מעורבות בחברה הישראלית

כיצד השתנתה החברה הישראלית בעשורים האחרונים? מהו הפסיפס המרכיב את החברה הישראלית ומהן הבעיות הגדולות הניצבות בפניה? בקורס זה נבחן את תהליכי השינוי המרכזיים שעברו על החברה הישראלית ואת הפשעתם על קבוצות שונות בתוכה. איך נעשה את זה? על-ידי שילוב בין למידה עיונית לבין למידה דרך פעילות קהילתית – דרך מצוינת לקבל היכרות ישירה עם נושאים חברתיים חשובים! הפעילות הקהילתית תפתח עבורנו צוהר לסוגיות חברתיות כמו: עוני ואי-שוויון, זהויות שונות בחברה, קבוצות מודרות וחלשות, ועוד. נדון גם בנושאים רחבים כמו: יחסי מזרחים-אשכנזים, יהודים-ערבים, עולים מברה"מ-לשעבר ומאתיופיה, מהגרי עבודה, ועוד.

הקורס מורכב משיעור שבועי ומפעילות קהילתית בעמותות וארגונים שונים – כל סטודנט.ית לפי בחירתו.ה – שתבוצע באופן עצמאי מחוץ למערכת השעות.

 

** קורס זה נלמד יחד עם הקורס 'תמורות בחברה הישראלית'

 

סטודנטים.ות במחזורים קודמים השתתפו במגוון גדול מאוד של פעילויות קהילתיות: סיוע לילדי מהגרי עבודה, הדרכה והעצמה לנוער במצבי סיכון, הדרכת מחשבים למבוגרים, שיפוץ בתי נזקקים.

 

 

 

 

 

תחומי פעילות בולטים בהם השתתפו סטודנטיות.ים:

 

תמיכה בלימודים לילדים ממשפחות מצוקה

סיוע והפעלות לעיוורים

סדנאות יצירה לנוער בסיכון

פעילות עם נוער גאה

הדרכת ספורט והדרכה במרכזים קהילתיים עם אוכלוסיות חלשות

עבודה עם ילדים על הספקטרום

חלוקת מזון לדרי-רחוב

ועוד ועוד...

 


 

מתוך נושאי הקורס

 

מה מגדיר אותנו ביחס לחברה:

עמדה פוליטית, מעמד כלכלי או זהות אתנית-לאומית?

גרף המתאר את המתח החזק ביותר בחברה הישראלית, 2012-2019 (%, כלל המדגם)

 

מתוך: תמר הרמן (ואחרים), "מדד הדמוקרטיה הישראלית לשנת 2019", המכון הישראלי לדמוקרטיה, 2020.

 

 

למה יש עוני בישראל? מיהם העניים?
האם אחוז העניים נמצא בעליה או ירידה?