חדשות והודעות

אמפתיה - כיוון חדש בלימוד המקצועות הטכנולוגיים


ד"ר מיכל בלברג נשאה דברים בפני הפורום המלווה את הועדה העולמית למעמד הנשים של האו"ם (NGO CSW Forum) לרגל חודש האישה הבינלאומי.

דר' בלברג
ד"ר מיכל בלברג


ד"ר בלברג, חוקרת בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה ב-HIT הוזמנה, כנציגת המזה"ת, לקחת חלק באירועי הועדה למעמד הנשים- השייכת למועצת האו"ם לכלכלה וחברה, אשר ילוו את מושב האו"ם המיוחד בנושא בין התאריכים 5-16.3.23


"פרופ' אדריאן יוינוביץ, מרצה מהפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה של HIT, פנה אלי והציע לי להיות אחת משמונה מרצים אשר ידברו על הנושא של נשים בעולם ההנדסה", מספרת ד"ר בלברג.


נושא הרצאתה של ד"ר בלברג הוא STEM with Empathy והיא עוסקת בשילוב מיומנויות רכות כגון אמפתיה, בהוראת המקצועות הטכנולוגיים. כי מסתבר שנשים נוטות לבחור מקצועות בהן ניתן ביטוי למיומנויות הללו וכי הן יעדיפו לבחור בתחומים הקשורים לבריאות, לרווחה ולסביבה, ואשר בהם ניתן להביא לידי ביטוי את התועלת לבני האדם ולכדור הארץ, שהם הנהנים מהתוצרים הסופיים של התחום.


ד"ר בלברג תציג שני פרוייקטים אותם היא מובילה בנושא שילוב אמפתיה ומיומנויות רכות בלימודי ה STEM.


בפקולטה להנדסה פותח קורס ייחודי במיומנויות רכות המכין את הסטודנטים והסטודנטיות להצלחה בפרויקט הגמר ובתעשייה. במסגרת פיילוט שאותו יזמה וממומן על ידי משרד החינוך, ד"ר בלברג מנחה מורים למדעים בבתי הספר היסודיים כיצד לשלב אמפתיה במערכי השיעור ובתכנים הנלמדים. זאת על מנת לשנות את התפיסה שהנדסה ומדעים הם תחומים טכניים, קרים, ללא קשר לבני אדם.


"התפיסה הרווחת אך המוטעית היא שמהנדסי חשמל ואלקטרוניקה אינם עובדים עם בני אדם, אלא עם מכונות ומכשירים, ולכן חשוב מאוד להבין כי בסופו של תהליך הפיתוח נמצאים אנשים וכי מהנדסת חשמל יכולה לפתח חיישן מושתל בגוף האדם או רכיב טכנולוגי אשר בסופו של תהליך מיועד לסייע לאנשים או לסביבה".



פורסם: 08/03/2023