חדשות והודעות

פרסים הוענקו לנשים משפיעות בטקס "אשת חיל" ב-HIT


בטקס, שהפך כבר למסורת ב-HIT, הוענקו פרסים לשלוש נשים משפיעות ומובילות דרך, על ידי מועדון השגרירים בישראל בראשות נשיאו, השגריר יצחק אלדן.


מימין: מר שמואל גולדברג, פרופ' אדוארד יעקובוב, עו"ד איילת רזין בית אור, גב' נטע בלום, ד"ר מלי דנינו, השגריר יצחק אלדן | צילום: עופר עמרם


הטקס המרגש נערך בנוכחות נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב, מנכ"ל המכון מר שמואל גולדברג, עו"ד אורנה קופלוביץ, יועצת נשיא המכון להוגנות מגדרית, נשיא מועדון השגרירים מר יצחק אלדן, הגב' רעות פורטוגל, מנהלת קשרי חוץ במועדון השגרירים ומארגנת האירוע ואורחות ואורחים רבים.


את הטקס כיבדו בנוכחותן שגרירת הרפובליקה של קוסובו בישראל גב' אינס דמירי, שגרירת בולגריה בישראל גב' רומנה גנצ'בה בחברובה, שגרירת גאנה בישראל גב' לידיה אמרטי, שגרירת גואטמלה בישראל גב' אווה אזום ארבלו דה מוסקוסו, יועצת לנשיא גואטמלה גב' אלווירה סנטיזו, גב' שרה אללוף, קונסולית כבוד של לטביה וגב' רות עמית פוגל, קונסולית כבוד של פראגוואי.


מימין: מר שמואל גולדברג, גב' לידיה אמרטי, פרופ' אדוארד יעקובוב | צילום: עופר עמרם


נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב סקר בפני המשתתפים את ההיסטוריה של המכון ואת הפעילות האקדמית המתקיימת בו וכן הדגיש את העובדה כי למכון שיתופי פעולה עם 135 אוניברסיטאות בכ-37 מדינות ברחבי תבל.


"גאוות המכון היא על העובדה ש- 40% מאוכלוסיית הסטודנטים שלנו הן נשים והמספר הזה עולה בהתמדה. אנו פועלים ללא לאות לקידום נשים באקדמיה, בין השאר באמצעות תוכניות מנהיגות לנשים בתחומי הטכנולוגיה והחברה", אמר הנשיא.


נשיא המכון ציין כי זו הפעם השנייה בה הארוע מתקיים בין כותלי המכון והזמין את מועדון השגרירים להמשיך ולקיים אותו מדי שנה באכסנייה הזו.


עו"ד אורנה קופלוביץ | צילום: עופר עמרם


אורנה קופלוביץ, יועצת הנשיא להוגנות מגדרית ציטטה באירוע את אלינור רוזוולט שהייתה פעילה וחלוצה בקידום מעמד האשה, שאמרה פעם כי "אשה היא כמו שקית תה. אף פעם לא יודעים עד כמה היא חזקה עד שהיא נכנסת למים חמים". אורנה חזרה והדגישה כי המכון גאה מאוד בשלוש תוכניות המנהיגות הייחודיות שלו לנשים, המעודדות סטודנטיות להשפיע ולהוות מקור השראה לנשים בעולם כולו.


"לנשים תפקיד מכריע בפתרון אתגרים גלובליים" אמרה ג'וסיה קובלצ'יק ראש המחלקה לכלכלה ומסחר של האיחוד האירופי בישראל. "שיויון מגדרי עומד בראש סדרי העדיפויות של האיחוד האירופי, בתחומי השוואת שכר נשים לגברים, כמו גם נושאי בריאות והגנה מאלימות כלפי נשים. אנו בדרך הנכונה, אבל יש עוד הרבה מה לעשות" סיכמה גב' קובלצ'יק.


דקת דומיה לזכר הנשים שנרצחו בישראל | צילום: עופר עמרם


משתתפי ומשתתפות הכנס עמדו דקת דומיה לזכר שמונה הנשים שנרצחו בישראל מאז תחילת השנה.


מקבלות הפרס: עו"ד איילת רזין בית אור, גב' נטע בלום, ד"ר מלי דנינו | צילום: עופר עמרם


בהמשך האירוע חולקו פרסים לשלוש נשים מובילות על פועלן לקידום מעמד הנשים בישראל:

  • ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית "ניצן"
  • עו"ד איילת רזין בית אור, ראש הרשות לקידום מעמד הנשים
  • גב' נטע בלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "את"



פורסם: 02/04/2023