חדשות ואירועים

הישג בינלאומי לסטודנטים בקורס "סימטריה ופרקטלים"

 

אחת מעבודות הסטודנטים השנה בקורס "סימטריה ופרקטלים", בהנחיית ד"ר שי גול, השתתפה בתערוכה ייחודית של ויזואליזציה מתמטית במסגרת כנס בינלאומי, ובלטה מאד באיכותה בין שלל העבודות.

 

 

השנה היה אמור להתקיים כנס בינלאומי בהלסינקי המשלב חיתוכים עם מתמטיקה שבוטל בעקבות משבר הקורונה העולמי. חלק מהכנס הוא תערוכה ייחודית של ויזואליזציה מתמטית, שנחשבת בין המעניינות והמובילות בעולם בתחום זה, בעקבות המצב התערוכה עלתה באונליין. השנה אחת מעבודות הסטודנטים מהקורס "סימטריה ופרקטלים", בהנחיית ד"ר שי גול, השתתפה בתערוכה ובלטה מאד באיכותה בין שלל העבודות. את הפרויקט הייחודי יצרו הסטודנטים: שי מלכין מהמחלקה למתמטיקה שימושית, לימור כהן ומירית מליחי מהתוכנית לתואר שני בעיצוב משולב. לפרויקט באתר התערוכה >>

 

הקורס "סימטריה ופרקטלים" מקנה ידע בנושאים המקשרים בין עיצוב, אומנות ומתמטיקה ובעיקר גיאומטריה וסימטריה. הקורס פורץ דרך והייחודי ל-HIT, בו משלבים כוחות סטודנטים לעיצוב וסטודנטים ללימודי טכנולוגיה, נעשה במסגרת המחלקה ללימודים רב תחומיים במכון בהובלת ד"ר נאווה שקד.

 

הקורס עוסק במגוון נושאים: מהי סימטריה ומה הן הסימטריות האפשריות במישור, במרחב ואיך זה קשור לרצפות מצוירות; כמה דפוסים מישוריים חוזרים קיימים, האם זה אינסוף? ; מה הם קיפולים - Orbifolds; מדוע משפט "הקסם" עובד?; סימטריה בקריסטלים והקשר לזכייתו של דן שכטמן בפרס נובל; שיטות גיאומטריות ליצירת תלת ממד; פי שניים ופי שלוש צביעות יצירות אומנות בהן צביעה של צורה אחת יוצרת צורה נוספת - למשל M.C Escher (פרקטלים בטבע ובאומנות) ועוד.

 

 

ד"ר שי גול על הקורס: "במכון הטכנולוגי קיים תמהיל ייחודי של מתימטיקה ועיצוב אשר תוצריו באים לידי ביטוי בקורס "סימטריה ופרקטלים". אנו מנגישים רעיונות מתמטיים מתקדמים לקהל הסטודנטים מדיסציפלינות שונות. אנו מראים איך תוצאות מתמטית מתקדמות משתלבות לא רק במדעים מדויקים אלא גם בעיצוב ואומנות. בקורס אנו חושפים את הצדדים היצירתיים של הסטודנטים דרך עבודה מתמטית איש איש בתחום לימודיו".

 

פרופ' חנן קמינסקי, ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב משולב: "התוצאה יוצאת הדופן שבאה לידי ביטוי בתערוכה, מעידה על האפשרויות הטמונות בשיתופי פעולה בין תחומי המתימטיקה והעיצוב. מתוך הראייה הרב-תחומית הזו התעקשתי ששני קורסים של המחלקה ללימודים רב תחומיים: קורס ביומימקרי וקורס סימטריה ופרקטלים, יוכנסו לתוכנית הלימודים של התואר השני בעיצוב משולב.

בתוכנית הלימודים החדשה שלנו אנו מתכוונים להמשיך ולשים דגש על שיתופי פעולה מסוג זה ולשלב בין מחקר, מדע ועיצוב.

 

 

הפרויקט שהשתתף בתערוכה "פאטו וג׳וליה", מציג אובייקט תלת מימדי המתאר תנועה סטציונלית של התכנסות הפרקטל (מקבוצת ג'וליה) הבאה ליידי ביטוי בצורה תלת מימדית המוצגת ע״י סדרה של מישורים שונים ומקבילים. מישורים אלו נותנים הצצה אל תוך הפרקטל. השרטוט מתקבל ע״י שינוי הקבוע c מ-0.6 ל-1.4 ב 22 קפיצות שוות. לאתר הפרויקט >>

 

 

פורסם: 03/05/2020