חדשות והודעות

חבר המועצה האקדמית קיבל פרס יוקרתי מטעם האגודה האמריקנית לכימיה

 

פרופ' רשף טנא, יו"ר וועדת מינויים עליונה וחבר המועצה האקדמית ב-HIT מכון טכנולוגי חולון קיבל את הפרס היוקרתי מטעם ACS

 

רגע הזכייה של פרופ' טנא בפרס היוקרתי

רגע הזכייה של פרופ' טנא בפרס היוקרתי

 

האגודה האמריקנית לכימיה (באנגלית: The American Chemical Society; בראשי תיבות: ACS) היא אגודה מקצועית הממוקמת בארצות הברית ותפקידה לספק תמיכה למחקר מדעי בשטחי הכימיה. האגודה נוסדה בשנת 1876 באוניברסיטת ניו יורק והיא מונה, נכון להיום, מעל 155,000 חברים בכל רמות התארים ובכל שטחי הכימיה, ההנדסה הכימית ובתחומים בעלי זיקה לכימיה. האגודה מקיימת מפגשים לאומיים פעמיים בשנה, בהם מוענקים פרסים בתחומי הכימיה השונים בנוסף להרצאות והצגת מחקרים חדשים.


בכינוס האביב של ACS קיבל פרופ' רשף טנא, חבר סגל במכון ויצמן למדע ויו"ר וועדת המינויים העליונה וחבר המועצה האקדמית ב-HIT את הפרס היוקרתי בתחום כימיה של חומרים (acs award in the chemistry of materials). על פי תקנון האגודה, הפרס ניתן על תרומה יוצאת דופן בתחום הכימיה של חומרים, במיוחד בכל הנוגע למחקר הנוגע לחומרים בעלי חשיבות טכנולוגית ממשית או פוטנציאלית, כאשר ההבנה הבסיסית של הכימיה הקשורה להכנה, עיבוד או שימוש בחומרים היא קריטית. הפרס כולל גם מענק כספי בשווי חמשת אלפים דולרים. 


הכנס שנערך השנה באינדיאנה, ארה"ב הינו אחד הכנסים החשובים ביותר בשדה הכימיה העולמי אשר מושך אליו בכל שנה כעשרת אלפים משתתפים. הפרס הוענק לפרופ' טנא על ידי מת'יו גראנדבויס , מנהל שותף בענקית הכימיקלים האמריקנית, DuPont ופרס נוסף ומיוחד באותו הכינוס, הוענק לצוות המדענים של חברת התרופות, "פייזר" על גילוי ופיתוח החיסון למגפת הקוביד 19. 


מבין נימוקי השופטים נמסר כי הפרס ניתן לפרופ' טנא על גילויים פורצי הדרך בתחום ננו-חלקיקים דמויי פולרן אנאורגניים וננו-צינורות אנאורגניים. לאחר קבלת הפרס, נערך לכבודו של פרופ' טנא, סימפוזיון מיוחד ובו לקחו חלק כל המדענים הגדולים בתחום הכימיה של חומרים ובו נשא את ההרצאה המרכזית. פרופ' טנא הוא מהחלוצים בתחום הכימיה האי-אורגנית שבו עוסקים מחקריו כבר למעלה מ-30 שנים. במהלך השנים הוענקו לפרופ' טנא פרסים נוספים כמו פרס רוטשילד ופרס א.מ.ת לאומנות, מדע ותרבות.