חדשות והודעות

HIT מוקיר את תרומתם המשמעותית של אישים פורצי דרך

 

HIT מכון טכנולוגי חולון יעניק השבוע תארים לשם כבוד לחמישה אישים אשר הטביעו וממשיכים להטביע את חותמם על האקדמיה, החברה והתעשייה בישראל ובעולם כולו.

 

טקס הענקת תארים לשם כבוד מטעם HIT


מדי שנה מעניק המכון הטכנולוגי תארים לשם כבוד לדמויות מרכזיות בציבוריות הישראלית בתחומים המשיקים לתחומי פעילותו. 


"אנו בHIT מאמינים שתפקידה של האקדמיה הוא לפעול למען חברה צודקת ושיוויונית יותר דרך הנגשת ההשכלה הגבוהה לכל שכבות האוכלוסייה באמצעות הכשרת יזמים, אנשי הייטק ומהנדסים שיצעידו את התעשייה והמדינה קדימה", אומר פרופ' אדוארד יעקובוב נשיא HIT.


מקבלי התארים לשם כבוד לשנת תשפ"ג הם:
פרופ' דוד הראל, נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים
פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב
נעמי סטוצ'ינר, מייסדת ונשיאת "בית איזי שפירא"
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל ובעבר מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי.
זיו אבירם, ממייסדי ענקית ההיי-טק הישראלי "מובילאיי"


תרומתם הבולטת של האישים הללו באה לידי ביטוי בשלושת התחומים המאפיינים את פעילות המכון: אקדמיה, חברה ותעשייה.


המצוינות האקדמית הינה אחד מעמודי התווך של HIT.

 


פרופ' דויד הראל

 

פרופ' דויד הראל, נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים תרם תרומה חשובה ומשמעותית לקידום המחקר בישראל. פרופ' הראל הוא חוקר בעל מוניטין בינלאומי למדעי המחשב, עתיר פרסים אשר מוכיח בעבודתו המתמשכת את החשיבות הרבה שיש למדע ולמחקר לחיזוקה ולביסוסה של מדינת ישראל.

 

 



פרופ' רוני גמזו פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי, איכילוב, אשר שימש גם כפרוייקטור הקורונה בעיצומה של המגפה, נחשב לאחד מאנשי הרפואה הבולטים, אשר פעל ופועל רבות לקידום הרפואה בכלל והרפואה הדיגיטלית בפרט. פרופ' גמזו תמך באופן פעיל בהקמת התוכנית החלוצית והייחודית של המכון ב"טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה", אשר נפתחה לפני כשלוש שנים והוא מחויב לקידום החדשנות והטכנולוגיה בעולמות הרפואה.

 

 



נעמי סטוצ'ינרנעמי סטוצ'ינר, הינה כלת פרס ישראל, מייסדת ונשיאת "בית איזי שפירא" הנקרא ע"ש אביה ופועל לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות בישראל. שיתוף הפעולה בין HIT ו"בית איזי שפירא" המתקיים מזה שנים רבות, מחבר את ילדי "בית איזי שפירא", הנעזרים בכיסאות גלגלים ואביזרי תנועה נוספים, עם סטודנטים של הפקולטה לעיצוב, אשר מגשימים להם חלומות בדמות תחפושות בחג הפורים. האירוע הזה זוכה מדי שנה לתהודה תקשורתית נרחבת והוא מסמל את הקשר החם שבין המכון ו"בית איזי שפירא" ומביא לידי ביטוי את אחד הערכים המרכזיים של HIT לתרומה לקהילה ומחויבות לפעילות חברתית.

 

 



מאיר שפיגלר מאיר שפיגלר, המכהן כיום כמנכ"ל חברת החשמל פעל רבות להבטחת הרווחה הכלכלית והביטחון החברתי של אוכלוסיות מוחלשות, כאשר כיהן כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי. השקפת עולם זו עולה בקנה אחד עם חזון המכון המדבר על הנגשת ההשכלה הגבוהה לכל שדרות העם תוך מתן ערובה כי מיכשולים כלכליים לא יהוו לעולם מחסום בפני אלה השואפים לסיים את התואר.

 

 



זיו אבירםזיו אבירם, ממייסדי ענקית הטכנולוגיה הישראלית "מובילאיי", המייצרת מערכת למניעת תאונות דרכים ומייסד שותף של חברת OrCam המפתחת מוצרי עזר לעיוורים ולקויי ראייה, הקים בשנה שעברה קרן פילנתרופית משפחתית ייחודית לקידום מיזמים לטובת האנושות. אבירם נחשב למחולל שינוי משמעותי בענף ההייטק ומשקף את חזון המכון השואף לקדם חינוך אקדמי טכנולוגי גבוה תוך שיתוף פעולה עם התעשייה במענה לאתגרי היום יום.

 

 



טקס הענקת התארים יתקיים במרכז פרס לשלום וחדשנות בתל אביב, המסמל גם את תפיסת העולם וערכיו של המכון, השותף לחזונו של נשיא המדינה מר שמעון פרס ז"ל, בדבר מקומן של החדשנות, היזמות והטכנולוגיה בפתיוח המדינה ועל כל אלה קיבל פרס על מפעל חיים מהמכון הטכנולוגי. 

 

קרדיט צילום יח"צ

פורסם: 01/01/2023