חדשות והודעות

אבי האקולוגיה ומתווה הדרך לגיאוגרפיה המודרנית

הכנס הרביעי בסדרת "המדענים הדגולים" המתקיים מדי שנה בHIT- מכון טכנולוגי חולון, הוקדש השנה לאלכסנדר פון הומבולדט, חוקר הטבע ,המדען ואיש האשכולות שלא רבים הכירו.

 

מימין: מר שמואל גולדברג, פרופ' אדוארד יעקובוב, פרופ' אדיר פרידור, פרופ' אלה זאק

צילום: בר קלוש


הכנס, ביוזמת פרופ' אדיר פרידור, יו"ר הועד המנהל של HIT ,הביא לקדמת הבמה את אחד המדענים המיוחדים, רבי הפעילות והרב תחומיים, שחיו אי פעם. הומבלדט, נולד בברלין בשנת 1769 והקדים את זמנו בתחומים רבים. הוא היה מגלה ארצות וחוקר טבע, אבי האקולוגיה ומתווה הדרך לגיאוגרפיה המודרנית. הוא תרם רבות להתפתחות הבוטניקה, כאשר גילה מאות זני צמחים ובעלי חיים חדשים, אשר חלקם אף קרויים על שמו וערך מסעות חקר מפורטים וארוכי שנים שבהם למד ותיעד תרבויות אדם רבות ונידחות על היבטיהן המגוונים. 

 

פרופ' אדיר פרידור. צילום: בר קלוש

 

בדברי ברכתו לבאי הכנס, אמר פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT כי מה שהופך מדען לדגול הוא השפעתו ותרומתו המשמעותית לקידום האנושות וכי הומבולדט הדגיש זאת בהיותו מדען רב תחומי .עובדה זו משתלבת היטב בחזון המכון הטכנולוגי המעודד רב תחומיות. "אנו מאמינים שהמשך קיומה של מדינת ישראל כמעצמה טכנולוגית מותנה גם במדע ובטכנולוגיה והמכון הטכנולוגי גאה ליזום כנסים מסוג זה".

 

מימין: פרופ' אנטולי גולברגפרופ' אדיר פרידור, פרופ' אדוארד יעקובוב, , ד"ר נודיר נרזייב.

צילום: בר קלוש

 

סדרת הכנסים "המדענים הדגולים" עוסקת במדענים מתחומים שונים שלהם השפעה עד ימינו אנו. היא מביאה את הסיפורים הגדולים של האנשים ששינו את פני העולם. הסדרה מדגישה צדדים אחרים בפעילותם של המדענים הדגולים ביותר שהיו אי פעם ושופכת על אור על פועלם וכיצד ניתן להסתכל על כך בעיניים עכשוויות. עד כה היו בסדרה כנס "ניוטון-מדע, אמונה והמאה ה- 21", "ליאונרדו דה וינצ'י" וכנס "העולמות המגוונים של ארכימדס".

 

פורסם: 07/11/2022