חדשות ואירועים

אירוע השקת המחלקה ללימודים רב תחומיים

 

המחלקה ללימודים רב- תחומיים הושקה באירוע במכון בנוכחות חברי הסגל ואורחים. ראש המחלקה, ד"ר נאווה שקד אמרה בדברי ברכתה כי המחלקה החדשה מהווה מסגרת אקדמית לארבעה מרכיבי תוכן ייחודיים שאינם כלולים בקורסי הליבה של הפקולטות במכון, ועם זאת אינטגרליים להשכלתו של כל בוגר המוסד.

 


 

ארבעת התחומים הם:
  • תחום רוח וחברה - "לימודי מדעי הרוח והחברה במחלקה מיועדים לספק לתלמידי המכון תנאים הכרחיים לעמדה מקצועית שאינה צייתנית אלא ביקורתית; אינה עיוורת אלא נאורה; אינה מוּטה אוטומטית לסדר החברתי הקיים אלא נכונה לחרוג ממנו או אף לשנותו. אנו מאמינים שבחברה דמוקרטית, להבדיל מחברה אוטוריטרית (סמכותנית), הכישורים שאנו מקנים לתלמידים הם הכרח שאין להתפשר עליו במוסד אקדמי. בענין זה אנו פועלים כמיטב המוסדות הטכנולוגיים המובילים בעולם הדמוקרטי".
  • תחום שילוב טכנולוגיות - "במסגרת הלימודים בתחום שילוב הטכנולוגיות ניתן מרחב לפיתוח למידה חדשנית מבוססת-פרויקטים, תוך חיבור לתעשיות הרלבנטיות. תלמידי המכון ירכשו בדרך זו כישורים מקצועיים מעשיים הנדרשים בכלכלה מודרנית, והיכרות עם התעשיות שבהן הם עתידים להשתלב. באמצעות הפרויקטים אנו מקוים לפתוח לתלמידינו דלתות בחברות המובילות במשק, כך שיוכלו להיקלט בהן לאחר גמר לימודיהם.
    הפרויקטים שיפתחו ויעצבו יהוו חלק בלתי נפרד מתעודת הזהות האקדמית ותיק העבודות שלהם מול התעשייה.
  • קורסים משולבי עשייה חברתית - קורסים אלה מזמנים לתלמידים מרחב של התנסות בממשק בין חשיבה אקדמית לבין עשייה בזירות חברתיות שהן נשוא המחקר התאורטי.
    התחום מורכב מקורסים שמאושרים ע"י הות"ת ומתוקצבים באמצעות הדיקנט.  הקורסים שמשלבים לימוד תיאורטי  ועבודה בקהילה למען ובשביל לייצר את הקשר של הנכון של הסטודנטים מול האוכלוסיות הנתרמות.
  • לימודי אנגלית כשפה זרה

 


עוד צינה ד"ר שקד כי המחלקה מהווה למעשה מקום שבו עוברים כמעט כל הסטודנטים במכון במסגרת לימודיהם,  וכי בשלוש השנים האחרונות למדו בקורסי המחלקה כ- 5000 סטודנטים, מה שמעיד על חשיבותה ועל יכולת השפעתה על קהל הלומדים.

 

ד"ר שרה בסון, מנהלת תחום נגישות בחברת "גוגל" העולמית

 

ד"ר שרה בסון, מנהלת תחום נגישות בחברת "גוגל" העולמית, שהתארחה באירוע, בירכה את סגל המחלקה ואמרה כי נושא הרב -תחומיות הולך ותופס מקום מרכזי באג'נדה של חברות וארגונים בינלאומיים. לדבריה, כל הארגונים מבינים היום שרב תחומיות היא צעד מתבקש בדרך להגשמת הגיוון  (Diversity)   הנדרש כיום ברוב הארגונים והתאגידים הגדולים בעולם.

 

ד"ר יוליה עינב, ד"ר נאווה שקד, פרופ' מיקי רונן

 

הערב המרגש הסתיים במופע של קבוצת שחקנים מתיאטרון "פלייבק" בראשות יואל טוויל, מרצה לאנתרופולוגיה במחלקה ללימודים רב תחומיים ושחקן חובב, אשר המחיזו סצינות מחיי המכון והמחלקה להנאת האורחים.

 

אודות המחלקה ללימודים רב תחומיים

 

פורסם: 20.8.18