חדשות והודעות

HIT מצדיעה לתרבות פרס


שישה פסלים ייחודיים המייצגים שש דמויות מובילות במורשת ובתרבות הפרסית נחשפו בטקס מרגש שהתקיים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון

בתמונה: מר כהן, פרופ' יעקובוב, מר נזריאן ומר איסמעילזדה. צילום: המיד פרי
מימין: פיני כהן, יו"ר חבר הנאמנים, פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, התורמים מנוצ'הר מהנאז נזריאן ואמיר איסמעילזדה
צילום: המיד פרי


סביר להניח שלא כל ישראלי נחשף בעברו לדמויותיהם של אבולקאסם פירדוסי, המשורר הלאומי הפרסי, עומר ח'יאם, פילוסוף, מתמטיקאי ומשורר פרסי, ג'לאל אל דין רומי, משורר פרסי בן המאה ה- 13, אבן סינא, רופא, פילוסוף ומדען פרסי, חאפז משורר פרסי בן המאה ה- 14 והמלך כורש הגדול - שש דמויות מהמורשת הפרסית והעולמית אשר הטביעו כל אחד את חותמו בתחומי של שירה, פילוסופיה, אסטרונומיה, מתמטיקה ורפואה וכן, "הצהרת כורש" לשיבת העם היהודי לציון. ביום חמישי 04/05 הוסר הלוט מעל הפסלים, במסגרת טקס שהתקיים ב-HIT מכון טכנולוגי חולון.


"זהו ערב מרגש מאד. אני עצמי משהאדי מצפון איראן ואני גאה להיות חלק מהמשפחה הזו" אמר פיני כהן, יו"ר חבר הנאמנים ב-HIT. "אני רוצה להודות לתורמים הנהדרים שהעניקו את הפסלים, זה דבר נפלא ומוערך, שאנחנו שמחים לקבל כאן".


"כמוסד אקדמי, אנו מאמינים שקידום המדע והטכנולוגיה הם המנוע לביסוסה ולחוסנה של המדינה, ולשיפור איכות החיים של אזרחיה. החלק הארי בפעילות HIT הוא קידום מקצועות הטכנולוגיה, ההנדסה והמדעים המדויקים, והבחירה להציב את פסליהם של ענקי רוח ומדע שבנו את עמודי התווך של המדע המודרני היא אך טבעית, והיא מתווכת לסטודנטים מסר חשוב זה", אומר פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT. "המכון גאה לתת מקום, הן במישור הרוחני והן במישור הפיזי, לתרבות הפרסית. היא מהווה בסיס מתמטי ומדעי לרבים מהמחקרים והפרויקטים שנעשים עד היום בשיתוף הסטודנטים".


בטקס נכחו גם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, שרת המודיעין, גילה גמליאל, מנכ"ל HIT, שמואל גולדברג, מנכ"ל המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, פרופ' רוני גמזו וסיון שהב - יו"ר עמותת 'המשכן לתרבות איראן בישראל'. התורמים מנוצ'הר מהנאז נזריאן, ואמיר ופרווין אסמעילדה אשר נכחו בטקס, העניקו לפרופ' יעקובוב תעודת הוקרה והערכה מיוחדת על תרומתו של המכון לשימור תרבות פרס.


"אני רוצה לברך את כל הגורמים ואת כל העוסקים בדבר- אתם עושים מלאכת קודש! אנו נמשיך לקדם את הקשר עם העם האיראני ומורשתו" אמר שר התרבות והספורט זוהר. "הפרויקט המשמעותי הזה הוא חשוב כי הוא קרוב לליבם של ישראלים רבים", אמרה שרת המודיעין גמליאל והוסיפה כי תרומתו של HIT לשימור הקשר הבין תרבותי הזה היא חשובה לאין שיעור. עמותת 'המשכן לתרבות איראן בישראל' הפועלת לקידום התרבות והמורשת הפרסית המפוארת בישראל, פעלה להבאתם והצבתם של הפסלים הללו במסגרתו של מוסד אקדמי חשוב שמתחבר בערכיו לעולמות אותם מייצגות הדמויות השונות.


"עמותת המשכן לתרבות איראן בישראל רואה בהנגשת פסלי דמויותיהם של אישים מרכזיים במורשת הפרסית המפוארת לקהל הרחב בישראל, צעד חשוב בתרומה ליצירת מודעות סביב פרס כמעצמה של תרבות וידע במישורים שונים, עובדה שאולי נשכחה בשנים האחרונות", אמרה שהב. "אני מכירה תודה ל-HIT על שהעניקו אכסניה נפלאה ומתאימה לדמויות אלה".



פורסם: 09/05/2023