חדשות והודעות

"הוקרה על תרומה משמעותית": טקס חלוקת תארים לשם כבוד מטעם HIT


HIT מכון טכנולוגי חולון העניק תארים לשם כבוד לרשימת אנשי ציבור בולטים מהאקדמיה, החברה והתעשייה

טקס חלוקת תארים לשם כבוד מטעם HIT

צילום: עופר עמרם

 

מאות מוזמנים השתתפו אמש במרכז פרס לשלום וחדשנות בטקס הענקת תארים לשם כבוד של HIT מכון טכנולוגי חולון לשורה של דמויות ציבוריות ומוערכות שכל אחת ואחד מהן תרמו תרומה משמעותית לאקדמיה, לחברה ולתעשייה בישראל. על מקבלי התואר נמנו, פרופ' דוד הראל, נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב, נעמי סטוצ'ינר, מייסדת ונשיאת "בית איזי שפירא", מאיר שפיגלר, לשעבר מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי וכיום מנכ"ל חברת החשמל, ומר זיו אבירם, ממייסדי ענקית ההיי-טק הישראלי "מובילאיי".


במהלך הטקס ציפתה לגב' נעמי סטוצ'ינר, נשיאת בית איזי שפירא, הפתעה מרגשת ביותר. רוני אהרון שהחלה את דרכה בבית איזי שפירא בגיל שנה וחצי עד גן טרום חובה, עלתה לבמה יחד עם אמה ועם גיא גבע בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי מן הפקולטה לעיצוב, שהכין לרוני בשנה האחרונה תחפושת מותאמת לפורים במסגרת פרויקט משותף של המכון עם בית איזי שפירא "תחפושות מתגשמות", כדי להעניק לנעמי זר פרחים ולהוקיר תודה על כל השנים בהן גדלה בבית איזי שפירא, מקום ששימש לה בית שני.


"אני גאה בחמשת מקבלי התארים של המכון הטכנולוגי שמקיימים יותר מכל את דבריו של ווינסטון צ'רצ'יל, כי אנו מתקיימים ממה שאנו מקבלים, אך אנו בונים את החיים על מה שאנו נותנים" אמר מר פיני כהן, יושב ראש חבר הנאמנים
"מקבלי התארים לשם כבוד תרמו לציבור הישראלי בעזרת המפעלים העצומים שבנו. תרומתם למדע ולאנושות היא לאין שיעור" אמר פרופ' אדיר פרידור, יושב ראש הוועד המנהל.


לא לשווא, מתקיים טקס הענקת התארים במרכז פרס לשלום וחדשנות בתל אביב. המרכז מסמל גם את תפיסת העולם וערכיו של המכון, השותף לחזונו של נשיא המדינה לשעבר, מר שמעון פרס ז"ל, בדבר מקומן של החדשנות, היזמות והטכנולוגיה בפיתוח המדינה. על כל אלה קיבל מר שמעון פרס ז"ל פרס על מפעל חיים מהמכון הטכנולוגי. 


כמידי שנה, מעניק HIT מכון טכנולוגי חולון תארים לשם כבוד לדמויות אשר בפועלן משקפות את חזונו של המכון. HIT רואה בראש ובראשונה את המצוינות האקדמית כערך עליון ומוביל ולצדו את הנגשת ההשכלה הגבוהה לכלל חלקי האוכלוסייה והחברה הישראלית. עוד חרט על דגלו המכון, להיות "האקדמיה של התעשייה" ובעל קשרים ענפים עם התעשייה בישראל. מידי שנה, בוגרי המכון במקצועות הטכנולוגיה, ההנדסה וההייטק משתלבים בשוק התעסוקה ומצעידים קדימה את הכלכלה והחברה בישראל.


"אנו בעיר חולון, עובדים בשיתוף פעולה אדוק עם המכון, גאים בו ובטוחים שהוא יקבל את המעמד ההולם לו במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. אני שמח על חמשת מקבלי התארים ומברך עליהם. אלו אנשים אשר תרמו רבות לאקדמיה, לחברה ולתעשייה, הם הערכים שעל פיהם פועל המכון הטכנולוגי. יישר כח!" אמר מוטי ששון, ראש העיר חולון.


"כשהתחלנו להעניק תארים לשם כבוד, חשבנו על מה הם הקריטריונים שיעמדו בבסיס הענקה ובסוף הגענו למסקנה: תואר לשם כבוד מעניקים לאנשים שהביאו כבוד למדינת ישראל, שהביאו כבוד לעם ישראל, שיש להם תרומה חשובה לחברה, ולכן אני רוצה להודות למקבלי התארים של המכון השנה. זה כבוד לנו להעניק לכם תואר לשם כבוד" אמר נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב.


בדברים שנשא בשם מקבלי התואר, אמר נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית פרופ' דוד הראל, "השילוב הייחודי בין חינוך, מדע וחדשנות היו תמיד המצפן האידיאולוגי של המכון הטכנולוגי חולון. בשם המעוטרים, אני רוצה להודות לכם מעומק הלב על הכבוד הזה. התואר הזה אינו מובן מאליו והוא משמח אותנו מאד".
 

 

פורסם: 03/01/2023