חדשות והודעות

היזמים של המחר

הסטודנטים בקורס יזמות הרב תחומי ב-HIT הציגו את הפרויקטים שלהם באירוע חגיגי

 

בתמונה: הצוות בפרויקט המנצח, הסטודנטים מורן צורן ושיר זהבי

בתמונה: הצוות בפרויקט המנצח, הסטודנטים מורן צורן ושיר זהבי


לא אחת היזמים הגדולים של העולם מתגלים עוד במהלך לימודיהם באקדמיה. היה זה מארק צוקרברג שפיתח את הרשת החברתית, "פייסבוק", בעודו סטודנט באוניברסיטת הרווארד, ביל גייטס הקים יחד עם חברו לספסל הלימוד, פול אלן את "מיקרוסופט" והדוגמאות עוד רבות. הסטודנטים הלומדים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון משתלבים לאחר לימודיהם בתעשיות הטכנולוגיות ובתעשיית ההיי טק הישראלית באחוזים גבוהים, הן בתחומי העיצוב והן בתחומי התכנות, הפיתוח ועוד. רבים מהסטודנטים הוגים מיזמים ופרויקטים יישומיים כבר בעודם בין כותלי המכון.


דוגמא מצוינת לפרויקטים סטודנטיאליים עם פוטנציאל עצום להצליח, ניתן למצוא בקורס היזמות של המרצה, אורן סימניאן, בבית הספר ללימודים רב תחומיים בהובלת ד"ר נאווה שקד. הקורס הוא חלק מארגז כלים אשר מציע מרכז היזמות של המכון, FUTURE בהובלת טלי מלאך בנאים. "קורס היזמות הוא למעשה דלת פתוחה לעולם היזמות. עולם המושגים החדש והכלים של עבודה בצוות, ילוו את הסטודנטים גם בחייהם המקצועיים", מציין אורן סימניאן, מרצה ומנחה הקורס. 


הסטודנטים מגיעים לקורס מפקולטות שונות ומרקע דיסציפלינארי שונה וכך יוצא, שבצוות אחד נמצאים גם סטודנט לעיצוב וגם סטודנטית להנדסת חשמל, יחד עם סטודנט להנדסה, תעשייה וניהול טכנולוגי.


באירוע ה"דמו דיי" שנערך ב-HIT הציגו הצוותים את הפרויקטים השונים, אשר עוסקים במגוון רחב של ענפים כמו תעשיית חיות המחמד או סייבר ואפילו מחוללי סרטים באמצעות בינה מלאכותית ועזרי נסיעה ייחודיים לאופניים. הפרויקט שזכה וגרף את מירב התשבחות הוא easy move של הסטודנטים שיר זהבי, סטודנטית שנה שלישית במחלקה לעיצוב תעשייתי ומורן צורן, סטודנט שנה שלישית בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה. המיזם של צורן וזהבי עוסק בעולמות השינוע ומעבר הדירה.