חדשות והודעות

"לשים את המטופל במרכז": כנס חדשנות ודיגיטל בבריאות ב-HIT מכון טכנולוגי חולון


לומדות מחשב להכנת הילד לקראת קבלת זריקה, כלים לניטור של רעד ראשוני ומערכות חכמות להתאמה אישית של הטיפול הם רק חלק מהמיזמים שהוצגו בכנס חווית האדם ב-HIT מכון טכנולוגי חולון.

דר' מנדלוביץ', המשנה למנכל משרד הבריאות ופרופ' יעקובוב, נשיא HIT

ד"ר ספי מנדלוביץ', המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ופרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT


בכנס ראשון מסוגו בארץ, אירחו FUTURE  מרכז החדשנות והיזמות ב-HIT את דר' ספי מנדלוביץ', המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, מיכל מנשה, מנהלת בכירה באגף השירות במשרד הבריאות, מנהלי בתי חולים ובכירים נוספים מקהילת מנהלי השירות וחווית האדם בארגוני בריאות שונים בישראל, לדון באחד הנושאים הכי מרכזיים על סדר היום של מערכת הבריאות, שיפור חווית האדם באמצעות טכנולוגיה. לקחו חלק בכנס זה המחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, הפקולטה לטכנולוגיות למידה והפקולטה לעיצוב שאחראיות על פיתוח ותכנון אפליקציות הדרכה ומתן מידע למטופלים ולאנשי רפואה ובריאות וכן לפיתוחים טכנולוגיים שיסייעו בידי רופאים לנבא, לאבחן ולטפל בצורה יעילה ומדויקת יותר במצבים רפואיים.


"בדיוק כמו ברפואה, גם אצלנו באקדמיה, היחס האישי הוא ערך עליון. אנחנו מעניקים טיפול ושירות לסטודנטים שלנו באופן מותאם אישית. זה ב-DNA שלנו". אמר נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, וציין בפני המשתתפים את תכנית הלימוד פורצת הדרך בתחום טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה.


השילוב בין האקדמיה לבין העולם הרפואי והעולם הטכנולוגי הוא מהדברים שעומדים בבסיס שיתוף הפעולה של HIT, משרד הבריאות ומוסדות הבריאות השונים. "אנחנו לא מגדלים כאן סטארט-אפים" מספרת טלי מלאך, מנהלת FUTURE מרכז החדשנות והיזמות ב-HIT. המטרה שלנו היא לגדל פה היום יזמים שיפתרו את הבעיות של מחר". אחד הפרויקטים שמדגימים יותר מכל את שיתוף הפעולה האדוק בין HIT למערכת הבריאות הוא המיזם בשיתוף המערך הגריאטרי במרכז הרפואי שיבא, במסגרתו נעשה שימוש במתודולוגיות של חשיבה עיצובית, על מנת להפוך את המקום לנגיש יותר למטופלים.


"אנחנו בעיצומה של מהפכה דיגיטלית המשנה את פני השירות הרפואי" מספרת ד"ר הדס לוי, ראש תחום רפואה דיגיטלית ב-HIT, כאשר היא מציגה את מודל שיתוף הפעולה של HIT עם ארגוני הבריאות. המחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה היא מהראשונות מסוגה בארץ ובעולם, ומטרתה לענות על אחד האתגרים המשמעותיים ביותר ברפואה - הכשרת דור העתיד שיגשר בין הרפואה והטכנולוגיה. לאקדמיה תפקיד חשוב באקוסיסטם של חדשנות בשירותי בריאות בהכשרה מקצועית, מחקר ופתוח טכנולוגי יישומי. HIT מכשיר כח אדם עבור עולם הבריאות בהתאם לצרכים המתפתחים עם התפתחות הטכנולוגיה ומערכתו הבריאות.


בנוסף לשיח המקיף והעשיר, זכו משתתפי הכנס לבקר בתערוכת פרויקטים שנאצרה במיוחד עבור הכנס והיא תולדה של שיתוף פעולה רב-תחומי ופורה בין הפקולטות ב-HIT בנושא חווית האדם במערכת הבריאות. מבין הפרויקטים הבולטים: מערכת כלים לניטור ומעקב אחר רעד ראשוני, פרי שיתוף פעולה של המערך הנוירולוגי במרכז הרפואי שיבא ומעבדת MADE ב-HIT, מערכת להתאמה אישית של טיפול תרופתי בחולי פרקינסון המבוססת על מצב רפואי ומשוב מהמטופל, לומדות שמסייעות לילדים ובני נוער להבין ולהתכונן לקראת ניתוחים, השתלות ופרוצדורות מורכבות ואפילו אפליקציה לאבחון קוגניטיבי ללא נוכחות רופא.



פורסם: 18/09/2022