חדשות והודעות

שנה חדשה מתחילה בתכנית המנהיגות לנשים- "המובילות"


שילוב נכון יותר של נשים במקצועות מדעיים עמד במרכז באירוע הפתיחה הרשמי של תכנית "המובילות" בהשתתפות נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב ועו"ד אורנה קופלוביץ', ראש היחידה להוגנות מגדרית.

 

תכנית המנהיגות לנשים-''המובילות''

 

בישראל, למעלה ממחצית מהסטודנטים לתואר ראשון הן נשים ועל אף זאת, נוכחותן במקצועות המדעיים (STEM - Science, Technology, Engineering and Mathematics) היא פחות מרבע מכך. הנתונים העגומים הללו ממשיכים להיות רלוונטיים גם כאשר הסטודנטיות ממשיכות לתפקידים בכירים בתעשייה.


תכנית המנהיגות, "המובילות" נולדה מתוך צורך לעודד נשים למקצועות הטכנולוגיים ולתת להן כלים להשתלבות בעולם העבודה החדש. במסגרתה, סטודנטיות בשנה א' בעלות נתוני קבלה גבוהים, בפקולטות השונות להנדסה, מדעים, טכנולוגיות למידה, הנדסת תעשייה וניהול וטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, יוכשרו במגוון מיומנויות ניהוליות, שיאפשרו להן לרכוש ארגז כלים נוסף על האקדמי ובסופו של דבר, יוכלו להשתלב בתפקידי ניהול בכירים בשוק העבודה.


"אני יותר מגאה ונרגש לעמוד כאן היום בפתיחה של תכנית זו שמשרתת אולי יותר מכל את המטרה שהמכון חרט על דגלו, לפתוח ולהנגיש את ההשכלה הגבוה ולקדם את הבוגרות לרכוש את הכלים שיעזרו להן להיות 'מובילות לעתיד ולהשתלב בתעשייה ובחברה" מספר פרופ' יעקובוב.


"אני שמחה לראות כאן למעלה מ-100 סטודנטיות שבחרו לקחת חלק בתכנית הייחודית הזו ולרכוש מיומנויות, שיתוו את 'עמוד השדרה' הערכי-ניהולי ללימודים שלכן" אמרה עו"ד קופלוביץ'. "הסיבה שהקמתי את התכנית הזו היא פיתוח של אחריות אישית וחברתית, אלו הערכים המשמעותיים בעיני לניהול חיים הוגנים מגדרית".


במסגרת אירוע הפתיחה של תכנית "המובילות" עברו הסטודנטיות סדנת נטוורקינג- יצירת חיבורים ומינוף קשרים אישיים. את הסדנה העבירה לירון גליקמן, יועצת לפיתוח עסקי גלובלי ומומחית לנטוורקינג ומיתוג אישי, פורצת דרך ומובילה בפני עצמה.

 

פורסם: 16/11/2022