חדשות ואירועים

ד"ר נאווה שקד ייצגה את ישראל בפאנל בינלאומי ושולחן עגול בנושא "נשים במדע"

 

במסגרת יום האישה הבינלאומי התקיים מפגש ופאנל בינלאומי בנושא "נשים במדע", תחת הכותרת "העולם זקוק למדע והמדע זקוק לנשים". המפגש נערך בחסות ATHENA European University.

 

 

באירוע התארחו נשות אקדמיה מובילות מתחום המדעים מצרפת, דנמרק, שוודיה, ספרד, סלובניה, יוון וישראל. את ישראל ייצגה ד"ר נאווה שקד, ראש המחלקה ללימודים רב תחומיים ב-HIT.

משתתפות הכנס דנו בנושאים מגוונים כגון האתגרים העומדים בפני מדעניות החל משלב הלימודים ועד למשרות אקדמיות; הצעות המופנות למוסדות אקדמיים על מנת לאפשר קריירות למדעניות; הצעות לממשלות לסייע ולאפשר קריירות למדעניות; עצות לסטודנטיות צעירות המתעניינות בקריירה אקדמית; עצות לסטודנטים ואנשי דרג אקדמי זוטר לנהוג בהוגנות לסטודנטיות ולעמיתות למקצוע.

 

ד"ר שקד אמרה כי השיוויון מושג על ידי עבודה משותפת, שכן אז נוצרת אפשרות להכיר בערך ההדדי. לדבריה יש צורך לעודד נשים לקחת על עצמן הובלה של פרויקטים ולתת להם תפקיד מוביל.

"בתור מרצה אני רואה חובה לעצמי לא רק לעודד סטודנטיות אלא גם למקם אותן בתפקידים כאלה שיאפשרו להן התנסות ממשית.

כשאנו עוסקים בעולם רב תחומי, המגדר אינו מהווה כל פקטור. מה שקובע הוא האם לאדם יש כישורים מתאימים". ד"ר שקד קראה למשתתפות להוביל יצירה של דיאלוג ובמקום לדבר על מה מותר ומה אסור, ליצור את המקום שבו אנו יכולות להראות שאנחנו לא דומות אך שוות. "אני מאמינה שמי שעובדת מתוך תשוקה ואהבה לא נותנת לנושא המגדר להפריע לה. צריך להתרכז בדברים שאנו אוהבות ולחתור אליהם. אני מאמינה שיש לנו בחירה. נשים צריכות להיות גמישות ולצאת מאזור הנוחות. לא לפחד ולהיבהל ולא ללכת אחר סיסמאות".

 

 

המפגש הוקלט וזמין לצפייה:

 

 

פורסם: 10/03/2021