חדשות והודעות

ראש מערך הסייבר של אונ' מרילנד בביקור ב-HIT


חשיבותו הראשונה במעלה של מערך סייבר מתפקד אופרטיבי עמדה בבסיס המפגש היום בביקור הרשמי של ראש מעבדת המחקר היישומי למודיעין וביטחון של אוניברסיטת מרילנד, ארה"ב ב-HIT.

ראש מערך הסייבר של אונ' מרילנד בביקור ב-HIT


הסגל הבכיר של HIT מכון טכנולוגי חולון בראשותו של הנשיא, פרופ' אדוארד יעקובוב , אירח את ד"ר בראיין מ. פירס, מדען ראשי וראש מעבדת המחקר היישומי למודיעין וביטחון של אוניברסיטת מרילנד, ארה"ב שהגיע למכון. , כחלק מסבב ביקורים רשמי שהוא עורך באוניברסיטאות בישראל ובמכון הטכנולגי, מתוך הצורך לחזק את הקשרים הענפים של מערך הסייבר הישראלי-אמריקני . פרופ' יעקובוב פתח את הביקור והציג את פעילותו HIT מכון טכנולוגי חולון, הפקולטות והתכניות השונות, וכן, דיבר על הקשר ההדוק שהמכון מקיים עם התעשייה והקהילה.


"הייחוד שלנו נמצא בד.נ.א של המכון שכולל מחקר יישומי ותיאורטי, חדשנות ורב תחומיות", אמר פרופ' יעקובוב."אנו פותחים את דלתותינו לסטודנטים מכל שדרות העם וגאים מאוד בשיתופי הפעולה שאנו מקיימים עם כ- 130 מוסדות אקדמיים בכ- 35 מדינות לרבות אוזבקיסטן, אזרביג'אן והשנה נוספה גם סינגפור".


במהלך הביקור הוצגו בפני האורח פרויקטים נבחרים העוסקים בשילוב סייבר בתחומים שונים ביניהם במכון ביניהם בפרוייקטים במדעי המחשב, הנדסת תעשייה וניהול טכנולוגיה והנדסת חשמל ואלקטרוניקה.


ד"ר פירס הביע עניין במיזמים ופרויקטים רב תחומיים ושמע מנשיא המכון, פרופ' יעקובוב על שיתופי הפעולה הקיימים בין סטודנטים וחברי סגל מהפקולטות השונות במסגרת בית הספר ללימודים רב תחומיים. עוד גילה ד"ר פירס עניין רב בתחום הנדסת מערכות, שלדבריו תופס מקום חשוב מאוד בתחומי הלימודים בארה"ב. פרופ' יעקובוב ציין בגאווה כי כ-90% מהסטודנטים בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול טכנולוגיה מבקשים להתמחות בהנדסת מערכות.


פרופ' יעקובוב סיפר על שיתוף הפעולה העשיר והנרחב המתקיים בין HIT לתעשייה הצבאית הישראלית וציין כי חלק גדול מהסטודנטים מתחילים לעבוד בתעשייה תוך כדי לימודיהם בכדי לרכוש ניסיון. בנוסף, קיים במכון מסלול לימודים גמיש המאפשר שילוב של לימודים ועבודה.


במהלך הסיור ב-HIT, ביקר ד"ר פירס במעבדה לסינתזה וחקר של ננו-חומרים. ראש המעבדה, פרופ' אלה זאק, דקנית הפקולטה למדעים, הציגה בפניו את השימוש בננו-חלקיקים אלו לאחסון מימן אשר יחליף בנזין, שמנים/גזים המספקים מקורות אנרגיה מתחדשים שיפחיתו את גז החממה הדו-תחמוצתית באטמוספירה.


ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר ב HIT סקר בפני האורח את הפעילות האקדמית שמתקיימת במכון בתחום הסייבר. בסיום המפגש הביעו הצדדים רצון להמשיך את הקשר בין HIT ואוניברסיטת מרילנד בתחומים הרלוונטיים.


השתתפו בפגישה מטעם HIT:



פורסם: 17/11/2022