חדשות והודעות

יריד התעסוקה השנתי ב-HIT מכון טכנולוגי חולון

 

מתחם הדשא המרכזי של המכון היה עמוס בדוכנים של חברות דוגמת אלביט מערכות, נת"ע, אלקטרה, משרד התקשורת, חברת החשמל, התעשייה האווירית, המוסד לתפקידים מיוחדים ועוד חברות רבות המייצגות מגוון תחומי תעסוקה לסטודנטים ובוגרים.

 

בתמונה : ששי כהן, שנה ד', הנדסת חשמל

ששי כהן, שנה ד', הנדסת חשמל ואלקטרוניקה

 

באווירת הפנינג התקיים לפני יומיים יריד התעסוקה השנתי של HIT אותו מארגנת היחידה לניהול קריירה בדקנט הסטודנטים , בראשות ליאת בלבן. ביריד השתתפו נציגים של למעלה מ-50 ארגונים וחברות מובילות במשק, ששלחו כמדי שנה, את נציגיהם כדי להכיר את הסטודנטיות והסטודנטים של המכון הטכנולוגי חולון ולנסות לגייסם לעבודה.


הסטודנטים שלנו ובוגרי המכון ממלאים תפקידים בכירים בתעשייה ולכן אין זה מפתיע למצוא, מדי שנה, בוגרים אשר מגיעים למכון כמגייסים ליריד התעסוקה.


סיפורו של ששי כהן מכפר יונה, מרשים במיוחד, שכן ששי עדיין לומד בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה ,בשנה ד', אך גם עובד זו השנה השמינית, בחברת סולאראדג' כמהנדס חומרה במחלקת ATE(Automated Test Equipment).


כהן למד במגמת חשמל ואלקטרוניקה בתיכון, שירת כקצין בקבע בחיל האוויר מספר שנים, כאשר חש שהוא רוצה להמשיך ולהתקדם מבחינה מקצועית ופנה לראיונות במספר חברות. הוא התקבל לעבודה בחברת סולאר אדג' כמרכיב מכני של טסטרים.


כאשר החל לחשוב על הרחבת הידע שלו ולימודים לתואר ראשון, שמע משני חברים לעבודה, בוגרי המכון, על HIT ועל האפשרות ללמוד במסלול גמיש, בשעות הערב תוך כדי המשך העבודה. הוא לא הסס , נרשם למכינות והחל בלימודים בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה.


בימים אלה הוא עובד על פרויקט הגמר שלו לתואר, ומששמע על יריד התעסוקה, ביקש לבוא כמגייס סטודנטים לHIT-. "אני מרוויח כאן כפול", הוא אומר. "גם מגייס נשים ואנשים איכותיים במיוחד ממקום הלימודים שלי וגם יודע שאני מביא כוח אדם מעולה לחברה שאני עובד בה"


לדבריו, המעבר מהתעשייה אל הלימודים ובחזרה לתעשייה יוצר מעגל שבו כולם נתרמים.
במחלקה שלו עצמו עובדים עוד ארבעה בוגרים של המכון גם בתחום מחקר והפיתוח ובחברה כולה מועסקים עוד כמה עשרות. החיבור תעשייה-אקדמיה- תעשייה יוצר מעגל שבו כולם נתרמים. 


אחת החוזקות של HIT מכון טכנולוגי חולון, היא בהיותו מוסד אקדמי, המחובר, קשוב ומיישם את צורכי התעשיה הן בתוכניות הלימוד המתעדכנות בהתאם לצרכים במשק והן באפשרות שניתנת לסטודנטים ללמוד במסלול גמיש במספר פקולטות ולהמשיך בעבודתם תוך כדי הלימודים לתואר.


היחידה לניהול קריירה בדקנט הסטודנטים פועלת במשך כל ימות השנה ומסייעת לסטודנטים ובוגרים גם בהכנת קורות חיים, פרסום משרות מבוקשות תרגום וסיוע ביצירת קשר עם מקומות עבודה.