חדשות ואירועים

מודל בית הספר ללימודים רב תחומיים ב HIT מעורר התעניינות באוניברסיטאות באירופה

 

ראש בית הספר ללימודים רב-תחומיים HIT, ד"ר נאווה שקד וסגל בית הספר, אירחו את עמיתיהם מאוניברסיטת AP מאנטוורפן, בלגיה, AP University of Applied Sciences and Arts (www.ap.be) במסגרת תכנית הניידות הבינלאומית Erasmus+.של האיחוד האירופי.

 

 בתמונה מימין: אינג' קלי קאסל מוסטיירו, אינג' איב מאסט, ד''ר אייל, אינג' דירן ואן מרודה, ד''ר שקד צילום: ערן פיק
 בתמונה מימין: אינג' קלי קאסל מוסטיירו, אינג' איב מאסט, ד"ר הלל אייל, אינג' דירק ואן מרודה, ד"ר נאווה שקד צילום: ערן פיק


נציגי האוניברסיטה מבלגיה: אינג' איב מאסט וקלי קאסל מוסטיירו, ראשי מחלקת IT ואינ'ג דירק ואן מרודה, האחראי על פרויקטים ושת"פ בינלאומי במחלקת IT ,בילו את השבוע בפגישות עם אנשי צוות וסטודנטים במכון כדי להכיר ולדון בפרויקטים רב-תחומיים . בנוסף נפגשו עם פרופ' גילה קורץ, דקאנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה ועם ד"ר יונתן שלר, ראש המחלקה למדעי המחשב במטרה להכיר ולבנות אופק לשת"פ.

 

אינג' איב מאסט: אנו מקיימים שת"פ עם HIT כבר שלוש שנים ומטרת הביקור שלנו מעבר לחיזוק שיתופי הפעולה הקיימים, היא ללמוד כיצד מקימים בית ספר ללימודים רב תחומיים. התלהבנו מאוד מהחשיבה היזמית שניתנת כאן בקורסים השונים על ידי המרצים וזה משהו שאנו שואפים להדגיש גם אצלנו.


בסדנאות ובמפגשים שקיימנו התרשמנו מכך שהמרצים מעבירים במהלך הקורס את החשיבה היזמית לסטודנטים לצד חשיבה מקצועית. ראינו דוגמאות של פרויקטים של סטודנטים בשנה א-ג' והיה מעורר השראה לגלות שהם יכולים לראות מעבר לתחום הספציפי שלהם".

 

ד"ר נאווה שקד, ראש בית הספר ללימודים רב תחומיים: "העולם הדיגיטלי הוכיח לנו שלא מספיק להיות מומחה רק בתחום אחד כמו מיחשוב לדוגמא, אלא חשוב להיות בקי גם בדיסצפלינות נוספות כמו שיווק, עיצוב והנדסה. במסגרת הקורסים שאנו מלמדים, אנו מאפשרים לסטודנטים להתגבש לקבוצות מעורבות, ולבחור את נושא הפרויקט בתוך התחום ובכך גורמים להם בהכרח לראות היבטים נוספים ולהתחבר אליהם.


במסגרת שיתוף הפעולה המתקיים בין HIT לאוניברסיטת AP, מתקיימים חילופי סגל בן שני המוסדות הכוללים סדנאות לסטודנטים, כמו כן האוניברסיטה מכירה בקורסים בשפה האנגלית המוצעים בבית הספר (כ-10 במספר), בהם לומדים סטודנטים מהאוניברסיטה הבלגית בצורה מקוונת.


עוד מתוכננת סדנא בסמסטר קיץ במכון בתחום של מציאות מדומה, , כולל אפשרויות הוראה של מרצה מאוניברסיטת AP בשנה הבאה ב HITוהגשות משותפות של מענקים לאיחוד האירופי כדי להגביר שיתופי פעולה עתידיים.
 

 

פורסם: 2/6/2022