חדשות והודעות

HIT מארח את משלחת 'מובילים באקדמיה'


חברי רשת "מובילים באקדמיה" מטעם המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), הועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) וקרן רוטשילד בביקור ב-HIT מכון טכנולוגי חולון

 

חברי רשת ''מובילים באקדמיה''
חברי רשת "מובילים באקדמיה". צילום: עופר עמרם

 

14 מחברי 4 המחזורים של תכנית 'מובילים באקדמיה' ובהם מובילים מקרב הסגל האקדמי והמנהלי באוניברסיטאות: ת"א, העברית, חיפה, בר-אילן, בן גוריון והפתוחה ומהמכללות: עמק יזרעאל, הדסה והאקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים הגיעו לביקור ב-HIT מכון טכנולוגי חולון.


מהנהלת רשת 'מובילים האקדמיה' נמסר כי הסיור מתקיים כחלק מפעילות "השטח קורא" של הרשת, ומטרתו ללמוד מקרוב על שינויים המתרחשים במרחב האקדמי. במסגרת הסיור נחשפים החברים לעשייה מחוללת שינוי ולומדים על פרויקטים מגוונים ומעוררי מחשבה המקודמים במכון.

 

הביקור היה אמור להתקיים במסגרת תכנית המנהיגות של הרשת (מחזור ד') לפני כשנה אבל לבסוף, בגלל אילוצי הקורונה, הוא נוהל באופן מקוון בזום ולכן הוחלט לקיים אותו השנה באופן מלא ורחב יותר ואף להזמין אליו את המחזורים הקודמים (א'-ג').


"ברוכים הבאים ל-HIT , אנחנו גאים לארח את חברי רשת מכובדת זו, שנועדה להכשיר ולטפח מנהיגות אקדמית ומנהלית, כאן אצלנו במכון, ומקווים לעוד הרבה שיתופי פעולה רלוונטיים" פתח את הביקור פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT. 


תכנית המנהיגות של רשת 'מובילים באקדמיה' הינה תכנית לפיתוח מנהיגות בכירה בהשכלה הגבוהה, מבית היוצר של המועצה להשכלה גבוהה, וקרן רוטשילד. מטרתה העיקרית היא ליצור מאגר של מנהיגים פוטנציאליים מתוך האקדמיה הישראלית, אשר יובילו וישפיעו על ההשכלה הגבוהה בישראל בשנים הקרובות. ד"ר רפאל ברכאן, סגן נשיא HIT לחדשנות, יזמות ובינלאומיות, ופרופ' האשם זועבי, מרצה בכיר וחוקר במחלקה לפיסיקה בפקולטה למדעים, נבחרו לייצג את המכון מתוך רשימה של 33 נציגים ונציגות מכלל האוניברסיטאות בישראל ו- 3 מכללות בישראל, אשר נציגיהן מתחלפים ברוטציה בין המוסדות בכל שנה. פרופ' זועבי וד"ר ברכאן השתתפו במחזור הרביעי של התכנית.


"התכנית היא פורצת דרך. בטוחני כי כל הנוכחים כאן בחדר יודעים לומר כיצד החבירה המשותפת והנכונות לעבודה ביחד יכולה למנף את העבודה של כולנו באקדמיה ולשפר אותה" אמר ד"ר ברכאן והציג לנוכחים את האקו-סיסטם האקדמי בתחום טכנולוגיות רפואיות, הנבנה בשנים האחרונות במכון, ובמרכזו - תכנית הלימוד הייחודית והראשונה בישראל לתואר ראשון (B.Sc.) בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה. במסגרת התכנית נחשפים הסטודנטים לעולם חדש, המחייב שהנכנסים אליו ירכשו לא רק ידע מדעי-רפואי כי אם גם ארגז כלים טכנולוגי מתקדם וחדשני בעולמות התוכן ברפואה.

 

בוגרי התכנית כבר נקלטים בשוק העבודה (בתי חולים, קופות חולים, חברות פארמה, חברות ביטוח רפואי וחברות הזנק) או ממשיכים לעוד 4 שנים לתכנית ה- 4-שנתית לתואר ד"ר ברפואה (M.D.). חברי הרשת אף סיירו במספר מעבדות בתחום הטכנולוגיות הרפואיות במכון וקיבלו הסברים מחוקרים מובילים אודות פרויקטי מחקר ופיתוח המבוצעים במעבדות אלה בשתוף פעולה עם ארגוני בריאות מובילים.


בנוסף חברי המשלחת שמעו מפי ד"ר שי גול, ראש היחידה לנוער מצטיין, על תכנית "מצוינוער" לקליטת תלמידי בית ספר בכיתות ט' עד י"ב, אשר למדים לתואר ראשון במכון ועל המעבדה הייחודית לעיצוב מתמטי בראשותו. הביקור הסתיים בהרצאה של טלי מלאך בנאים, מייסדת ומנהלת מרכז היזמות FUTURE, אשר משמש בית מסייע ליזמים בתחילת דרכם. "כולנו כאן מובילים באקדמיה אבל לא רק. זכרו שמדובר במובילים 'לשינוי' באקדמיה. יוזמה מבורכת שנועדה לחבר אותנו כאן על מנת שננסה יחד לגבש פתרונות לכמה מהאתגרים הבולטים בעולם האקדמיה" הוסיף פרופ' זועבי.