חדשות ואירועים

פרוייקטים מיוחדים בקורס "פיתוח מיומנויות ליזמות חברתית אפקטיבית"

 

סטודנטים במחלקה ללימודים רב תחומיים הציגו במסגרת קורס "פיתוח מיומנויות ליזמות חברתית אפקטיבית", בהנחיית ד"ר אבשלום אדרת, מספר פרוייקטים: 


 


הילה פרג וספיר שלמה מהפקולטה לניהול טכנולוגיה

נושא הפרויקט: שיפוץ מרכז עד"י ברחובות- מרכז יום לנשים בסיכון ומצוקה.

שיפוץ מרכז עד"י ברחובות שבמסגרתו זרקנו ארונות ישנים ושבורים, שייפנו ושיפצנו חורים פתוחים בקירות ובתקרה, צבענו מחדש את כלל קירות המרכז, ריהטנו מחדש את החדרים לפי דרישת המנהלת, סידרנו ועיצבנו ודאגנו לסדנת המשך לפרויקט במטרה לשתף את הנערות בעשייה ומצאנו איש תחזוקה שיעזור באופן סדיר בתיחזוק הבית.

 

 

 


רותם רוסתמי וניב לאופר מהפקולטה לניהול טכנולוגיה

נושא הפרויקט: לשמח ילדים חולים בבית החולים וולפסון במחלקת ילדים ובמיון ילדים באמצעות ליצנות רפואית ודובוני החלמה.במהלך הפרויקט רתמנו את עמותת דובוני החלמה, עמותת שמחת הלב ואת בית חולים וולפסון לשיתוף פעולה יחדיו על מנת להוציא את הפרויקט לפועל. בנוסף, הוקמה פלטפורמה בשיתוף עם עמותת דובוני החלמה כדי לאסוף תרומות מאנשים שונים על מנת לרכוש את כמות הדובונים הדרושה לחלק לילדים, כאשר לאחר כשבועיים הצלחנו להגיע ליעד הנדרש כדי לקיים את הפרויקט. יתר על כן והכי חשוב בעינינו- ביקרנו במחלקת ובמיון ילדים בבית חולים וולפסון והענקנו לילדים השוהים במחלקה את דובוני ההחלמה, ולאחר מכן היה מפגש עם ליצן רפואי שגם שימח את הילדים וגם העצים את חלוקת הדובונים.


 

 


שקד מעייני מהפקולטה לניהול טכנולוגיה, התוכנית להנדסה תעשייה וניהול 

נושא הפרויקט: קידום, הוקרה וסיוע בשיפור יכולת שימור המתנדבים בארגון 'בני ברית' ביבנה באמצעות הסתכלות אנושית - אוכלוסיית המתנדבים, וארגונית - אופן התנהלות הארגון שוטף.בבית התמחוי של "בני ברית" קיימת בעיה ממשית. קיים מחסור חמור בכח אדם הגורר גם התנהלות ארגונית בלתי סבירה. רוב המתנדבים מגיעים לסירוגין ו/או לתקופות קצרות מאוד לאחר שמפתחים אדישות מסוימת לעשייה. כתוצאה מכך לעיתים מגיעים למצבים שאין מי שיחלק מזון לנזקקים ואלה נותרים ללא מענה אחר. במידה ולא ייעשה דבר בארגון, אני צופה שהמתנדבים הקיימים יעזבו, חדשים ימאנו להצטרף ולהישאר לאורך זמן. תוך זמן קצר הארגון לא יוכל להמשיך להתנהל ופשוט יקרוס. 

 

 

 


שי רון מהפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה

נושא הפרויקט: קידום ושיפור ההישגים של תלמידי 5 יחידות בבגרות באמצעות מתן תגבורים ועזרה לתלמידים.

הדברים העיקריים שקרו במהלך הפרויקט הינם: 

  • מתן תגבורי סיוע הן באופן הקבוצתי והן באופן האישי, על ידי סטודנטים מתנדבים מ HIT, לתלמידי 5 יחידות אחת לשבוע למשך שעה וחצי – שעתים.
  • העברת הרצאה/שיחה של איש הייטק לתלמידי 5 יחידות שבמהלכו סיפר לתלמידי בית הספר עד כמה חשוב נושא המתמטיקה בהייטק ובנוסף סיפר לתלמידי בית הספר על עיסוקו/עבודתו.

 

 

 


קורל אהרון, לידר פישבאום ואמילי גבאי מהפקולטה לניהול טכנולוגיה

נושא הפרויקט: סיוע ושיפור תנאים בגן לילדי עובדים זרים.

היוזמה נועדה לאפשר לילדים, שנדחקו בדירות קטנות בתנאים מזעזעים, ליהנות מתנאים בסיסיים כמו משחקים, ארגז חול ואווירה טובה ונקייה; לשמח את ילדי הגן ע"י פעילויות מגוונות של מוזיקה, ריקוד, הצגה ועוד; ולהקנות לילדים כלים בסיסיים ושיפור בלימוד השפה העברית שיסייעו להם להשתלב בהמשך בחברה הישראלית. 

  • הוקמה גינה בחצר הגן בגודל 2X3 מטר ונשתלו בה 30 שתילים שאותם שתל כל ילד בגן.
  • נעשו 4 פעילויות העשרה בשפה העברית לילדי הגן בנושא - זהירות בדרכים. כל פעילות נמשכה כשעה. בפעילות הראשונה הבאנו שוטר לובש מדים כדמות מייצגת שהעביר את כללי הבטיחות הבסיסים בדרכים. בפעילות השנייה והשלישית השמענו לילדים שירים בעברית בנושא זהירות בדרכים + לימוד תמרורים ע"י משחק בהשתתפות ילדי הגן. בפעילות הרביעית ילדי הגן הכינו עבודות יצירה שכללו צביעה של סמלי ותמרורים של זהירות בדרכים.
  • בעקבות פרסום מודעות של "איסוף תרומת משחקים ובגדים לילדים בגני עובדי זרים" בקבוצות   וואסטאפ שכונתיות ובפייסבוק , נאספו בגדים ומשחקים לילדי הגן.
     

 

 


צחי מבורך ואורן אליהו מהפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה

נושא הפרויקט: עידוד תלמידי תיכון לגיוס לתפקיד משמעותי בצבא, בהתאם לשאיפותיהם וצרכי הצבא. 
במסגרת הגיוס לצה"ל, נדרש המלש"ב (מיועד לשירות ביטחון) עוד בהיותו תלמיד תיכון להגיע ללשכת גיוס על מנת לבצע 'צו ראשון', במסגרתו עובר המלש"ב מספר מבחנים אשר משפיעים באופן ישיר על שיבוצו לצבא. בפרויקט שוחחנו עם התלמידים על חשיבות נושא המיונים, אופציות ההשתלבות וההצבה בצה"ל, אופקי השירות וחשוב מכול האמונה בחשיבות הגיוס לתפקיד משמעותי כחלק מתרומה למדינה וכמובן לפיתוח האישי.

 

 

 


גל לוי מהמחלקה למדעי המחשב

נושא הפרויקט: קידום הטכנולוגיה בקרב גיל הזהב

בפרויקט נעזור למבוגרים ונלמד אותם איך להשתמש בטכנולוגיה שקיימת לצרכיהם. במסגרת הפרויקט התקיימו מספר פעילויות במתנ"ס בגדרה (בחדר מחשבים/ בחדר מועדון) שבהם הדור הצעיר עזר לדור המבוגר ולימד אותם על הנושאים שונים כגון: איך להשתמש בפלאפון? איך להזמין תור לרופא? שיתוף תמונות דרך הwhatsapp וכו.
בארוע השיא השתתפו כ 60 צעירים ומבוגרים. נערך ערב חידונים דרך האפליקציה (Kahoot) בחדר מחשבים כשהילדים ישבו ליד המבוגרים ועזרו להם לאורך כל החידון.
בסיום הארוע המון מבוגרות ניגשו אליי והודו לי על הפעילות. אחת המבוגרות שלא הגיעה לשיעורים אמרה לי שזו הייתה הפעם הראשונה שהיא בכלל נגעה במחשב.
עשינו מעגל שיח בהם חלק מהתלמידים ומהמבוגרות שיתפו את החוויה שלהם מכל הפרויקט. זה היה מדהים לראות כמה זה באמת נגע בכולם, במיוחד בחלק מהמבוגרות שלא ידעו איך אפילו לשמור איש קשר בפלאפון.

 

המשכיות הפרויקט: ריקה ויסמין (האחראיות על המבוגרות) לקחו על עצמן להמשיך עם הפרויקט. חלק מהתלמידים הבטיחו שימשיכו להגיע למתנס לפעילות עם המבוגרות.

 

הפרויקט פורסם גם באתר גדרה

 

 

 

 

פורסם: 10/03/2019