חדשות והודעות

10 דברים שכדאי לדעת לפני שנרשמים לתואר שני

 
בחירה נכונה וחכמה במסלול לימודים לתואר שני תאפשר לך לרכוש כלים פרקטיים מתקדמים ותיפתח עבורך דלתות נוספות בקריירה ובאקדמיה.  אז מה צריך לדעת לפני שבוחרים את המסלול הנכון?
 
 
מוסמכים ושמחים. טקס הענקת תארים
מוסמכים ושמחים. טקס הענקת תארים

1. רלוונטיות של התואר לשוק העבודה
מומלץ לבחור במסלול לימודים אשר יקנה לך ידע וכלים מתקדמים בתחומים בהם הדרישה לאנשי מקצוע מומחים בתחומם רק הולכת וגוברת. כך ניתן להבטיח יתרון תחרותי איכותי מבחינה תעסוקתית, ולזה יכולות להיות השפעות על כל מהלך הקריירה שלך, רמת וסגנון החיים, מידת העניין והסיפוק. השאלה : "אז מה יוצא לי מזה?" היא לגיטימית ורלוונטית. לכן, שווה להשקיע זמן ומחשבה בבחירת מסלול הלימודים המתאים לך ביותר, שגם יקנה לך את כל אלה.
 
2. איך אדע איזה מסלול לימודים הוא המתאים לי ביותר?
 לעיתים הבחירה החכמה ביותר היא להעמיק את הידע שלך מהתואר הראשון, ולבחור את אותו התחום גם בלימודי התואר השני וכך לרכוש כלים מתקדמים נוספים ולמצב אותך כמומחה בתחומך. לעיתים הבחירה הנכונה ביותר היא דווקא לבחור בתואר השני בתחום לימודים השונה מהנלמד בתואר הראשון ובכך לנכס לעצמך תחום ידע נוסף אשר יקנה לך ערך מוסף. לכל אחד מאיתנו שאיפות מעט שונות. לכן, אין כאן עניין של נכון או לא נכון ומה שמתאים לאחד לא מתאים בהכרח לאדם אחר. מומלץ להסתכל על התמונה הרחבה ולהשתמש במערך הייעוץ וההרשמה. שיחת ייעוץ שכזו יכולה לסייע לך בבחירה הנכונה ביותר עבורך.

3. רב תחומיות של המוסד  
בין אם תבחר במסלול לימודים בתחום שונה ממה שלמדת בתואר הראשון, ובין אם תבחר להעמיק את הידע שלך באתו התחום- מומלץ מאד לבחור במוסד אקדמי אשר יוכל להעשיר אותך באווירה רב-תחומית עדכנית ורלוונטית לעולם בו אנו חיים. בדרך זו תוכל 'על הדרך' להכיר מסטרנטים ואנשי סגל מתחומים נוספים, להיחשף לתערוכות, ימי עיון וכנסים שיעשירו מאד את חווית הלימודים שלך.
 
 
4. איכות ההוראה
זאת נקודה שמאד חשוב לא להתפשר עליה. חשוב לוודא שסגל ההוראה בתואר השני הם אנשי אקדמיה מן השורה הראשונה, המחוברים לתעשייה, למגמות ולצרכים המשתנים, ולכן מביאים עימם ערך מוסף משמעותי ורלוונטיות לתחום הנלמד.
 
5. מוניטין של מוסד הלימודים
בעולם התעסוקתי של היום, המוסד האקדמי בו אתה לומד אומר עליך לא מעט. כדאי לבחור במוסד אקדמי בעל וותק, ששמו הולך לפניו בהיבטים של רמה אקדמית גבוהה ושל איכות גבוהה של הסטודנטים, הבוגרים והמוסמכים שלו.
 
6. התאמת מערכת השעות לאנשים עובדים
התואר השני נלמד בדרך-כלל במקביל לעבודה במשרה מלאה. לכן חשוב שמערכת השעות תהיה מתחשבת ותאפשר לך להתנהל בצורה טובה במקביל. מערכת לימודים מתחשבת הבנויה באופן חכם תראה לך שהמשימה לא רק אפשרית, אלא תורמת הן לביצועים בעבודה והן לתהליכי הלמידה בכיתה.
 
 
7. מיקום
המאה ה- 21 מאתגרת את כולנו. הג'אגלינג בין עבודה-לימודים-משפחה אינו תמיד פשוט. חבל לבזבז זמן יקר בדרכים. אם מקום מגוריך או עבודתך במרכז או ברדיוס הקרוב לו, כדאי לבחור במוסד לימודים קרוב, מבלי להתפשר על המוניטין של המוסד.
 
8. מלגות
רבים חושבים שמערך המלגות עובד רק עבור סטודנטים מתואר ראשון, ורק עבור סטודנטים מרקע סוציו-אקונומי נמוך. זה לא תמיד נכון. כדאי לבדוק מראש שבמוסד האקדמי בו אתה רוצה ללמוד יש מערך מלגות מוסדר גם עבור מסטרנטים. אם ממוצע הציונים שלך בתואר הראשון גבוה, מומלץ לבדוק אם יש מלגות לבעלי נתוני קבלה גבוהים. זה יכול לחסוך לך הרבה מאד כסף.

9. אווירת לימודים
 אחרי יום עבודה בואכה ללימודים... כל אחד רוצה שתהיה לו פינה נעימה להירגע ולשתות קפה, קמפוס ירוק ומטופח שנעים להגיע אליו,  כיתה נעימה, שקטה ומכילה, ספרייה מעוצבת ומאובזרת וסגל אקדמי ומנהלי שירותי ומחויך שחשוב לו שתצליח.  אם חשוב לך ללמוד באווירה תומכת ומטפחת, אנו ממליצים להגיע פיזית למוסד הלימודים, לחוש אותו ולראות במו עיניך את חווית הלימודים המצפה לך. 
 
קפיטרית המכון
קפיטרית המכון
 
10. אינטראקציה בכיתה
למרצה בכיתה יש תפקיד חשוב מאד, אך אין להמעיט בערך של הסטודנטים עצמם ובתרומתם לחווית הלימודים. כיתה שיש בה תמהיל של מסטרנטים ברמה גבוהה, ממגוון ארגונים ומקומות תעסוקה, תרוויח את הנסיון המצטבר של כולם. הדיונים יתבססו לרוב על שאלות שעלו מהשטח, וכך גם הדוגמאות.  
 
 
לפרטים נוספים:
 

איילה מנחה לבנון, רכזת ייעוץ ורישום לתואר שני 

03-5026596 , ayalam@hit.ac.il