חדשות והודעות

מענק לעידוד חוקרים צעירים מטעם HIT מכון טכנולוגי חולון

ד"ר בן בולמש וד"ר לימור סהר-ענבר זכו במענק מחקר ראשון מסוגו מטעם HIT "לעידוד חוקרים צעירים מן המניין" לשנת תשפ"ב.

 

בפעם הראשונה, HIT מכון טכנולוגי חולון, מציע סיוע לחוקרים צעירים מן המניין בדמות מענק עידוד למחקר בתחומים שונים. מענק זה מיועד לחוקרים בתחילת דרכם כחברי סגל באקדמיה, המעוניינים להגיש הצעת מחקר ולפתח שיתופי פעולה בארץ או בחו"ל עם חוקרים ותיקים, או לחילופין לקבל סיוע בהכנה ושדרוג של הצעת מחקר עבור קרן תחרותית.


ד''ר סהר הדרד"ר לימור סהר-ענבר, דקאנית הסטודנטים ומרצה בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול טכנולוגיה וד"ר בן בולמש, חבר סגל בפקולטה, הם הזוכים הגדולים במענק העידוד הראשון שניתן במכון לחוקרים צעירים בשווי 40 אלף ₪.

"לא מובן מאליו בכלל" אומרת ד"ר סהר-ענבר. "יש כאן אמירה ורצון לפתח ולקדם חוקרים צעירים, לצד ותיקים ולכן זהו מהלך מאד משמעותי ומרגש".


מחקרה של ד"ר סהר-ענבר, "eWOM Shades of Grey” או בעברית - "גוונים של אפור בפה לאוזן אלקטרוני", עוסק בהתנהגות צרכנית בעידן המקוון והדיגיטלי של ימינו ומתרכז באוכלוסיית הגיל השלישי.

 

"באמצעות מחקר מבוסס אפיון וניסוי, נוכל לנסות ולהבין מהן ההעדפות של בני הגיל השלישי בכל הנוגע להתנהגות חיפוש מידע ושימוש בחוות דעת באונליין" מספרת ד"ר סהר-ענבר ומוסיפה כי יש למחקר זה גם מטרה חברתית היות ומדובר במחקר שעשוי לסייע, בסופו של יום, לאוכלוסייה שקצב השינויים הטכנולוגיים מהווים לה אתגר. את המחקר, עורכת ד"ר סהר-ענבר בשיתוף עם ד"ר עפרית קול מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, מומחית אף היא בהתנהגות צרכנים בעידן הדיגיטלי.


ד''ר בולמש. קרדיט לתמונה : אור זהבימחקרו של ד"ר בולמש, The Effect of Religious Reward and Punishment Cognition and literal Immortality cognition on Employee Compliance
עוסק בעמדות, אמונות ותפיסות של המציאות של עובדים.

 

"יש דברים שמוסכמים עלינו כחברה ויש כאלו שלא. איפה שיש הסכמה רחבה אז הדבר ברור אבל היותר מעניין הוא איפה שאין הסכמה ואין התאמה" מסביר ד"ר בולמש. "המטרה היא לנסות ולהבין את המכניזם שמאחורי ההתנהגויות שלנו כבני אדם – הן כאינדיבידואלים והן כיצורים חברתיים. על ידי כך, נוכל לתרום על ידי הובלה לשיח יותר מורכב ומעמיק". את המחקר עורך ד"ר בולמש בשיתוף פרופ' יואב גנזך, דיקאן הפקולטה במכללה אקדמית תל אביב יפו.

 

 

קרדיט לתמונה של ד"ר בלמוש: אור זהבי

פורסם: 08/11/2022