חדשות והודעות

תעשיית האופנה בתהליך שינוי - תערוכה מרהיבה בגלריה ויטרינה   

 

גלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי ב HIT לבשה אמש אופנה וצבע.

אירוע הפתיחה של תערוכת "צבעים חיים- תעשיית האופנה -התשוקה לצבע" היה ססגוני ומרגש בנוכחות המעצבות והמעצבים המשתתפים, בני משפחותיהם ואורחים רבים. 

 

פרופ' יעקובוב עם פזית קידר וימית ניומן אוצרות התערוכה צילום: טל קירשנבאום

פרופ' אדוארד יעקובוב עם פזית קידר וימית ניומן אוצרות התערוכה צילום: טל קירשנבאום

 

התערוכה צבעים חיים, היא מסע בעקבות תעשייה בתהליכי שינוי, המנסה לקחת אחריות.

במסגרת התערוכה מוצג מנעד רחב של פתרונות, בהם שימוש בטכניקות מסורתיות, שמבוססות על תפיסה של כלכלה מעגלית ומקיימות קשר הדוק עם טבע ואדם. 

לצידם פתרונות הניצבים בקדמת הטכנולוגיה ומהווים כוח חלוץ בתחום השימוש בצבע, כאשר כל אלה הינם חלק מתנועה גלובלית החותרת לתעשייה בת קיימא. 

 

נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב אמר בדברי ברכתו כי הוא חש קרבה מסוימת לנושא, שכן הוא נולד וגדל בלבה של "דרך המשי" שהייתה נתיב המסחר ההיסטורי בין המזרח הרחוק לאירופה וכי החיפוש אחר בדים ייחודיים וצבעים טבעיים היה אחד מהנושאים המרכזיים בהם עסקו סוחרי הבדים דאז. "ניתן לומר שהצבעים, הם למעשה אלה שחיברו בין מזרח ומערב וכי לצבע יש כוח של חיבור", אמר פרופ' יעקובוב.

 

הנעליים: SPILL בעיצוב קובי לוי צילום: טל קירשנבאום

הנעליים: SPILL בעיצוב קובי לוי צילום: טל קירשנבאום

 

כל אחד משלושת חללי התצוגה של התערוכה מתמקד באספקט הקשור לעולם האופנה: 

החלל המרכזי מציג עבודות העוסקות בתשוקה לצבע, פיתוי והיקסמות מצבע, 

בהמשך הגלריה מוצגות עבודות העוסקות במחזור, מיחדוש וחזרה לפיגמנטים טבעיים. 

בגלריה הקטנה מוצגות עבודות העוסקות בפיתוחים דיגיטליים ומחקרי מעבדה בתהליך ייצור הבגדים מעיצוב דיגיטלי המתייחס לנושא של -אפס פסולת-Zero Waist, שימוש בארון וירטואלי דרך בגדים דיגיטליים, מחקר על בדים ופיגמנטים אנטי בקטריאליים ועד לחברות סטארט-אפ פורצות דרך העוסקות במציאת צבעים עזים ויציבים ובמחירים זולים.

 

פזית קידר וימית ניומן אוצרות התערוכה צילום: טל קירשנבאום

פזית קידר וימית ניומן אוצרות התערוכה צילום: טל קירשנבאום

 

"אנו נרגשות לאצור את התערוכה יוצאת הדופן הזו שעוסקת בתשוקה לצבע ובתעשיית האופנה" אמרו פזית קידר וימית ניומן, אוצרות התערוכה.

 

"כשיצאנו למסע לאוצרות התערוכה, הרהרנו בעולם העצום של אופנה, טקסטיל וטכנולוגיה. חיפשנו את המכנה המשותף שמאחד את כולם והתברר לנו מעל כל ספק שהצבע הוא מילת המפתח. 

 

צבע הוא כוח קסום שמצית את החושים שלנו, מעורר רגשות וזיכרונות ומייצר ערך סנטימנטלי עבור כל אחד מאיתנו. התשוקה לצבעים המאפשרים ריגוש וביטוי יצירתי היא חלק בלתי נפרד מחיינו. 

 

ד"ר דליה מנור, האוצרת הראשית של הגלריה ציינה בדבריה כי גלריה ויטרינה הינה אכסניה מושלמת לתערוכה הזו, שכן המכון הטכנולוגי מגלם בתוכניות הלימוד שלו את עצם הרציונל של התערוכה שמבטא שילוב של עיצוב וטכנולוגיה. במקרה הזה עיצוב טקסטיל יחד עם חדשנות טכנולוגית". 

 


התערוכה פתוחה לקהל הרחב
ימים א'-ה' 
10:00-17:00 | יום ו' 10:00-14:00

נעילה: 5.7.2023