לניהול משברי סייבר ב-konfidas , עו"ד אורנה קופלביץ', יועצת הנשיא להוגנות מגדרית ב-HIT. בנוסף הוצבו עמדות של מעסיקים פוטנציאליים מהחברות הגדולות בעולם הסייבר סייברארק, סנטינאל וואן, אקרוניס וקונפידס הפותחות את שעריהן ומעוניינות בגיוס של נשים נוספות.


מטרת הכנס הייתה להעלות את המודעות בקרב מעסיקים בעולם ההיי טק והסייבר לצורך בכניסתן של נשים לתפקידי מפתח בתחומים הטכנולוגיים. שילובן של הנשים במקצועות הסייבר משתקף עוד בשלב הלימוד באקדמיה, כאשר עפ"י הדו"ח של הרשות לחדשנות, רק 30 אחוזים מהלומדים במקצועות ה-STEM הן נשים, על אף חלקן הגדול יותר באקדמיה כולה. HIT מכון טכנולוגי חולון חרט על דגלו שוויון מגדרי באקדמיה ושם דגש על שילובן של נשים במקצועות ה-STEM, דבר המשתקף בעובדה כי כ-32% מכלל הסטודנטים במקצועות ההיי טק והטכנולוגיה הן נשים.


"הסטודנטיות ב-HIT מכון טכנולוגי חולון זוכות למלגות ולתוכניות העשרה והעצמה ייחודיות בכדי "להגביר שילובן במקצועות ההי טק במכון" אומר נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב.


"אחד הדברים החשובים ביותר עבור נשים צעירות הוא 'מודלינג'", אומרת עו"ד קופלוביץ. "כשהשתתפתי בעבר בכנסים שעסקו בטכנולוגיה הייתי לא פעם 'האישה היחידה בחדר'. זה מאוד קשה בשביל בנות צעירות שאין להן הרבה מודלים נשיים, אז פשוט צרו לכן אחת כזו!".


"בעיקר תעיזי! אני חושבת שזה ממש בסדר גם עבור הילדים שידעו שאמא כרגע מפתחת את עצמה וזה אפילו יכול לשמש עבורם דוגמא ומופת" אומרת קרין בן שמחון, סמנכ"לית חדשנות בסיטי בנק.


ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה אמר כי תעשיית הסייבר הישראלית הינה מהגדולות בעולם וחולשת על 20% מנתח ההשקעות העולמי בסייבר. עוד הוסיף אלרועי כי הוא נפעם מהחזון של המכון לקדם נשים במקצועות הטכנולוגיים, חזון אשר חופף ליעד של משרד הכלכלה ופועלו בשנים האחרונות.



פורסם: 26/12/2022