חדשות והודעות

"מרגיש את הרוח"

 

סיפורו הבלתי ייאמן של אורן אלמוג ריתק את הקהל הסטודנטים והסגל במכון שמילא את האודיטוריום בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה .

 

 אורן אלמוג

אורן אלמוג

 

ב 4.10.2003 מחבלת מתאבדת של הג'יהאד האיסלמי פוצצה עצמה במסעדת "מקסים" שבכניסה הדרומית לחיפה .אורן אלמוג, שהיה אז בן  10 ובני משפחתו אכלו באותה שעה ארוחת צהרים במסעדה. 21  בני-אדם נרצחו בפיגוע  מתוכם חמישה מבני משפחתו  של אורן: אביו, אחיו, סבו, סבתו ובן דודו והוא עצמו נפצע באורח אנוש והתעוור לחלוטין.

 


קשה להעלות על הדעת כיצד ניתן להתמודד עם אסון בסדר גודל כזה. אולם אורן בחר בחיים על אף מצבו המורכב. "הייתי רק בן 11 והחלטתי שאני רוצה לחיות", אמר.


אורן סיפר את סיפורו האישי ,המיוחד והכואב, כיצד לאחר שנה קשה מנשוא של ניתוחים בארץ ובחו"ל, אובדן האנשים היקרים לו מכל והבנה שהוא נותר עיוור בגיל 11, בחר בחיים ובהתמודדות הלא פשוטה עימם.


הוא השלים את לימודיו בתיכון כאשר כל הזמן שאף להיות כמו כולם. עם קבוצת חברים תומכת ועוטפת, לימד את עצמו הרגלים אישיים אשר יעזרו לו להתמודד עם המוגבלות שנכפתה עליו. הוא התנדב לשרת בצבא ושירת בתפקיד משמעותי במודיעין ובמקביל גילה את השייט התחרותי וזכה בו למדליות ולהישגים בינלאומיים מדהימים. אורן הוא ללא ספק אדם יוצא דופן ומקור השראה ענק.


הרב שמואל חנונו קרא בטקס את תפילת "יזכור" ו"אל מלא רחמים" ובסיומו הובילה ד"ר לימור סהר ענבר, דקנית הסטודנטים, את הקהל  בשירת התקווה.