חדשות ואירועים

"הגריד הרב תחומי 2020" כנס בינלאומי של המחלקה ללימודים רב תחומיים

 

המחלקה ללימודים רב-תחומיים של המכון מקיימת ב-23 בנובמבר כנס וירטואלי בינלאומי
'The Multidisciplinary Grid 2020' שיפגיש חוקרים ממגוון דיסציפלינות לשיח משותף שיפתח מגוון אופני מחשבה, תיאוריות ותפישות סביב נושא החתך של ה"גריד", וכיצד הוא מתבטא בתחומי הטכנולוגיה, החינוך, הארכיטקטורה, העיצוב ועוד. הכנס ייתן במה להמשגת ה"גריד" כתופעה היסטורית מאז העת העתיקה, כתופעה ויזואלית, וכתופעה מדעית גם במבט לעתיד: פתיחת ארגז כלים ו"רשת" חדשה שתיגע בנושאים פדגוגים, חברתיים ואתיים.

 

ראה אירוע זה בלוח השנה


ד"ר נאווה שקד, ראש המחלקה ללימודים רב תחומיים:
''אנו רואים חשיבות רבה לקיום הכנס ב- HIT שכן הוא עשוי לתרום לקידום שיתוף הפעולה הבין-תחומי בתוך המכון ולתת תוקף לקיום שיח מסוג זה על רקע  מקצועות הליבה הטכנולוגיים הנלמדים בפקולטות השונות במכון  ובמסגרת המחלקה ללימודים רב תחומיים העומדת מאחורי היוזמה,  תוך העצמת פרופיל המוסד  ומסוגלותו לשמש מגדלור  לקהל מדענים וסטודנטים מהארץ ומחו"ל.''


המכון חגג בשנה שעברה יובל להקמתו ואירוע מסוג זה מדגיש 50 שנה של פעילות אקדמית ענפה ושילוב המוסד באקדמיה הישראלית והבינלאומית.

 

 

התערוכה המלווה את הכנס (GRIDDED FABRIC (ATIONS היא תערוכה דיגיטלית חדשה בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי והינה פרי שיתוף פעולה בין הגלריה למחלקה ללימודים רב-תחומיים.
התערוכה הופקה בפורמט דיגיטלי ותלווה את הכנס.


בשיח היומיומי ובתרבות הפופולרית, ה"גריד" הפך למונח המסמן מנעד רחב של רשתות תשתיות ותקשורת, דרכן מנוהלים ונשלטים החיים העכשוויים בעידן התעשייתי והפוסט-תעשייתי. גם באמנויות הויזואליות, מבנה הגריד מגלם מעין תבנית להכלת תפיסות אסתטיות מודרניסטיות. הגריד נתפס כמערכות המורכבות מאלמנטים בתנועה מתמדת, תוך מגוון צירופים של קישוריות בעולם הנמצא בתהליך גלובליזציה. על כן אין מהות יחידה לגריד ואין הוא מגלם צורה החוזרת על עצמה; אלא, הגריד מהווה בו-בזמן גם ריבוי גם חזרה, גם שוני גם דמיון.


התערוכה נותנת במה לעושר של "דמיונות ויזואליים" ואסוציאציות על אודות הגריד פרי יצירתם של 18 אמנים, המשתמשים במגוון חומרים, מדיומים וקני-מידה היוצקים את פרשנותם שלהם לתפקיד הגריד, תוך ייצור שיח ויזואלי. התערוכה מזמינה דיאלוג וחקר של הרב-ממדיות והרב-שכבתיות של תצורות הגריד בדגש על עיצוב רב-תחומי בסביבה אקדמית.

 


התערוכה תהיה פתוחה מתאריך 23.11.20 למבקרים בלינק:
https://gridded-fabrications.s3.eu-central-1.amazonaws.com/index.html


את התערוכה יצרו סמדר צוק ועופר גץ אשר השתמשו בטכניקת מיפוי חדשנית ובכך מקדימה גלריה ויטרינה מוזיאונים וגלריות אחרות בעולם. המבקרים בתערוכה נכנסים לחלל הגלריה אשר מעוצב ביחס של 1:1, כלומר התחושה היא של ביקור ממשי בחלל. סמדר צוק: "מדובר בטכניקה הנפוצה בתחום המפות ובצילום אווירי, אותה אנו רותמים למען האמנות. בתקופה שבה מוזיאונים וגלריות נסגרים לציבור, אנו שואפים להרחיב את הפעילות שלהם למרחב הדיגיטלי ולאפשר חווית ביקור וצפייה הקרובה ככל הניתן למציאות."

 

אודות גלריה ויטרינה הדיגיטלית

הגלריה הממוקמת בHIT הועתקה בשלמותה למרחב הדיגיטלי בעזרת פוטוגרמטריה - טכניקה המאפשרת ליצור תלת־ממד דרך צילום. הטכניקה הזו מייצרת לעבודות סביבה אמנותית ראויה שאינה נמצאת למשל ברשתות החברתיות. גלריה ויטרינה מקדימה גלריות מכובדות וחשובות בעולם בכך שהיא מאפשרת ראשית יחס בין עבודה לחלל ושנית יחס בין העבודות לבין עצמן. האיכויות של המקום הספציפי אינם הולכים לאיבוד במעבר לדיגיטל. בעוד במקרים רבים גלריות וירטואליות הן חללים דמיוניים ואינן מיוחסות למקום פיזי מוכר, כאן מדובר בחלל הספציפי ובליווי ההדוק של גלריה ויטרינה

 

פורסם: 15.11.20